Coryegg på sneglen min... hva nå?

Oppdaget nå nettopp at den ene coryen min har lagt egg, på ryggen til den ene eplesneglen min. Hva gjør jeg? Kan jeg flytte hele sneglen over i en yngeltank, eller må jeg ta eggene av?

Eplesnegler spiser vel egg, gjør de ikke? Men så lenge de sitter på ryggen hans vil han vel ikke kunne skade dem? Vil neontetra og guppyyngel spise egg?
Hilde008
Oppdaget nå nettopp at den ene coryen min har lagt egg, på ryggen til den ene eplesneglen min. Hva gjør jeg? Kan jeg flytte hele sneglen over i en yngeltank, eller må jeg ta eggene av? Eplesnegler spiser vel egg, gjør de ikke? Men så lenge de sitter på ryggen hans vil han vel ikke kunne skade dem? Vil neontetra og guppyyngel spise egg?


He he litt morsomt da
Men jeg ville nok tatt eggene av sneglen .Den vil nok ikke klare å spise de mens de er på skallet.Men de første dagene etter klekking ,ligger yngelen mye i ro og er et lett bytte da. Både neontetra og guppyyngel vil nok også få seg et godt måltid med egg
Huff, da blir det nok neppe noen coryyngel på meg. Yngeltanken der jeg hadde tenkt å legge dem er full av guppyyngel, og noe alternativ har jeg ikke for øyeblikket.
Tror du eggene kan overleve i 10L uten pumpe til i morgen?

Og joda, det er forsåvidt litt morsomt. Eplesneglen er mørk lilla, så eggene lyser godt opp på ryggen hans. Må prøve å få tatt et bilde av han før jeg piller dem av.
Ja, eggene klarer seg fint uten en pumpe i et døgn.
Ikke noe problem det. Selv har jeg noen små plastbokser som coryene mine klekkes i og lever de første ukene. Her har jeg ikke pumpe eller noe i.Men boksene vaskes med kokende vann morgen og kveld for å forhindre bakteriefilm.noe som kan ta knekken på yngel rekordraskt.
Lettest er det å ha to bokser sånn at du kan ta de over i den ene boksen mens den andre er til vask . Hvs du bruker vann fra akvariet så er det litt greit,la boksene stå på samme sted slik at temperaturen blir lik.

Lettest er det å plukke opp yngelen med en pipette men du kan brke en lite hov hvis du ikke får tak i slike.

Håper du lykkes med egg og evt. yngel
Tusen takk for tips. Skal prøve dette og se hva det blir til.
Vil forresten anbefale deg å lese denne artikkelen om du ikke alt har gjort det
Hehe, det må jo være et spesielt syn. =)
Håper du får tatt bilde før du fjerner eggene..
hehe,mine coryer la egg på en gurami:)
Rolf S
hehe,mine coryer la egg på en gurami::))
.

Haha, morsomt.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap