Går det ann å smøre tec 7 over silikon som kan være farlig?

Jeg bestilte et akvarium noen uker siden og fikk den igår og fant ut at bunnen var knust. Fikk ikke erstatning fra posten heller siden de bare erstatter opp til 20 kg. SÅ jeg bestemte meg får å prøve å reparere det. Fikk plastplater hos bademiljø gratis og spurte etter noe som kunne lime og tette samtidlig på akvarium. Så fant han frem bygg og sanitet silikon. Jeg var så dum og ikke tenkte på det før etter at jeg har limt det sammen og tette både ute og inne at det kan være giftstoffer i det. Ja, det sto jo selvsagt på pakken at man ikke skulle bruke det på akvarium. Så har jeg lest om tec 7 som skal være uten noen giftstoffer eller alg og sopp drepende og mange har brukt det i akvarier. Så jeg tenkte om det gikk ann å smøre tec 7 over silikonen slik at giftstoffene ikke løser seg i vannet?
Kan ikke noe om TEC 7 og akvariebruk, men vil anbefale at du sjekker om plastplatene sitter ordentlig. Hvis det er akrylplater, fester silikon dårlig til dette. Er det akryl, er det nok bedre på lang sikt å fjerne denne og lime inn glass med akvariesilikon. Mye ekstra arbeid, men du skal vel ha karet en stund?
Ingenting fester på vanlig silikon. Du må fjerne denne.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap