En halv boks fiskemat i karet!!!

Inaktiv bruker
Så måtte det skje meg da... etter at karet endelig min 240 l hadde fått perkefte verdier, og karet var godt innkjørt...............! Så skulle jeg bare teste den nye forautomaten (vi skal på ferie) og den hadde jeg innstilt feil.. dvs det bøttet ut maaaassssse fiskemat i karet!!!!!!!! Fikk panikk og slamsuget og byttet straks 50% vann. Syntes alikevel det var mat overalt! slamsuget litt til.... Bør jeg sjekke vannerdiene nå? i morgen ? Jeg har både stort innvendig og et stort utvendig filert .... noen råd??? Takk!
Det er sikkert ingenting i veien for å sjekke vannverdiene i morgen, og kanskje i overimorgen også.

Siden du har store, innkjørte filtre, blir det nok ingen katastrofe, men følg med slik at du kan bytte vann i tilfelle du får nitritt eller mye nitrat.

Har du mye bunnfisk og annen fisk som kan snuse opp fôrrestene og "prosessere" dem?
Inaktiv bruker
Takk for svar. Da ble jeg litt roligere... jeg var redd det var helt kriise! Jeg har to gibbi ca 20 cm og 10 cm.... Jeg har sett de har spist litt av det jeg ikke har fått opp.
Noen SMÅ malawi... men ikke mye fisk i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap