Fluval 405 til 500 liter?

Holder dette til et akvarium på 500 L? Kjøper det brukt. Får jg kjøpt filter til den i vanlig dyrebutikk? Har juwel 110L og 190L ifra før, og der er jo alt med når man kjøper det. Men dette med Fluval utvendig pumpe har jg ikke peiling på!
Plussmedlem
Nei, ikke engang produsenten anbefaler Fluval 405 til noe mere enn 400 liter.
Da kan du i tillegg trekke fra minst 100 liter på dette igjen.

Følger det ikke med filtermateriale i filteret?
Selv om det er brukt så trenger du ikke å kjøpe nytt filtermateriale av den grunn.
Hvis det er tomt så kan du kjøpe slikt hos Aquamanias.
Oj, hva gjør jg da? Kjøper en til? Er med filter i den jg får med, men tenkte til seinere. Må vel bytte filter etterhvert? Så tar imot råd med åpne armer Takker for svar=)
Jeg har 405 + am-top 3338 i 540L.
Funker fint det, er temmelig hard belastet med store fisker.
Men er like greit og ta ut de kullfilterposene i de to nederste skuffene. (skal uansett byttes etter 4-5 uker de) Erstatt de med biomax som er i de to øverste skuffene fra før.
Da har du et veldig godt filteringssystem.
I am-top`en kjører jeg blåfilter i bunn, og biomax på topp...
Geiren
Jeg har 405 + am-top 3338 i 540L. Funker fint det, er temmelig hard belastet med store fisker. Men er like greit og ta ut de kullfilterposene i de to nederste skuffene. (skal uansett byttes etter 4-5 uker de) Erstatt de med biomax som er i de to øverste skuffene fra før. Da har du et veldig godt filteringssystem. I am-top`en kjører jeg blåfilter i bunn, og biomax på topp...


Hmm, må vel bare prøve meg fram Skjønner nok litt mer om noen timer, da jg har fått akvariet og tilbehør på plass. Har aldri sett flyval 405 før, så skjønner nok litt mer da jg gar fått det i hus=) Takker og bukker for svar. Fo rtrenger ærlig talt litt hjelp, da alt dette er nytt for meg
Hei

Her er en film om fluval serien til deg.



Di svarte filtersvampene/aktivt kull skal bare brukes dersom du har hatt en medisin runde i akvariet. Jeg har mange fluval pumper selv og det er det filteret jeg stoler mest på.
Jeg kjøpte meg en am-topp pumpe(3336) som skulle brukes i karret på 270 literen men dette fungerte heller dårlig. så am-top merket burde du styre unna.

Sett heller inn 2 fluval pumper.

Et tips:
husk at når du skal se etter pumer så nesten dobble literantallet på pumpa i forhold til hva akvariet er.

Altså:
Akvarie på 100 liter skal ha ei pumpe som går til nærmere 200(180) liter.

Lykketil videre
B. Andresen
Hei Her er en film om fluval serien til deg. [URLBLOCK1] Di svarte filtersvampene/aktivt kull skal bare brukes dersom du har hatt en medisin runde i akvariet. Jeg har mange fluval pumper selv og det er det filteret jeg stoler mest på. Jeg kjøpte meg en am-topp pumpe(3336) som skulle brukes i karret på 270 literen men dette fungerte heller dårlig. så am-top merket burde du styre unna. Sett heller inn 2 fluval pumper. Et tips: husk at når du skal se etter pumer så nesten dobble literantallet på pumpa i forhold til hva akvariet er. Altså: Akvarie på 100 liter skal ha ei pumpe som går til nærmere 200(180) liter. Lykketil videre


Tusen takk=)

Da setter jg bare inn filter der de kull svampene skal være.
Bruker kullfilter i mine andre akvarier, noe jg trodde man skulle ha. Jeg skal ha Diskus, så er nødt til å ha sakene 100% i orden=) det må man jo med alle fisk, men etter hva jg har skjønt er dikusen veldig avhengig av tipp-topp vann.
Meg og min bror har flere AM- Top filter... Ingen problemer her.
Ser ikke noe grunn til og styre unna det merket jeg.
Smak og behag. og ikke minst erfaringer.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap