Jeg har fått fiskebebisser :-d

..Jeg tror det er guppy, men er litt usikker.
Har guppy, neontetra, ildtetra og reker i karret mitt.

Hva skal jeg mate bebine med? Er det fare for at de blir spist av noen andre?
Inaktiv bruker
Er nok Guppy.

Om akvariet er godt innkjørt og det er godt med planter, vil yngelet mest sannsynlig finne mat selv. Av planter vil jeg anbefale javamose og masse flyteplanter.

Hvis du vil kan du mate dem da finnes det mange alternativer. Besøk din nærmeste zoo-forretning og de vil mest sannsynlig ha noe yngel för inne.

-Erik
Jeg aner ikke hvor små de er når de blir født? Kan man se dem da?
tja, uten og ha erfaring med fødsler, så skal du kunne se dem, sikkert like små som neglen på lillefingeren, og gjennomsiktige er de vel også.. Sier de føder i et sett, men da jeg hadde akvarium den første perioden, hadde jeg en hann og to hunn i sikkert et halvt år, og den ene hua så gravid ud, men fikk aldri noe..
de er kanskje like store som enden på en q-tip. Har hatt karret i noen måneder, har ei hue og en hann.
Håper de vokser opp
Ja, får håpe det

Jeg syntes dessverre guppyer blir litt kjedelige, kunne derfor tenkt meg å prøvt meg på ciklider :
De blir litt store for karret mitt, det er ikke større enn 25 Liter
Mitt og er dessverre for lite, bare 26 liter, forbasket det der.
Guppybabyer er helt selvgående når de blir født, og de smarteste, raskeste og heldigste overlever på alger og annet rusk de finner i akvariet. Vi knuser noen av flakene slik at de små slipper å surfe rundt mens de holder seg fast i mat som er dobbel så stor som dem selv, og det går helt bra. Utrolig moro!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap