Min guppy (hunn) svømmer med hode ned og halen opp?

min guppy (hunn) svømmer med hodet ned og halen opp,hun har også fått en svart prikk i buken og gjemmer seg vekk? Har lest at di kan gjøre dette når di er drektige og skal føde,men min fisk er ikke blitt noe særlig tykkere, så er det noe ant som kan feile henne? dette har hunn gjort i 2 dager no. noen som vet hva det kan være.?
er nybegynner og har akkurat startet akvarie ca. 1 uke med fisk.

takker for alle svar..
Hun høres fødeklar ut utifra det andre du forteller i tillegg. De trenger ikke alltid bli så runde når de har yngel.
det hørtes bra ut..jeg flyttet ho til fødekar igår,men ingenting er skjedd ennå..håper det snart vil komme noe beby fisk snart da.. takker for ditt svar..=)l
HJELP..!!!!
Dette ser dårlig ut..no flyter ho bare rundt, det er bare munnen som beveger seg,men ho spiser ikke..halen ser ut som den er stivnet helt og flyter i vann flaten..kan ikke se så mye til den svarte flekken heller..? for meg så ser ho bare sjukere og sjukere ut.
noen som vet hva dette kan være..??
bør jeg kansje gi ho aktiv døds hjelp..??
Plussmedlem
Høres dessverre ut som den nok er alvorlig syk. Det beste vil nok være aktiv dødshjelp.
Ja framtiden såg ikke lys ut for henne så det beste var nok å gjøre det på denne måten..dessverre..

Synd det skal være sånn hjelp,men takker for tips og svar.!
Aktiv dødshjelp
Tok aktiv dødshjelp på min syke ho guppy idag..tok også en obduksjon for å finne ut om ho var gravid og komplikasjoner kunne være årsaken til hennes tilstand..Da jeg åpnet henne fant jeg unger og u-klekket egg inni henne.

Min rapport: store komlikasjoner under svangerskap.
Tommy Knudsen
Tok aktiv dødshjelp på min syke ho guppy idag..tok også en obduksjon for å finne ut om ho var gravid og komplikasjoner kunne være årsaken til hennes tilstand..Da jeg åpnet henne fant jeg unger og u-klekket egg inni henne. Min rapport: store komlikasjoner under svangerskap.



he he he
Plussmedlem
Tommy Knudsen
Tok aktiv dødshjelp på min syke ho guppy idag..tok også en obduksjon for å finne ut om ho var gravid og komplikasjoner kunne være årsaken til hennes tilstand..Da jeg åpnet henne fant jeg unger og u-klekket egg inni henne. Min rapport: store komlikasjoner under svangerskap.


Dette er et standard eksempel på hva som tar knekken på guppyhunner. Det virker som "barselsperioden" er en så stor belastning på de, at deres sårbare fysikk ikke tåler det, rett og slett. Har hatt flere som bukket under like etter de slapp yngelen.
Ser ikke samme tendensen hos de eggleggende fiskene jeg har hatt. Men dette har sikkert også med guppyers fremavlede tanderhet å gjøre.
Eg har masse endlers guppi. Og Ingen av mine "mødre" har omkommet etter fødsel.
Eg mater og steller godt m disse svømmende venner. For eg gir dei, er ik d samme som eg mater alle dei andre fiskearter eg har, eg gir "nutron green - vegetable diet" til guppiene mine. Fargen og trivselen kom seg utroli etter dette foret vart tatt i bruk Og som d e sagt, eg har guppier i 2 forskjellige kar
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap