Pakning til eheim 2028 pro ii - hva heter den og hvor kan den kjøpes?

Nå vet jeg ikke hva denne pakningen heter, da jeg ikke kan noe pumpe/filter-språk men noen her inne kan kanskje komme med de rette ordene?

Iallefall så har jeg et eheim 2028 pro II
Denne har en stor rød pakning som er i pumpehuset(?) på lokket av filteret.

Denne skulle vært byttet ut, men er så vanskelig å bestille noe man ikke vet hva er.

Noen som vet hva jeg mener, og kan gi meg et artikkelnr i en nettbutikk?

Hadde akkurat en bestilling inne hos webzoo, men fikk beskjed fra dem om at den røde pakningen ikke er å få kjøpt løst.

Men jeg syntes det var et rart svar, at man ikke kan kjøpe en slik pakning??
Gå til eheim sine hjemmesider, der kan du finne delenummeret.

Alle som selger eheim-pumper burde ha disse. Men de koster uansett under 200, så du kan bestille fra Ebay uten å tenke på fortolling.
Trygve Lillefosse
Gå til eheim sine hjemmesider, der kan du finne delenummeret. Alle som selger eheim-pumper burde ha disse. Men de koster uansett under 200, så du kan bestille fra Ebay uten å tenke på fortolling.


Tenkte det var lett med en norsk nettbutikk.

Har ikke pumper flere pakninger da, hvordan vet jeg hva som er den rette?
anders86
[URLBLOCK1] [URLBLOCK2] [URLBLOCK3]


Den på webzoo er til et annet filter, ikke til 2028 dessverre
dette står på link nr 2: Article Description:
Sealing gasket for the EHEIM external filters professionel 2226, 2228, 2227, 2229, 2326, 2328, 2327, 2329 adn for the professionel II models 2026, 2028, 2126 and 2128. Original EHEIM Spare part no: 7343150

så da skal vel den på webzoo passe. se også på artikkel nr. så er det den samme på alle de modellene.
Er bare det at jeg akkurat (i dag) har fått følgende beskjed fra Webzoo:
"Den røde pakningen er ikke å få kjøpt løst, dessverre"

Den pakningen du henviser til hos webzoo har artikkelnr 7343168, ikke 7343150.
På den andre nettbutikken du henviser til, så er det også 7343150 de henviser til.
okay men kjøp den her da.



dette er riktig. koster 198 kr. riktig artikkel nr også. men den er svart i stede for rød men det har vel ikke så mye betydning.
Ja, har sett den, men da igjen så lurer jeg på om det rett og slett er en annen pakning jeg trenger, siden den ikke er rød der. Er de alltid samme farge, altså; må jeg finne en rød for å finne den riktige?
så lenge artikkelnr stemmer så er det riktig del til pumpen. dette endrer de ikke på.
ok, takk

Da har jeg lært noe nytt, og begynner å synes at pumpe-deler ikke er så skumle lengre
hehe bare hyggelig å være til hjelp. har gått i fella selv en gang og bestilt feil deler fra tyskland, så sjekker opp artikkel nr når jeg bestille nå
anders86
okay men kjøp den her da. [URLBLOCK1] dette er riktig. koster 198 kr. riktig artikkel nr også. men den er svart i stede for rød men det har vel ikke så mye betydning.


Det hadde visst en betydning ja....dette var pakningen som var ment til å være rundt hele toppen, altså det var en stor firkantig pakning, med samme størrelse som bunnflaten på filteret.

Hvorfor skal de gjøre det så vanskelig å finne korrekt aktikkelnr på de enkelte pakninger, egentlig?

Om jeg skal tolke denne reservedel-oversikten til Eheim, så finnes det bare to typer pakninger til salgs for min pumpe; den jeg har fått nå, og de små som sitter i slangeadapteret....oversikt

Ser i oversikten at de henviser til et eget ark som heter 4.1
Kan det være en oversikt over ekstradeler til selve pumpehodet? Finner det ikke isåfall...
Her er linken for for dokumentet:. Det ser ut som du må skifte hele pumpehodet og ikke bare delen.
Her er en rep beskrivelse hvordan du skifter denne: Rød oring.

Du må trykke at du er enig før du får hele beskrivelden. Står med blå/sort skrift under den rød skriften. Litt inn ibeskrivelsen er det en link til en uorginal sort oring dem selger i Usa. Det er ikke noen standard mål på denne oring. Ja jeg har forsket på det også!!

Og disse som selger denne oring har også en beskrivelse: Den er her.

Her er også en side som står litt:

Jeg har hatt lekasje på 3 av mine filtre og fulgt den første beskrivelsen MEN ikke skiftet o ring bare smørt den opp med hvit vaselin fra eheim og montert sammen med hell. Den pakningen er ikke lett og få tak i for det er kun service verksteder som får den av eheim. Men jeg har googlet det nummeret en gang og fikk opp en nettbutikk i usa og tyskland som solgte den. Men det ville koste litt og få den hit derfor prøvde jeg bare og vaske av det gamle klumpete vaselinen og sette den inn med ny..

Jeg kan prøve og finne linkene til de butikkene sener vis det er av interresse?
Takk Buskiz, da skjønner jeg hva webzoo mente med at det ikke var mulig å få tak i denne pakningen...
Takk for gode linker!!

Er jo idiotisk at den ikke er å få kjøpt da, for den behøves jo..

Problemet med pakningen jeg vil skifte ut, er at den ikke er rund lengre, men flat noen steder.

Finnes det noen serviceverksteder i Norge da?
julnil
Problemet med pakningen jeg vil skifte ut, er at den ikke er rund lengre, men flat noen steder. Finnes det noen serviceverksteder i Norge da?


Da jeg ringte Webzoo fikk jeg vite at pumpehuset måtte sendes til verksted i Sverige og det ville bli like dyrt som og kjøpe nytt!!

Pakningen heter dette: Eheim Pro II Primer Gasket Part #7354170

Link til en som selger i Usa. [URL=Eheim Pro II Primer Gasket Part #7354170]Oring[/URL]

Du kan jo prøve og goggle nummeret og se om du kommer opp med noen nettbutikker i Europa. Vis ikke ville jeg bare vasket oringen i varmtvann og pusset bort gammel rester av vaselin inne i pumpekanalen og prøvd.
Veldig viktig at du ikke dytter pumpe mekanismen unnenfra og opp da du kan få sår i oringen, det er derfor du skal ta av utblåsrøret med en tang, så du kan trykke den ned fra toppen. Går som en drøm med mye vaselin på oringen. Du trenger ikke og bruke pumpen når du skal ha vann inn i filtre bare ta av spylerøret og tre på en slange og sug da får du fort en hevertvirkning..
Buskiz
Da jeg ringte Webzoo fikk jeg vite at pumpehuset måtte sendes til verksted i Sverige og det ville bli like dyrt som og kjøpe nytt!! Pakningen heter dette: Eheim Pro II Primer Gasket Part #7354170 Link til en som selger i Usa. [URL=Eheim Pro II Primer Gasket Part #7354170]Oring[/URL] Du kan jo prøve og goggle nummeret og se om du kommer opp med noen nettbutikker i Europa. Vis ikke ville jeg bare vasket oringen i varmtvann og pusset bort gammel rester av vaselin inne i pumpekanalen og prøvd. Veldig viktig at du ikke dytter pumpe mekanismen unnenfra og opp da du kan få sår i oringen, det er derfor du skal ta av utblåsrøret med en tang, så du kan trykke den ned fra toppen. Går som en drøm med mye vaselin på oringen.


Nå har pumpen stått en stund, og pakningen vært ute, og på den tiden er den blitt rund igjen, så problemet er løst for denne gang.
Dessverre visste ikke min mann det du beskriver her, men det ser ikke ut til at den har tatt skade da det ikke er noen lekkasje (har vel gullhår en plass...). Men nå har jeg lest dette til han, så han vet det til neste gang


Buskiz
Du trenger ikke og bruke pumpen når du skal ha vann inn i filtre bare ta av spylerøret og tre på en slange og sug da får du fort en hevertvirkning..


Er slik vi har gjort det til nå, men siden vi først skulle bytte slangeadapteren så tenkte vi at den pumpemekanismen også skulle fikses.
Nå er pakningen satt i (og smurt), og pumpemekanismen fungerer igjen. Krysser fingre for at den holder, for ryker denne pakninge skjønner jeg jo at det bare er å kjøpe nytt filter...

Takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap