Noen som har noe innvendig filter å anbefale til 230++ stort akvarium?

altså per dags dato, så kjører det en pumpe som er intigrert i dette akvariumet, ganske stor innvendig. Denne klarer jobben helt greit, men ikke nok til jeg stoller 100% på det.

Det er også et Fluval 3 plus oppi, dette blir tett og nesten ikke trykk i etter kun en halv dag! er så dritt lei å renske den annen hver dag.

Vet den egentlig er for liten ja.

Har noen en god ide hvilke pumpe jeg bør kjøpe som nummer 2?

Eller en annen smart løsning.

Utvendig pumpe nytter ikke, har ikke lyst å måtte øddlegge "taket" som henger fast og kan åpnes og lukkes på akvariumet. Er ingen måte å ordne utvendig pumpe sine ledninger inn slikt det er bygget orginalt.

Info om hva pumpene sliter med:
5 Corydoras
3 Ganske små slørhaler
3 Oppdrets sugemaller
1 L018 Golden nugget
2 Eple snelger
2 andre snegler


Det er jo mange Verstingser her for grumse til pumper, så trenger noen gode ideer her!
Fluval U4? Jeg har denne og er veldig fornøyd kontra andre jeg har hatt som er tett etter bare noen dager... Og ikke minst så hører jeg den ikke svive. Må legge øret inntil akvariumet for og høre den

Åsså er det jo en genial patent på og ta ut filterene og rense de
Youtube video
Men denne er vell ikke noe bedre en Fluval 4 plus på hvor stort akvarium / antall liter den tar i timen?

Så blir ikke denne egentlig også for liten til et 230 liter kar, med flere fisker som er kjent for å gi stor belastning?
Plussmedlem
Ifølge produsenten så er
Fluval 4+ brukbart opp til 215 liter.
Fluval U4 opp til 240 liter.
Begge skal gi opp til 1000 l/t.

Selvfølgelig så er ingen av disse tilstrekkelige for karet ditt på 230 liter.
Du finner ingen andre innvendige filtre som greier dette aleine heller (hvis du skal ha "normalt" med fisk i karet).
Derfor bør du ha to, men det spørs om slørhalene dine liker strømninger på 2000 l/timen...
(Du kan riktignok regulere vannstrømmen på begge.)
Som sakt, så kjører det en intigrert invendig stort filter fra før, denne gjør en sånt tålig grei jobb, men liker å ha en ekstra forsikring.

Men er ute etter noe som ikke går tett hele tiden som min Fluval 3 plus.

Denne vasker kjempe grundig! propell og alt, men etter en halv dag, så er strømmen ut av den kjempe svak.

er mye spinat som fort flyter rundt da, sneglene liker spinaten veldig godt. så dette er sikkert med å tetter den også. Men fluval 3 plus er vell uansett ALT for lite.

Men vil U4 bli bedre valg? og ikke gå tett etter en dag tro?

Slørhalene virker ikke til å mistrives nå, og nå er det MYE strøm i vannet.

Det er en pumpe i hver ende, og det er to luftstener som lager masse bobler i hver ende på baksiden av karet. Så de lever med masse strøm, men svømmer livlig og spreke rundt, med finnnen på ryggen oppå for det meste, og virker til å trives.

Du holder fisker som bøsser relativt mye, i tillegg til at du sier mye matrester flyter rundt, da går innvendige filtre fort tett... Om du -må- ha innvendig filter kan kanskje et stort, hjemmelaget HMF-filter funke?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap