Dverg gurami hann eller hunn?

er dette hanner eller hunner? en av de er vanlig og en er blå oppdrets variant.
Ser ikke så godt men det ser ut som en han og to hunner. :o)

Dette står om det i fiskebasen: Hannen er mer fargerik enn hunnen. Hannens ryggfinne er spiss, mens hunnens ryggfinne er avrundet.
det er bare to fisk 1 blå og en lys med litt røde striper
ok. da vil jeg tro at den med striper er en hann og den blå er en hunn. Men jeg er selvsagt ikke helt sikker.
Jeg synes også at den blå ser ut som en hunn og den andre ser ut som en hann.
Dette er to hanner. Hunnen har omtrent ikke striper i det hele tatt, de er bare sølvfarget.. Hadde et par dverggurami selv, nå kun hunnen igjen, men hannen min var akkurat som den blå når jeg kjøpte den, så kom fargene mer frem når den fant fruen

Her er bilder av mine. Øverst er hunnen, og nederst er hannen som er klin lik din blå.

Dvergguramipar komer ikke over ens
Hvis du prøver å se kjønnet på fargene/stripene, får du ikke noe sikkert svar. Dette varierer mellom individer, populasjoner og avlsvarianter. Jeg har hatt dverggurami-hunner med svært tydelige striper.

Hvis du vil vite om det er en hann eller en hunn, se på ryggfinnen.
Hvis det stemmer som Kampfisk sier, får du ta min påstand om at det er to hanner med en klype salt, jeg har bare aldri sett hunner med såpass farger, og jeg har sett på mye bilder siden jeg fikk mine.. Det blir litt for vanskelig for meg å se på finnene om det er han/han eller han/hun på bildene dine..
kindafishy
Dette er to hanner. Hunnen har omtrent ikke striper i det hele tatt, de er bare sølvfarget.. Hadde et par dverggurami selv, nå kun hunnen igjen, men hannen min var akkurat som den blå når jeg kjøpte den, så kom fargene mer frem når den fant fruen :) Her er bilder av mine. Øverst er hunnen, og nederst er hannen som er klin lik din blå. [URLBLOCK1]


Enig, mine og var slike. Hunnen var kun grå eller sølv om du vil. Hannen som var farget. Enklere å se det når de har vært i karet en stund, da vil hannen farge ut og da ser du lettere forskjell.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap