Slørhale og planter....

Hei

er jo nybegynner de lux, og som et resultat av det, så har vi bla en slørhale. I dag fikk fiskene (noen guppyer) og slørhalen komme over i vårt nye 280 l akvarium, med masse planter. Det ser i midlertid ut for at den slørhalen er den reineste terroristen med plantene, den angriper og napper i de konstant..... dette har jeg ikke sett når den gikk i det gamle lille karet.... Er dette normalt for de der????? eller er det bare en sånn oppgira start oppi der for den?????

Kan ikke kverke terroristen heller, for guttungen er jo så glad i den flotte fargerike fisken der.... den er kansje ca 5 cm lang....

Noen som vet???
Slørhaler er kjent for å ramponere/ødelegge/spise planter ja =)
oki..... kansje like godt å starte prosessen med å prøve overtale han da til å bytte den ut med noe annet da.....

det har jo ikke vært noen plantebiter eller noe som har vært løse i vannet her siden plantene ble satt inn, og pumpa har gått, men etter den der slørhalen flytta over, så har det vært noe løst hele tiden.....

Bare så synn at nettopp de der fenger oss uvitende ferskinger så da
Ja. Og de er strategisk plassert i de nederste akvariene i butikkene også, har jeg lagt merke til. Håper du finner en løsning
Rutta89
Ja. Og de er strategisk plassert i de nederste akvariene i butikkene også, har jeg lagt merke til. Håper du finner en løsning :)


Det tror jeg du har veldig rett i..... i begge butikkene vi var innom i går, sto de faktisk akkurat i 11-åringens hode-høyde......

løsning tenkes ut her.....
Måtte ta ut slørhale-terroristen, den nappa jo i stykker det meste, raskere enn jeg trodde....

og straks den var vekk, starta ungene å ramle ut av den ene guppyen...... Tilfeldig kansje..... men guttungen sitter nå barselvakt her..... og teller og teller....
Så fint at poden fikk noe annet å tenke på da =)
Og hvor havna slørhalen?
hei

sendte butikke en mail, og spurde om de ville ha den, og de tok den mer enn gjerne i mot..... og guttungen var så fornøyd, og så fikk han en hundrings for en og, selv om jeg skrev de kunne få den gratis...

måtte bare komme sa de, om fisk var blitt for store, eller vi av andre grunner ville kvitte oss med noen

Guttungen var i hverfall tilfreds med den løsningen, og det er viktig
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap