Leifs verden, del 2 (side 195)

Apistogramma barlowi hule
Apistogramma cf huascar hule
Apistogramma sp Nadelstreifen hule (tredje hua)

Noen nye utgravde huler i dag, men om det er noe i dem er noe annet =)
Barlowiene har fleipet lenge nå og er vel på tide at dem gjør seg ferdig med "jobben". Cf huascar er parets andre forsøk, nå i den andre hula

Ser ut som Allpahuayo eggene blir spist opp igjen for fjerde gang på rad. Betraktelig færre egg i dag enn i går.

Har snakket med et par andre i apistogruppa mi som dretter disse i mindre kar enn meg så aner ikke hva som skjer.

Apistogramma Steindachneri er virkelig en flott art jeg virkelig har fått teften for. Noen som vet om denne arten er å få tak i ?

Bildet publiseres med tillatelse av min venn Amir Keshvari, og medlem i Norwegian apistogramma forum
Utifra fiskelista så tar butikker som får varer fra Alex dem inn. Hvem som tar inn fra Alex er jeg ikke 100% sikker, men sjekk med Dahls dyrerike og Jan holt. Kanskje akvariemagasinet også.
Cathy
Utifra fiskelista så tar butikker som får varer fra Alex dem inn. Hvem som tar inn fra Alex er jeg ikke 100% sikker, men sjekk med Dahls dyrerike og Jan holt. Kanskje akvariemagasinet også.



Takk for svar Cathy. Jeg foretrekker fisk fra private drettere da kvaliteten på fisk er veldig mye bedre. Men klart om de ikke skulle være å finne privat er det en mulighet. Faktisk har jeg ingen butikk kjøpte apisto arter, enten kommer de direkte fra private eller fra private via auksjoner. Dårlig erfaring med butikk-apistoer

Vet også noen butikker må kjøpe et visst antall fisk for å få de inn og er da av liten intr har jeg hørt for de blir "sittende" med arten så lenge. Apistogramma er jo ikke akkurat en art som folk løper til butikken for å kjøpe, om det ikke er kommet inn en spesiell art og noen få eksemplarer hvor vi apistoianere bor.

Vet ikke om du får tak i denne bortsett fra VF da det nok ikke er så mange som har denne arten eller driver oppdrett av denne. Det skal jeg ikke utale meg om. Men husker da jeg bestilte mine korallrød smykketetraer måtte jeg bestilte 10 fordi dette er en stimfisk art og dem ikke kunne ta inn 1 og 1 da dem er VF. Men dahlsdyrerike tar vist en del inn fra privatpersoner og de få smykketetra huene jeg kjøpte der var vist fra TomC.
Blir supert med den nye 160litersreolen Leif!
Hehe ja du følger meg jo i apisto gruppa på FB så en får ikkelurt seg unna apistoianerne lol. Har helt glemt å legge ut bilder her i dag. Fikk panelert reolen ferdig, med at venstre kort vekk skal våre åpen for kabler/ledninger til div utstyr.

For de av dere som har vært her, så blir det samme blå fargen på reolen som på huset her. Listverket oppe, nede hjørner og rundt kar-åpningene blir hvite.

Etter at jeg hørte prisen på hjørne lister ble det til at jeg laget hjørnelister selv til brøkdelen av den prisen (siste bildet)

Håper på å rekke å male reolen i helgen i tillegg til vannbyttene. Må også kjøpe inn mere for i morgen eller mandag
Det er stort sett bare søvngjengere og gale folk som går ned i sin kjeller å begynner å male når det nærmer seg midnatt. Jeg er VÅKEN og er vel kun et alternativ igjen hehe

Får se i morgen om det dekker med kun det ene strøket =)
I dag kunne jeg se egg i det nye karet til apistogramma sp Cruzeiro. Håper de nå med litt mere plass klarer det denne gangen. Den tredje sp Nadelstreifen hua har også fått egg. (bilde 3 er barlowi yngler som vokser godt)

Er flere huler det er gravd ut av, men klarer ikke se om det er noe i dem. Ellers så må jeg male reolen et strøk til. Litt slurv kanskje fra min side. Litt nøyere og det hadde holdt med et strøk =)
La ut en annonse her på AF i går etter 2 stk 160 litere. Kort etter fikk jeg en PM om en som hadde et 160L kar tomt som jeg kunne få gratis. For en lettelse å vite at et kar er landet =)

Vedkommende har vært å fått noen apistoer av meg tidligere og var vel en gjen tjeneste. Blir å hente det en gang neste uke. Da gjenstår det å skaffe siste karet =)
Da ser det ut som også 160L nr 2 er i boks. "Rett borti gata" som vi på landet sier =)

Holder på med vannbytter og slamsuging i dag. Er ferdig med det ene rommet. Noen kar hvor det er yngler tør jeg ikke slamsume så mye i fare for å dra med meg yngler.
Det får heller se litt shabby ut =)

En liten kaffe pause nå før jeg går i gang med vannbytter i det andre rommet. Mulig jeg maler andre strøket på reolen også i løpet av ettermiddagen/kvelden.

Greit med pågangsmot når en er i støtet =)
Gratis med "ny" karene.
Jeg er bare så misunnelig på dere som har akvariekjeller. For en drøm..
Nydelige bilder av apistoene
Cathy
Gratis med "ny" karene. Jeg er bare så misunnelig på dere som har akvariekjeller. For en drøm.. Nydelige bilder av apistoene :)



Takk for det Cathy. Ja jeg er vel litt privligert med kjelleren selv om det er kun 180cm under taket. Små apistoianere kan stå oppreist, men store giganter går krok rygget lol

Hadde det vært normal høyde hadde det nok vært ikke 2 men 3 kar i høyden =)
180 er ikke høyt nei. Skulle nesten hatt spesial designet akvarium da sånn at du hadde fått 3 i høyden
Cathy
180 er ikke høyt nei. Skulle nesten hatt spesial designet akvarium da sånn at du hadde fått 3 i høyden :D



Gjerne det, men prisen på slike ting passer ikke min lommebok =)
Da var alle vannbyttene unnagjort og en ny surprise kom til "overflaten". Ettersom jeg allerede har begynt å kalle sp Nadelstreifen huene for 1, 2 og 3 så får jeg vel fortsette med det =)

Hue nr 1 går i et kar alene med yngler i det første akvarierommet, mens hue nr 2 har gått med yngler i 160L sammen med nr 3 som nå har egg. I det andre rommet.

Nå har hue nr 2 forlatt ynglene som mest sannsynlig vil bli spist, og lagt nye egg. Mao hue 2 og 3 begge med egg i 160L sammen med to hanner. Blir vel litt Texas dette vil jeg tro, eller hva mener dere apistoianere jeg bør gjøre?
Apistogramma sp Xingu hannen har "kost" seg med en av huene i dag. Han var helt i sin egen verden og jeg kunne knipse bilder i fleng. Akkurat som han var i transe. Veldig gøy å følle dem når de holder på slik
Oppdaget når jeg målte ut lengde etc til lister på reolen i dag at jeg har tatt en snarvei, noe som gjør at jeg må inn med en 128L og ikke en 160L i hullet lol.

Heldigvis er det bare å ta stikk saga å vips så er det som det skal. Fikk iallefall hentet den første 160L akvastabilkaret i kveld så det er i hus. Det andre blir nok hentet senere denne uken

Har solg og gitt bort det som er "non apisto species" fra kjelleren for å ha litt flere muligheter i kjelleren. Nå slipper jeg å ha angst lol

Foto av begge huene med enn i sp Nadelstreifen 160 literen
Mye action hos deg om dagen, moro å henge med. Kjente jeg savna reolprosjektet et øyeblikk nå... Absolutt artigere å bygge opp, enn å bygge ned!!
Det negative med prosjektet er to færre kar, men en enda større postitivitet er det at 4 mindre kar blir til 2 store =)

Skjer mye om dagen Simen og det er gøy det =) Kunne hatt reol bygging som jobb jeg =) Kjempe gøy å lage sine egne ting =)

Sp Nadelstreifen karet
Tilfeldig bekjentskap
© Rune Evjeberg
Reklame for plussmedlemskap