Har et lite problem "tror" jeg

hei jeg kjøpte ny sand i går og spørt hun i butikken flere ganger om jeg kunne beytte sanden så jeg får riktig sand til rekene "kisebærreker" også kjøpte jeg noen neontera og da i samme slengen men føler de er veldig mye i bånd. har to andre oppi der og de er ganske støre en neonteraene.. også når jeg prøvde og gi de mat så var de ikke intresert også tok jeg hoven nedi og de rørte seg så vit men så fikk de liv i seg igjen etter lyset hadde ståt på litt. er det noe jeg kan gjøre?
Neontetra bruker litt tid på å våkne og få tilbake fargene sine, drøy det noen timer og se. Ellers skader aldri et vannbytte når man tror noe er galt.
Det kommer jo helt ann på hvor mange neon tetra du har, til ferre de er til mer usikkre og mer langs bunden er de, de skal helst være 10-15 for og trives greit, jeg har 8 og disse er utrolig aktive og sosiale
jeg har 5 stk og når er de mer og søver men ser ut som de sliter med og søve kan det være at pumpa er forsterk den følgte med akvariumet så vet ikke
Hvilken andre fisk er det i karret? Kan godt hende at de føler seg truet.
det er de også kisebærreker også er det to fisk som var der fra starten og det er litt stor fisk med svarte striper på
Du bør finne ut hvilken type de fiskene er, kan være de er agresive av natur, noe som forklarer tetrane sin oppførsel.
har 25 liter akvarium så det er jo ikke så mange typer fisk som kan gå oppi der
Nei nei, men grunnen til at det ikke virker som at neon tetraen trives er fordi noe plager dem, det noe kan være de andre fiskene. Legg ut en tråd med bilde av de andre fiskene og finn ut hvilken sort det er.
men jeg vet ikke hva det er men kan prøve og ta bildet av de
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6475


tror det er denne. men de fiska følgte med akvariumet er to stk av de for de andre døde og jeg vet hvorfor for han som hadde brydde seg ikke noe mye om det. sto i flere timer og tok vet det grønne fra glasset fatter ikke at de to fiska har levd oppi der :S


men rekene og neontetra set ut som de har det bedre når ser ut som rekene trives i værtfall for de er knall rød
De burde ikke være noe trussel nei, har mine sammen me tigerbarbe og dette går helt fint. Hvor varmt er det? husk at neon tetra skal ha det litt kaldere enn de fleste "normale" skal ha det.
Når det gjelder å ha tigerbarbe i et 25 liters akvarie synes jeg er forkastelig ,det er en barbe som normalt er svært aktiv og trenger et akvarie på minst 100 liter. Enkelte Tigerbarber er relativt greie mot annen fisk, men som regel må det en stim på minst 10, for at de skal la annen fisk være i fred, selv da er man ikke trygg. jeg vil fåreslå at du gir bort tigerbarbene, og anskaffer deg fisk som er egnet for småe akvarier, da trives både fiskene og du bedre.
Det står nytt karr til innkjøring som jeg venter på at skal bli klart, og flere barber skal hentes.

Grunnen til denne er fordi den hørte til hos noen andre som ville spyle den i do.
Tigerbarber er knallfine fisker, bare vær obs på at de gamle og de nye barbene behøver ikke å godta hverandre, men det kan gå bra. tvi tvi.
jeg skal gi de vekk har to stk i familen min som har akvarium store med masse fisk i så skal spøre han
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap