Hvordan selge oppdretta fisk?

Hei!

For en tid tilbake så solgte jeg fisk som jeg avla selv, jeg la ut anonse og slikt, men det fungerte ikke så veldig bra, fikk solgt noen men ikke nok.

Så det jeg lurte på var at, går det ann å gi dyrebutikkene fisker som jeg selv har oppdretta?
eller Er det noen som vet om noen enkle løsninger til å selge fisk?
Finnes det noen steder jeg kan levere dem til, å få penger for det?

dyrebutikker vet jeg ofte tar imot fisk. Du får ta en telefon inn til din og høre med dem.
Du kan også prøve å ta dem med til en storauksjon om det er i nærheten engang!
Plussmedlem
Fiskenes beundrer
Er det noen som vet om noen enkle løsninger til å selge fisk? Finnes det noen steder jeg kan levere dem til, å få penger for det?


Kommer helt an på hva slags fisk det er.
Hvis det er guppy, vanlig ancistrus, sebraciklide, palettciklide osv. Altså veldig vanlige fisker så er det ikke alltid lett å bli kvitt disse mot penger.
Gratis er bestandig enklere
Loomis
[QUOTE=Fiskenes beundrer]Er det noen som vet om noen enkle løsninger til å selge fisk? Finnes det noen steder jeg kan levere dem til, å få penger for det?


Kommer helt an på hva slags fisk det er.
Hvis det er guppy, vanlig ancistrus, sebraciklide, palettciklide osv. Altså veldig vanlige fisker så er det ikke alltid lett å bli kvitt disse mot penger.
Gratis er bestandig enklere



Hei Loomis
Er ikke helt enig med deg der. Dette varierer veldig fra butikk til butikk. Butikken jeg fast leverer mine oppdrett, der skriker de etter vanlig ancistrus. De har vært borskjemt med at jeg har levert måndelig ancistrus der, og nå som jeg ikke lenger har leikspar/trioer, hyler de som galne, hehe. De sier de aldri får nok, så må si det varierer litt fra butikk til butikk. Men levendefødere som du nevner er som regel aldri mangelvare noen plass. Når jeg leverte det, når jeg startet opp en tid tilbake....... tror jeg at jeg fikk en 8-10 kroner pr fisk, (halvvoksne fisk) men måtte ta varer for beløpet. Så det er jo greit da når jeg trenger noe på butikken....... En ny cory gruppe til eksempel......

Et tips til deg som vil selge. Jeg vet ikke type fisk du har i tankene, og heller ingen pris du forlangte ved salg av dem, men det "vanlige" er at salg privat er halve prisen av det en betaler i butikk. Går du over det, kan det være vanskelig å få solgt om det da ikke er spesielle typer fisk. Av og til kan det også være for mye. Men sjekk andre sine annonser og deres priser, og om de får solgt til prisforlangende

Lykke til
Plussmedlem
LOFFA
Er ikke helt enig med deg der. Dette varierer veldig fra butikk til butikk.

Hei, Leif.
Ja, det er derfor jeg skreiv "ikke alltid lett å bli kvitt disse mot penger". Dette kan variere.
(Og du fikk jo ikke penger du heller )
Det er mange fiskearter butikkene er interesert i, ta en telefon. Ancistrus og palettciklide og mange andre arter er svært interesante for mange butikker.
Fiskenes beundrer
Så det jeg lurte på var at, går det ann å gi dyrebutikkene fisker som jeg selv har oppdretta? Finnes det noen steder jeg kan levere dem til, å få penger for det?


Det går normalt ann og levere yngel, hvis man har et "rikelig" antall, dvs at man ikke kommer med 5-6 yngel av feks. palettcichlider, men 30-40.

Vi (Lesyrgo Kilden) betaler også for fisken. Men vi kjøper ikke fisk som Guppy, platy, molly osv. i kulturformer. Og det kommer selvfølgelig ann på om butikken har plass og behov for den bestemte arten du vil selge.
Loomis
[QUOTE=LOFFA]Er ikke helt enig med deg der. Dette varierer veldig fra butikk til butikk.

Hei, Leif.
Ja, det er derfor jeg skreiv "ikke alltid lett å bli kvitt disse mot penger". Dette kan variere.
(Og du fikk jo ikke penger du heller )[/QUOTE]



Kanskje like greit det Loomis.... Har du ikke hørt ordtaket:
Penger er roten til alt ondt? Hehe
Tusen takk for mange svar!

Fiskene jeg oppdretter er for øyeblikket kampfisker,
jeg leste at en av dere får penger av å levere fisker til dyrebutikken, pleier dem å gjøre det?
Jeg er jo ikke sikker på om dyrebutikkene er noe spessielt interessert i å gi penger for fiskene, men jeg kan jo prøve om en stund, når kampfiskene har vokst!

Plussmedlem
LOFFA
Kanskje like greit det Loomis.... Har du ikke hørt ordtaket: Penger er roten til alt ondt? Hehe

Hehe
Men de er veldig kjekke å ha.

Fiskenes beundrer
jeg leste at en av dere får penger av å levere fisker til dyrebutikken, pleier dem å gjøre det?

Det er nok bedre å spørre butikken(e) som er i ditt nærmiljø enn oss på Akvaforum.
Eventuelt så må du nevne en spesiell butikk, og deretter høre om noen har fått penger av denne.

Betta splendens burde ikke være umulig å få solgt.
Ok, takk for svar, jeg tenkte å levere dem til dyrego, jeg sendte dem en Mail, så jeg venter spent på svar!!
Hva med den lokale akvarieklubben? De har stort sett alltid klubbauksjoner på klubbmøtene...
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap