Gurami med "utvekst"

De siste dagene har jeg merket en slags utvekst lags roten på den ene finnen til en av guramiene mine. En av dagene var det også små hår der, og den kunne ikke bruke finnen. Ingen av de andre fiskene har noe sånt. Jeg vet det er litt vanskelig å si noe om (kan eventuelt laste opp et bilde i morgen), men kan det være et sår og soppinfeksjon?

Isåfall, hva kan jeg gjøre med det? (Salting? Fikk beskjed om det i zoobutikken, og eventuelt skifte til medisin hvis det spredde seg)

Og hvis jeg skal salte.. hvor mye, hvor ofte, og tåler/liker alle fisk det? (har regnbuefisk, guppy, gibbiceps, ancistrus, L-002 og noen flere guramier i samme akv.)
Salt er kanskje ikke så bra, mallene pleier å like det dårlig. Hva med å bruke et bredspektret anti sopp bakterie middel? Ser at mange her inne er begeistret for esha 2000. Men det kanskje ikke sikker du behøver såpass kraftig medisin, denne er jo litt giftig. Disse generelle typene med acriflavin og metylenblått er kanskje nok, alt etter hvor ille det ser ut...
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap