Malig og fosegling av styrofoam bakrunn?

Hallo, jeg skal skjære ut og lage en bakgrunn til 400-literen min (Juwel Rio 400) og fant to plater (2500x600x50mm) med styrofoam + litt avkapp hjemme og ser at mange har suksess med det, er ikke sikker på hvordan den skal bli enda men tiden vil vise

Men er veldig forvirret av alle de diskusjonene og forslagene med hvilken maling som kan brukes og hva man må forsegle med (om man må det?) og må man ha på en eller annen sement først? Leser at mange bruker akryl maling, men hvilket merke? Og hva med epoksy?

Setter stor pris på all hjelp! Har ikke lyst på massedød eller en bakgrunn som går i "oppløsning"
Du bør nok enten male med epoxy i ulike farger, eller forsegle med blank epoxy etter å ha malt med akryl. Har lest gjennom alt jeg fant jeg også, før jeg lagde min bakgrunn.

Lykke til, og husk å legge ut bilder underveis ;D
Så epoxy malig er trygt og holder og blir "siste" lag før jeg putter den i? Bør jeg smøre inn styrofoam-en med sement for å få et mer naturlig utsende?
Kommer til å handle inn det jeg trenger i tr.heim, så om du husker hvor og hva du kjøpte det du trengte så hadde det hver fint Blir et stein/berg landskap i samme farge som ditt tror jeg mulig litt mørkere, får se.

Ble veldig bra den bakgrunnen din Mulig jeg henter litt inspirasjon derifra
Takk for skryt. Bare å bruke min som inspirasjon ja. Jeg brukte ikke hus-fix på, bare skar ut med brødkniv og skalpell, og malte med epoxy.

Kjøp epoxy på Farvehuset på Tiller (rett ved Biltema), de har peiling på dette. Spør etter maling til bruk inni akvariet, og de gir deg det de trenger. Tror det koster 249,- pr litersboks, og de blander de fargene du måtte ønske.
Da var jeg å handlet inn div utstyr og maling på fredag og vi har holt på i nesten et kjør siden vi kom hjem. Her er en liten "sneak peak"
Mye jobb igjen..
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap