Leifs verden, del 2 (side 180)

Er snart så mye reklame på sidene her at det snart ikke er plass til å skrive innlegg. Må faktisk trykke på X for å fjerne dem. Men om reklame er hva som må til for å holde sidene oppe så greit, for noen sikkert. Er jo ikke akkurat så veldig mange aktive her av de som var i årene jeg var aktiv her inne. Faktisk da mye bedre i gruppene på FB. Driver selv 3 apisto relaterte sider der UTEN den jævla reklamen.

Jeg TROR at om en vil litt videre fra hva Norske forum kan tilby, må en ut internationalt. Tror ikke vi her hjemme på berget driver det på eneste måten ting kan drives på. Er vel kanskje derfor jeg selv har noen grupper på FB samt er medlem av mange internationale grupper.

Jeg sier IKKE Norske forum er dårlige, men vil utvide horisonten og se og oppleve hvordan andre gjør det. Skal fortsette litt med bilder.....

Når jeg fyller karene mine etter å ha tømt dem, fyller jeg alltid oppi en isboks eller lignende. Da er vannet like klart som fra springen når karet er fylt opp. Dette karet har fått 50/50 med akvarievann og brønnvann. Har fått samme filter pumpe samt at jeg har skviset filter gugge i tillegg fra et annet filter
Slik ble karet nå når jeg ble ferdig.Mulig jeg flytter litt på røttene, men vil ha en liten åpen plass i karet. Karet er iallefall klart for apistogramma rositae og de nye fra Gjermund skal få en fin plass å boltre seg på. Når jeg har fått flyttet ut hua som går i en annen 160L skal jeg ta det karet til vask, rens og oppjustering også =)

En får ta et og et kar og gjøre de bedre når hånda tillater det
Apistogramma sp "Xingu" Vielfleck, Assurini. male
Apistogramma agassizii Anori, Brasil
Hadde egentlig ikke tenkt å beholde noen av macmasteriene, men ser at de er veldig fargerike og flotte. Mulig jeg revurderer mine planer og beholder en trio likevel =)

Er eneste arten her som ikke er av viltformer
Apistogramma piaroa er en uvanlig sky art, iallefall her hos meg. Bokstavelig talt ser jeg dem aldri. Men unger klarer de å lage likevel. Har sjekket om det fortsatt er yngler der i dag. De ser noe lysere/hvitere ut enn vanlige yngler, men det er noen der iallefall. Ettersom jeg skjønte på Tom C er ikke disse de letteste å drette. Plommesekken er ennå ikke borte på dem og har jo et håp da å kunne se yngler ute i karet etterhvert.

Jeg antar avbildet piaroa er ei hue og har da iallefall en trio me to huer. Vil nødig flytte på ting og granske karet for å finne ut hva som er igjen i karet der. Har tidligere solgt et par og funnet en mindre død. Så 3 eller 4 er hva beholdningen skal være av enne arten
Til slutt tar jeg med et par bilder av agassizii tefe
LOFFA
Er snart så mye reklame på sidene her at det snart ikke er plass til å skrive innlegg. Må faktisk trykke på X for å fjerne dem.
Jeg er plussmedlem og ser ingen reklame i trådene
Rita A
[QUOTE=LOFFA]Er snart så mye reklame på sidene her at det snart ikke er plass til å skrive innlegg. Må faktisk trykke på X for å fjerne dem.
Jeg er plussmedlem og ser ingen reklame i trådene


Helt til venstre i ruten akkurat nå har jeg dette

Related Searches:
? Her er det bilde av en neontetra..............................................
Neon Tetras
Discus Fish For Sale
Discus Fish Secrets
Fjord Tours
Fish Aquarium
Marine Aquarium Fishes

Har glemt å fornye pluss medlemsskapet mitt, men skulle det være slik at en MÅ være pluss medlem for å slippe reklame da Rita? (Tenker ikke så mye på pluss medlemsskapet nå når jeg er så sjeldent innom her)
Dette fikk jeg nå

Related Searches:
? Bilde av discus.......................
Discus Fish
Travel In Denmark
Discus Fish Secrets
Central American Cichlids
Freshwater Tank
Brine Shrimp Eggs
Ja, reklameomfanget har med plussmedlemsskapet å gjøre, jeg ser en lang reklame på toppen og to på høyre side, ingen mellom innleggene i trådene
Den er forresten veldig flott den Sp "Abacaxis" din, skikkelig fargerik
Rita A
Den er forresten veldig flott den Sp "Abacaxis" din, skikkelig fargerik :)



Har noen få reklamer mellom noen av innleggene samt hele venstre siden nedover. Ja han er kjempe flott, så nå gjennstår det å se om det blir noe yngler etter hvert
Er ikke reklamen styrt av cookies hos deg også? Innbiller meg at du får mindre reklame om du rydder i temp-filene dine?


Jeg er ikke pluss-medlem (memo to self: finn ut hva pluss-medlem er!), men har heller ikke noe særlig reklame: Den siste nettbutikken jeg brukte til venstre, og webzoo til høyre.

Flotte bilder!
Mange fine arter og bilder Leif.

Har sendt deg en e-post vedr. A. rositae.

Sigmund
Takk for hyggelig kommentar og mail Sigmund

Gleder meg enormt til at det blir et par av rositae igjen. Har helt totalt forelsket meg i denne arten. Etter at jeg har hatt noe greie dager innemellom og jeg har klart å følle opp karene ser jeg at det blomstrer i karene igjen. 10 av 20 apisto arter har egg eller yngler for øyeblikket. La ut listen på min apisto gruppe i går og derfor er den på engelsk. Er jo egentlig bare fry (yngler) som er forskjellen

Apistogramma barlowi fry
Apistogramma Sp "Schwarzkehl" fry
Apistogramma Sp "Xingu" fry
Apistogramma piaroa fry
Apistogramma cacatuoides F1 fry
Apistogramma cf huascar fry
Apistogramma agassizii Anori fry
Apistogramma agassizii Tefe egg
Apistogramma cf luelingi fry
Apistogramma alacrina fry

I tillegg har mine Pelmatochromis nigrofasciatus yngler. Dvs at det er egg/yngler hos litt over halv parten av artene mine.

Den delte 222L min er nå tom og vil også ha en 160L samt et par mindre kar ledige i løpet av neste uke når jeg har fått ordnet litt her. Har et håp om et par nye arter i nest mnd....

1. sp "Xingu" yngel
2. Folksomt i macmasteri karet. Ta kontakt om du vil ha noen (gratis selvfølgelig) =)
3. sp "Cruzeiro"
Før jeg hadde vannbytter i det indre akvarierommet hadde jeg den vanlige runden med å sjekke om all fisk hadde det bra. Desverre fant jeg elizabethae hua mi død. Inntil videre får han være enkemann. Ei ny hue koster sannsynligvis et sted mellom 300 og 400kr!! Det tilsvarer det samme som et annet par av en annen art, så jeg får se hva jeg gjør.

Er lenge siden jeg har sett bitaeniata hua fra Rio Tigre fremme også, så antar hun også er død desverre. Fikk også renset noen pumper og filtermatta i det ene HMF filteret mitt. Fytti katta det var møkkete.

På karet som rositaene skal inn i hadde jeg et 50% vannbytte. Skulle ha over nannostomusene som går sammen med rositae hua, men ga opp etter å ha fanget kun 2 av dem på en evighet. Med to hover hadde det nok vært lettere. Rettere sagt med to friske hender.... Får se om jeg gjør et nytt forsøk senere i kveld eller i morgen med å fange og flytte resten av dem samt rositae hua =)
Før jeg hadde vannbytter i det indre akvarierommet hadde jeg den vanlige runden med å sjekke om all fisk hadde det bra. Desverre fant jeg elizabethae hua mi død. Inntil videre får han være enkemann. Ei ny hue koster sannsynligvis et sted mellom 300 og 400kr!! Det tilsvarer det samme som et annet par av en annen art, så jeg får se hva jeg gjør.

Er lenge siden jeg har sett bitaeniata hua fra Rio Tigre fremme også, så antar hun også er død desverre. Fikk også renset noen pumper og filtermatta i det ene HMF filteret mitt. Fytti katta det var møkkete.

På karet som rositaene skal inn i hadde jeg et 50% vannbytte. Skulle ha over nannostomusene som går sammen med rositae hua, men ga opp etter å ha fanget kun 2 av dem på en evighet. Med to hover hadde det nok vært lettere. Rettere sagt med to friske hender.... Får se om jeg gjør et nytt forsøk senere i kveld eller i morgen med å fange og flytte resten av dem samt rositae hua =)
Før jeg hadde vannbytter i det indre akvarierommet hadde jeg den vanlige runden med å sjekke om all fisk hadde det bra. Desverre fant jeg elizabethae hua mi død. Inntil videre får han være enkemann. Ei ny hue koster sannsynligvis et sted mellom 300 og 400kr!! Det tilsvarer det samme som et annet par av en annen art, så jeg får se hva jeg gjør.

Er lenge siden jeg har sett bitaeniata hua fra Rio Tigre fremme også, så antar hun også er død desverre. Fikk også renset noen pumper og filtermatta i det ene HMF filteret mitt. Fytti katta det var møkkete.

På karet som rositaene skal inn i hadde jeg et 50% vannbytte. Skulle ha over nannostomusene som går sammen med rositae hua, men ga opp etter å ha fanget kun 2 av dem på en evighet. Med to hover hadde det nok vært lettere. Rettere sagt med to friske hender.... Får se om jeg gjør et nytt forsøk senere i kveld eller i morgen med å fange og flytte resten av dem samt rositae hua =)
Fikk ikke med rositae tanken i mitt forrige innlegg. Ser ut som mulig for store bilder. Blir for mye da og får bare feilmelding.

Bilde 2 er ei av sp "Xingu" huene som går sammen med ungfiskene.

Bilde 3 er de to nannostomusene jeg fikk fanget og flyttet
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap