Leifs verden, del 2 (side 173)

Har funnet to veldig fine og billige akvarier men er ikke sikker på målene:



Så tid for litt oppdateringer
I går kom det i hus et par nye yngel arter i hus, baenschi og sp "Cruzeiro. Baenschi er velkommen tilbake ettersom jeg har hatt disse tidligere. Sp Cruzeiro har en stund vært på ønskelisten.

Agassiziiene har jeg gitt opp hva angår yngler. De spiser det dem kommer over av egg og yngler, selv med kun et par i en 160L. Oppgitt.....

Mine nå F1 hongsloi er klare for lek da den ene hua er gul som sola, så venter i spenning der. Schwarzkehl som jeg drettet i fjor har jeg ennå på lik linje ikke fått oppdretts diplom på, noe som gjør at jeg vurderer å melde meg inn i en klubb som ikke er med i NAF. Synes det er ille når en trenger mer enn et år for å sette en valør. Men iallefall har di ynglene også blitt foreldre =) Sp Abacaxis forventer jeg å være i gang før snøen kommer.... Hannen og hua der er utrolig flotte og ser frem til å drette disse.

Elizabethae hua er noe tykk for tiden og tror det feiler henne noe. For noen dager siden la hun egg for første gang på lenge, men de ble borte i løpet av et par dager. Sp Xingu ser ut som jeg har fått sving på og har nå 2 stk trioer som går i hvert sitt kar. Har også et kar med ca 25 yngler samt 7 stk som går i et annet kar og som blir hentet til nytt hjem i morgen =) Cf luelingi har nå yngler som er så store (har også små) at de bør finne seg nye hjem. Noen par skulle det bli også der =) Også mine første cacatuoides VF yngler fra første kullet har blitt foreldre noe jeg først oppdaget i dag. Trodde hua var litt liten enda, men jaggu passer hun på en liten bøling unger =) Meget gledelig.

Cf luelingi er det også en del yngler av men litt små til å forlate redet synes jeg. Barlowiene er i gang nå og er en art som trygt ligger i mitt hjerte. Har igjen en gruppe på 1+3 av dem. Har satt et par sammen og hua i paret er gul og flott.

Nok skriving. Så litt bilder jeg pøser på her =)

1. Xingu med nylig klekkede egg
2. F1 cacatuoides paret som jeg oppdaget yngler på i dag =)
3. Agassizii han
Fiskmakker
Har funnet to veldig fine og billige akvarier men er ikke sikker på målene: [URLBLOCK1] [URLBLOCK2]



Målene på 70L aner jeg ikke men akvastabil 160L er meteren lang samt 40 cm dyp og høy. Har 6 slike 160L her selv =)

2 av disse ser du på bildet i en reol jeg har bygget selv
Så det er ikke en mark II? Fordi jeg har funnet målene på mark 2 og ser ut som det er ganske så likt men blir litt forvirret når det bare står: 80x40x50
Følger opp oppdateringer med flere bilder

1. rositae han
2. alacrina hue
3. cf huascar klare for nye hjem
Og litt flere bilder

1. Barlowi paret som er satt sammen i lekskar
2. Cf luelingi ungfisk
3. Cf huascar ungfisk
Tar en runde til =)

1. Sp Xingu han
2. Sp Abacaxis (beklager påskriften) han
3. Elizabethae hua for et par dager siden da hun hadde egg

Ha fortsatt en riktig god helg alle sammen og fortsatt god sommer =)
Fiskmakker
Så det er ikke en mark II? Fordi jeg har funnet målene på mark 2 og ser ut som det er ganske så likt men blir litt forvirret når det bare står: 80x40x50


Om jeg ikke husker feil sto det akvastabil i annonsen på 160 literen og da er dem 100x40x40
Ja men akvastabil lager akvarier som heter mark II
Fiskmakker
Ja men akvastabil lager akvarier som heter mark II [URLBLOCK1]


Jo da men da går de under et annet navn enn akvastabil. Akvastabil har ramme rundt hele, noe du ser karet på bildet ikke har
oja da går de vel under Effect Line da tror jeg
Fiskmakker
oja da går de vel under Effect Line da tror jeg


Mulig... mulig, men disse standard akvastabil karene kjenner jeg en del til.

Får komme meg i seng nå. Kommer noen å skal kjøpe noen unge apistogramma av meg i morgen tidlig, så da bør en komme seg i seng nå =)
Fiskmakker
Natta da


Samme til deg =)
er det egentlig noen algespisere som ikke rapper egg fra apistoene?
Fiskmakker
er det egentlig noen algespisere som ikke rapper egg fra apistoene?



da må du nesten spørra andre. Holder kun apistoene mine i artskar her
Fiskmakker
er det egentlig noen algespisere som ikke rapper egg fra apistoene?


Otocinclus er fine med apistogramma har jeg hørt. Skal selv ha dem med mine sp. Xingu, Vielfleck-Assurini
Atter en gang var strømmen borte her i går. 3 timer denne gangen, og da så det slik ut i det innerste akvarierommet mitt
Vært dårlig med oppdateringer i sommer, men skjer ikke alt for mye nytt, bortsett fra at det er byttet ut litt arter av apistogramma. I går byttet jeg bort avkom av apistogramma cf luelingi, cf huascar of sp Xingu og fikk inn tre nye arter selv.

Apistogramma agassizii Anori par
Apistogramma trifasciata par
Apistogramma sp "Papagei" trio.

Så ny oppdatert liste over apisto arter er som følger:

Apistogramma elizabethae F1
Apistogramma sp "Xingu" F1 ( Vielfleck Assurini)
Apistogramma cf. huascar F1. Rio Galves, Remuyacu.
Apistogramma agassizii Anori
Apistogramma bitaeniata Rio Tigre F1.
Apistogramma trifasciata
Apistogramma cf luelingi F1.
Apistogramma barlowi F2.
Apistogramma sp schwarzkehl F1.
Apistogramma alacrina F1.
Apistogramma cacatuoides WC.
Apistogramma sp «Abacaxis»
Apistogramma atahualpa F2
Apistogramma rositae F2
Apistogramma sp "Cruzeiro"
Apistogramma baenschi
Apistogramma sp "Oregon"
Apistogramma sp "Papagei"

Yngler fortsatt godt her og følgende arter har egg eller yngler

Xingu
cf huascar
cf luelingi
sp Schwarzkehl
alacrina
cacatuoides VF
rositae

Bilder av mine tre nye arter
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap