Tips ønskes - utv.store pumper

Har du tips til utvendig stor pumpe som skal vedlikeholde et 375 liters kar?

Fant tips om denne her forleden:

http://www.webzoo.no/default.pl?showProduct=2419&pageId=561

Det var også noen her inne som anbefalte en som var kun 100.- kr dyrere men en del bedre, men den linken har jeg klart å miste :S

Jo rimeligere jo bedre selvsagt, det går da penger nok med det det gjør

Anyone
Du får samme filter fra [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=*NR&c=207502&t=temartic_e&userid=S5wn0bhp0jsj0fSt9ba4m0ue8DQBXrgCUvr]Tyskland[/URL] til under €200 inkl porto. Pluss 25% MVA og ca 200 i fortolling selvsagt...men billigere blir det uansett.
Er det "bare" 200.- i fortollingsgebyr? Har du gjort dette så du vet sikkert?
Har hørt at Tyskland er stedet ja...og det kan jo se sånn ut

Denne pumpen vil komme på ca 2240.- med dagens kurs og hvis 200.- i fortolling (har ikke tatt med sending, heller ikke innen Norge)

Det er 360.- spart det

Men hva hvis noe feil, er vel ikke bare, bare å reklamere på den da?
Den så bra ut - Takk - Men er det noen som kjenner til dette merket?

Får et inntrykk av at "alle" kjører Eheim...

Fluval er kvalitetsfilter på linje med eheim
men i prisen på den fluval fx5 så følger det ikke med filtermasse så det må kjøpes i tillegg.
Det følger med medie men er plass til mer
Det er klart, slikt gjør jo en prisforskjell. Prisen er jo summen når pumpa er ferdig til bruk. Har dog sendt en forespørsel nå på totalpris til døren, ferdig til bruk..så får vi se

Greit å spare noen kroner da, blir jo fin fisk av det

Får sjekke ut tilbudene på Eheimene også da, for sammenligningsgrunnlag

Men rengjøring etc av Fluval...er det greit å skjønne seg på/bruke?

Moni69
Er det "bare" 200.- i fortollingsgebyr? Har du gjort dette så du vet sikkert? Har hørt at Tyskland er stedet ja...og det kan jo se sånn ut :) Denne pumpen vil komme på ca 2240.- med dagens kurs og hvis 200.- i fortolling (har ikke tatt med sending, heller ikke innen Norge) Det er 360.- spart det Men hva hvis noe feil, er vel ikke bare, bare å reklamere på den da?

Toll er ikke en fastpris, men en prosentsats av det du handler for + porto når du varene dine koster mer enn 200 kroner. Her kan du regne ut hvor mye det vil komme på:
Har hatt 6 stk Fluval Fx5 gående i litt over et år nå. Hadde litt problemer med den ene i starten, og måtte til slutt bytte motor (garanti sak).

De er enkle å håndtere -og å rengjøre, og relativt stillegående.

Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med på Fx5 er det bråke de lager når de tømmer seg for luft (1 eller 2 ganger i døgnet). Kan jo absolutt være nyttig, men fisk som er lettskremte kan bruke endel tid på å venne seg til bråket.
Har en 720 liter med to fullvoksne Retroculus xinguensis,- og disse fikk panikk i starten. Var rett og slett redd for at det skulle gå til helvete med begge to.

OME
De er enkle å håndtere -og å rengjøre, og relativt stillegående. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med på Fx5 er det bråke de lager når de tømmer seg for luft (1 eller 2 ganger i døgnet). Kan jo absolutt være nyttig, men fisk som er lettskremte kan bruke endel tid på å venne seg til bråket. Har en 720 liter med to fullvoksne Retroculus xinguensis,- og disse fikk panikk i starten. Var rett og slett redd for at det skulle gå til helvete med begge to.


Det hørtes litt "vemmelig/utrivelig" ut
Plussmedlem
Du har kun vurdert å kjøpe nytt, ikke brukt?
Plussmedlem
Aldri hatt noen problem med skremt fisk pga den utluftinga. Brukte min FX5 i en 600 med sølvhai, de er jo kjent for å være nervøse og skvetne....
Vel, vi er helt klart ikke i mot å kjøpe brukt hverken utstyr eller kar, men jeg har lest en del om problem med at folk ikke vedlikeholder bra nok...derfor lekkesjefare, at deler ryker osv og derfor tenkte jeg at slike ting som en pumpe...det er best å kjøpe nytt

Det følger jo ofte med store pumper til store kar når det selges brukt, men løse slike pumper florerer vel kanskje ikke særlig ofte alene eller?

Er det trygt å kjøpe slike "viktige" ting brukt?

Hvor kjøper en det hen da? Det ligger sjelden om noe gang slikt på f.eks. finn.no

Plussmedlem
Har en FX5 som skal selges nå jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap