Leifs verden, del 2 (side 210)

God bedring med fot og hånd Loffa.

Må si at bildet ditt av Ivanacara adoketa er fint og skarpt.

Da blir det artemia klekking i stor stil Loffa, apistogramma ungene vil elske det.
Takk for det. Det går opp og ned med kroppsdelene her =) Onsdag er det tilbake med hånda på sykhuset i Oslo.
Ivanacara adoketa hua trives godt i den nye hula (kjerramikk potte) og ser ut som hun kun står å venter på at hannen skal komme. Jeg plasserte en i hver ende og hun valgte den høyre.

Hua på de to første bildene, hannen på det siste
Spennede fisk Loffa, hvordan er gemyttet på denne i forhold til div Apistogramma?

RHD
Fart66
Spennede fisk Loffa, hvordan er gemyttet på denne i forhold til div Apistogramma? RHD



Så langt er vel det første av mine to VF par av apisto panduro jeg nå holder det hissigste jeg har sett. Hua var vel det en kan kalle ei hissig svigermor opp 10 i mente. De knertet 5 stk copella for meg før de fant ut at de skulle bli familie =)

Første par tre ukene gikk vel med til å utforske deres nye hjem og de var veldig rolige og avbalansert. Snille som guppy =) Siste par ukene har hannen jaget litt på hua. Ja uten at det har blitt noen skade. Nå har hun funnet hula som nevnt, og ser det ut til at jeg spent kommer til å kikke inn der hver dag.

Forer dem hver dag med en en stor blokk sorte frossne mygglarver. De er vel dobbelt så store som de "vanlige" terningene en kjøper,

Jeg har en pH på ca 5,5 og en temp på 25c
Har kommet L dorsiega egg igjen. Kan vel omtrent telle på fingrene når forrige kullet med egg kom. Tok ut en del av de første i breeding boks som de går i
Slik ble den nye Apistogramma allpahuayo tanken. Manler kun noe mer flyteplanter så anser jeg meg fornøyd =)
Apistogramma bitaeniata shishita han
Apistogramma bitaeniata Corrientes han
Apistogramma bitaeniata Corrientes hun med yngler
Det var et par flotte apistoherremenn Leif.
Bitaeniata har alltid vært en herlig art som jeg har forgudet. Flotte og elegante som bare det.

Forrige kvelden laget jeg en liten artikkel hvordan en nybegynner starter et apisto kar. Veldig gode tilbakemeldinger og jaggu fikk jeg en hendvendelse fra det Skandinaviske ciklide selskapet om jeg kunne lage en Norsk versjon for deres blad. Så har jeg også gjort og fikk veldig tydelig overbegeistret tilbake melding.

Jaggu gøy =)

jeg bygget artikklene på dette karet når jeg satte opp det
Den artikkelen må jeg få lest.
Fosser
Den artikkelen må jeg få lest.



I innlegg 4177 finner du linker til et par steder jeg har postet den på FB, mulig også på profilen min på FB (Leif apisto Johansen)
Det var en god og lett forståelig artikkel for en nybegynner
Det var en god og lett forståelig artikkel for en nybegynner som meg
Fosser
Det var en god og lett forståelig artikkel for en nybegynner som meg :-)


Riktig =) Som du ser i artikkelen er dette for nybegynnere uten noen særlig kunnskap fra før. Plassering av planter røtter huler, litt om pH hva en kan ha i karet, belysning, flow i vannet, ja helt grunnleggende ting. Jeg er overhodet ingen proff på noe hva angår Apistogramma, heller ikke det å bygge flotte kar. Men å hjelpe litt med kunnskap om helt grunnleggende ting klarer jeg =)

Det finnes flere små artikkler i gruppen min på FB, av små deler av det å holde Apistogramma. Drømmen er en dag å lage en større artikkel som er verdt å være stolt av. Kanskje den kommer når tiden er inne en dag =)
17 A panduro yngler flyttet i går da paret har fått nye egg. Tenkte jeg skulle ta ut resten av kullet men tror det var for sent, Så ikke lenger de siste.

Poecilia obscua yngler greit her. Er noen utrolig små tasse som kommer =)

A eremnopyge med nye egg

Når en har så mange kar som det jeg har, er det bestandig og hver dag noe som skjer. Kan jo starte med Apistogramma baenschi VF hua mi som igjen har fått fritt svømmere i dag.

I det andre karet hvor jeg har to F1 huer av samme art er det artig å følle med. En kan snart si at begge HADDE yngler for den ene hua har rappet nesten alle ynglene til den andre hua der. Det vrimler av yngler rundt den ene mens den andre har kun få yngler igjen. Har en 160L som er tom nå som jeg tenkte jeg skulle ta ut de to huene til sammen med VF hannen min. Da kan F2 ynglene vokse opp i det karet de er i

1+2. Bilder av VF hua med yngler
3. Yngler fra samme art i et annet kar (som beskrevet)
I community tanken i stua har L dorsigera yngler igjen og de har så vidt beggynne å svømme fritt. Vanskelig å få tatt bilder i steinrøysa der.

I steinrøysa bak i karet har gymno. sp Norte lagt egg. Har tatt noen bilder, men er dårlige da de er godt gjemt blant stein og ei stor rot

Siste bildet er av en av A bitaeniata hannene mine
Bilder fra karet med scalare ungene mine. Ser endelig ut til at jeg skal klare å drette disse nå. En prosess som har hatt noen farts demepere =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap