Priser på vanntester

Hei!

Jeg er ny her på forumet. Har en fortid med akvarie for ti år tilbake og så ble det noen år med mye flytting så akvariehobbyen har ligget brakk. Men nå er jeg igang igjen!

Før tok jeg med vann til dyrebuttikken i nærheten der jeg bodde, han testet det gratis for meg. Den gangen visste jeg heller ikke så mye om vannverdier så så lenge fisken og plantene trivdes så var jeg fornøyd liksom. Jeg visste at nitritt var 'bad'.

Nå lurer jeg på hvilke priser de forskjellige vanntestene ligger på, hva er dyrt? Og hva heter de??

Noen har sikkert tips om nettbutikker som er mye rimeligere også.
Takk for tips på forhånd.
Vil anbefale deg å kjøpe dråpetester fra nettbutikken Aquamanias. Såvidt jeg vet er de billigst i Norge på dråpetester og mye annet akvarieutstyr Du burde skaffe deg test for nitritt, nitrat, ph, gh, kh og evt. ammoniakk.
Takk for tipset, har lest at det er dråpetester som gjelder. Blir nok en bestilling på meg tenker jeg.
Glemte å nevne det i forrige innlegg, men jeg anbefaler dråpetester fra JBL på alle ovenfor. GH og KH er det ikke like farlig med, Tetra og JBL stiller ganske likt på disse. Men på resten er JBL det merket jeg stoler på
Anbefaler at du også sjekker et par nettbutikker i Tyskland. Like enkelt å handle der som på Rema:

http://www.aquaristic.net
http://www.aquaristikshop.com
Om økonomien ikke er på topp så start med de viktigste (pH og nitritt) og spe på med resten en etter en. Det finnes også endel ferdige sett man kan kjøpe.
Takk for tips. Jeg så det var sett å få kjøpt så hvis de er helt greie, kan jeg gå for noe sånt. Selv om man vil ha det beste så har jo økonomien noe å si. Nå har jeg noen navn og noen priser å sammenligne med.
Så litt på priser her. Webzoo har bedere pris på JBL tester ser jeg
Et annet tips når det gjelder JBL-tester - man får refiller, og slipper å betale for fargekart mm hver gang...

Vakker liten tegning i profilen din, forresten :o)
Plussmedlem
sarping
Så litt på priser her. Webzoo har bedere pris på JBL tester ser jeg

Da tror jeg du bør titte en gang til

Aquamanias:
pH 3 - 10: 65,-
Nitritt: 109,-
Nitrat: 165,-
GH: 75,-

Webzoo:
pH 3 - 10: 69,-
Nitritt: 117,-
Nitrat: 176,-
GH: 83,-

(Regner med at du med "bedre pris" mener "billigere".)
I tillegg har Webzoo en fastpris på frakt på 150,-, noe som ikke lønner seg for noen få vanntester
Stine Sofie
I tillegg har Webzoo en fastpris på frakt på 150,-, noe som ikke lønner seg for noen få vanntester :-)

Fraktkostnad hos Webzoo er 125,-. !!!
elwaro
[QUOTE=Stine Sofie]I tillegg har Webzoo en fastpris på frakt på 150,-, noe som ikke lønner seg for noen få vanntester :-)

Fraktkostnad hos Webzoo er 125,-. !!!

Fortsatt, frakten for noen få vanntester blir mindre enn 125 kr.
Men kjøper man flere ting så kan det fort lønne seg med den faste frakten hos webzoo.
Loomis.
Blanda di to leverandørene her gett. obs
Takker for info alle sammen! Spennende å starte opp med dette igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap