Når er yngelen salgsklar?

Er ny i "fiskebransjen" og har noen spørsmål.
Jeg har i overkant av 200 yngel nå, corydoras aeneus og ancistrus. De er to uker gamle nå (begge kull), og jeg lurer på når jeg kan begynne å sende dem videre?

-Hvor gamle/store må de være? Hvordan måler man fisk, fra nesetipp til hale(finne)rot eller til enden av haleroten? Ancistrusene er 1,5 cm med halen, coryene en smule mindre.
-Pleier dyrebutikkene å ta imot/bytte i fisk eller utstyr?
-Hva er en fair pris på disse? De øker vel i verdi når de vokser antar jeg, men er det noe slags "centimetersystem" eller noe jeg kan forholde meg til?

De vokser og stortrives ser det ut til, selv om de dessverre går på grus. Rakk ikke å bytte før det var for sent, men har to sekker fra Biltema som skal oppi når yngelen er stor nok til å flyttes enkelt.
Først og fremst velkommen
morro med nye som faller får hobbyen.
ancistrus selger de jo her fra 3cm og oppover, (sett noen under å men d ville ikke jeg solgt eller kjøpt.)
man måler de fra start til slutt:P altså fra nesetipp til hale tipp (i hvertfall jeg)
mange dyrebutikker kjøper egen drettet fisk bare kontakt dyrebutikkene i ditt område.
du kan jo søke på fiskene i rubrikk anonsene her da vet du så får du en fealing av hva de ligger på.
håper det var til litt hjelp i hvertfall.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap