Leifs verden, del 2 (side 223)

Tror eggene fra Apistogramma cf. resticulosa er klekket da hun oppholder seg nærmere sanden. Hannen (bilde 3) skifter veldig fort mønster når jeg ser på bildene fra i kveld. Fra stripplete linje til helt sort linje.

Cf alacrina som jeg fikk i hus i forrige uke har lagt egg. Så alt for tidlig, de er jo ikke teen agere en gang. Omtrent som en 13 åring skulle bli gravid. Så små så små, men en får ikke stoppet det om en da ikke skiller kjønnene i hvert sitt kar da.
Bilde 1 og 2 er av nevnte apisto han
Bilde 3 cf alacrina hula med vesle frøkna med egg
Apistogramma sp "Alto Tigre"
Liker å kalle han kongen i akvarie rommene mine denne herre mannen
VF Apistogramma bitaeniata fra Rio Corrientes i Peru
En stor dag i dag med to nye arter med fritt svømmende yngler
Apistogramma eremnopyge og
Apistogramma cf. resticulosa fra Puerto Maldonado
Sistnevnte med denne lokasjonen, første gang i Norge. Veldig spennende

Siste av de tre bildene er eremnopyge
Så flott, Loffa...du er jamen superdyktig på apistoene
Gratulerer masse med yngel på nye arter...eremnopyge var jo vakker, da !
Tusen takk
Hadde vannbytter nå og pleier da å "gå over" karene for å se etter yngler, døde fisk etc. Jeg fikk øye på min Apistogramma sp Kelleri "Amarillo" han i hula å tenkte at nå var det noe på gang igjen. Tittet bedre inn i hula, men nei ingen hue og tittet videre i karet. Hun var sporløs forsvunnet. Da plutselig oppdaget jeg hua flytende blant flyte planter og skrek ut F**N. Jeg vet fisker ikke lever evig, men er bare så forbaska å miste dem, spesielt når en kun har et par og i tillegg er sjeldne fisker det er snakk om. Det plager meg like mye hver gang jeg mister en fisk. Jammen det er jo bare en fisk sier ofte folk. Ja og hunden din er bare en hund sier jeg og da skjønner folk som regel at dyr er dyr.

Også den andre A alacrina (cf) hua har nå egg, ikke bare den ene. Ja den første har vel yngler som venter på å bli fritt svømmende. De er jaggu ikke store før de begynner å fly med gutta hehe
Bilde 3 er enkemann sp Kelleri "Amarillo"
Jeg må jo innrømme at je ikke BARE har apistoer, men de er alle Sør Amerikanere =)
Her Gymno, geo og Ivanacara Adoketa
LOFFA
... enkemann sp Kelleri "Amarillo"

Han kan få 3-4 viltfangede damer herfra, hvis du tror han takler et slikt damesjokk...
Tom C
[QUOTE=LOFFA]... enkemann sp Kelleri "Amarillo"

Han kan få 3-4 viltfangede damer herfra, hvis du tror han takler et slikt damesjokk...


Åh så herlig da endte det godt likevel. 3 damer er vel alle menns drøm Tom =) De (han) går i en 85L, så da skal jeg flytte/bytte med Sp Schwarzkehl hannen som går i en 160L alene. Tusen takk Tom

Veldig sjeldent at jeg finner apistoer døde i vannflata, kan faktisk ikke huske sist gang det skjedde. De er som regel funnet på bunn.

LOFFA
[QUOTE=Tom C][QUOTE=LOFFA]... enkemann sp Kelleri "Amarillo"

Han kan få 3-4 viltfangede damer herfra, hvis du tror han takler et slikt damesjokk...


Åh så herlig da endte det godt likevel. 3 damer er vel alle menns drøm Tom =) De (han) går i en 85L, så da skal jeg flytte/bytte med Sp Schwarzkehl hannen som går i en 160L alene. Tusen takk Tom

Veldig sjeldent at jeg finner apistoer døde i vannflata, kan faktisk ikke huske sist gang det skjedde. De er som regel funnet på bunn.



Ble 6 stk nye VF huer for denne herremannen i går. Håper han har nok krutt i pungane =)
Noen bilder av min VF A eremnopyge han som jeg flyttet ut til mix tanken min i går kveld i et håp at frøkna får opp ynglene denne gangen. Tålig fornøyd med disse bildene
Apistogramma eremnopyge
Apistogramma ortegai og Apistogramma sp Kelleri "Amarillo"

Sistnevnte (i håv) ble i går kveld flyttet inn i større kar med haremet sitt =)
Så herlig at Julenissen kom tidlig i år til deg
Fantastisk at det fins slike reddende engler i hobbyen !
I dag oppdaget jeg både egg og nye fritt svømmende yngler i flere kar.
Først og fremst noen få egg hos Apistogramma paulmuelleri, men disse så veldig hvite ut og er nok ikke befruktet. 2 av huene i Apistogramma vf alacrina karet er ute med yngler og holder til i hver sin ende av karet med en tredje hue misunnelig som bare det, forvirret og forfjamset midt i karet. Fikk ikke øye på hannen, men antar han er forvist til flyteplantene. Apistogramma cf. resticulosa ynglene ser ut til å ha det bra også. Fikk også se nye Apistogramma cacatuoides yngler i dag (Lokasjon Leticia)
Godt å se at det går så bra hos deg.
Sånne som deg og en del andre her inne gjør at det gir en ekstra gnist til andre

Fant forresten egg i Palett hula, å det var samme dag jeg/vi dessverre kvittet oss med Palett foreldrene.
Flyttet eggene med en gang jeg/vi så dem.
Dem klekket den 9-10
Så i yngel/krise karret går nå yngelen og ei Skjørtetetra dame som er litt skade for tiden.
Hun har tatt yngelen til seg og passer på dem som sine egene.
Så det strålende her og om dagen.

Sier det nå jeg/vi selv om det er litt tidlig.
God jul og godt nyttår til deg og dine.
Glemte å nevne at jeg så et par avkom av A bitaeniata i 160L for et par dager siden. Selvfølgelig når jeg ikke hadde med kamera. Er veldig mye slam/plante og løv avfall i bunn som de sikkert har gjemt seg i. Tør ikke for alt i verden å slamsuge der nå. Dukket også opp noen flere ungfisk i panduro karet og noen litt større yngel i barlowi karet. De har alt for mye å gjemme seg i..... men desto mere gøy å se dem når de dukker opp da selvfølgelig
Noen yngel bilder før vannbytte og foring i dag
Apistogramma cf. resticulosa fra Puerto Maldonado (yngler er F1)
God jul Leif, og takk for mange fine bilder i 2015.
Sigmund - ex 530
God jul Leif, og takk for mange fine bilder i 2015.



God jul til deg og dine også. Undrer meg på en ting Sigmund. Har noen av Apistogramma viejitaene du fikk av meg overlevd. Er noen av de fortsatt i live?
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne
Reklame for plussmedlemskap