Lisa-S sin fiskegalskap. (side 11)

Beate, jeg har en pumpe som er innkjørt som jeg har brukt i rekekaret tidligere, så sammens med den pumpa du sender med vil det nok gå bare fint.

Rita, ingen tvil hos meg heller om at de vokser raskere i foreldrekaret, men tror nok overlevelsesprosenten er adskillig høyere på de som jeg sanket og lot klekke i egen beholder.
Hadde en nestenkrise i yngelkaret i går kveld. :/
Oppdaget nesten for seint at pumpa var gått tett og hadde mer eller mindre stoppet opp, så bare plutselig at alle (!!) 100+ yngler hadde lagt seg i overflaten og pustet febrilsk.
i vill panikk fikk jeg gjort et 50% vannbytte og renset pumpa, hev inn en luftestein i samme farta mens jeg ordnet, noe som så ut til og hjelpe på umiddelbart. Siden jeg tar vannbytte direkte fra foreldrekaret, så var det heldigvis fort gjort og ordne med dette, men jeg må inrømme jeg ble ganske så redd for at jeg hadde mistet alle.
Desverre så skviset jeg en yngel da jeg rev pumpa ut av karet, så nå er jeg nede i 112 yngel i det karet, men heller en enn alle..
Har hatt et nytt vannbytte i dag, og alt ser ut til å ha normalisert seg.

Må si jeg gleder meg til og sette opp 50 literen til de som jeg skal få låne hos Beate i morgen. )
Huff! Det hørtes skummelt ut Lisa! Godt å høre at du fikk reddet de!
Huff ja, det hadde vært direkte kjipt og miste de dagen før de ble 5 uker gamle.. Trodde jo jeg var over den verste kneika nå. :p
Alle har det nå bra i dag iallefall, så de overlevde denne kneika også. )
Pussige bartus. :0
En av de nye coryene mine som jeg fikk med meg fra mini auksjonen i går har noen spesielle barter. Det er kun den som har disse bartene såvidt jeg kan se, er litt usikker på hva det kan skyldes, men det ser ikke ut som om det er noe utvekst på bartene, men rett og slett som om tuppene har delt seg som på et hårstrå..
[External Image]
Bilde av de snodige bartene..
[External Image]
Coryen med de spesielle bartene forrest.
[External Image]
Normale barter..
Klarte og få et litt uklart bilde av klorekeyngelen i 60 literen. De er kjempesøte med sine hvite små klør synes jeg..

)[External Image]
Legger og ved et bilde av en krystallreke fra 375 literen, tror de koser seg masse med plassen de har. :
[External Image]
Linda & Ove
En liten Michael J!


Hehe, er det klorekene du mener?
Han lille, har bare tatt på seg en altfor stor hvit hanske for mye :o)
Hehe, ja de er morsomme.
Søte de paleatusene!
Og utrolig spesielt med de bartene! håper den ellers virker frisk og rask..?
Beate
Søte de paleatusene! :) Og utrolig spesielt med de bartene! håper den ellers virker frisk og rask..?


Ja de er kjempeflotte disse Paleatusene synes jeg. Angrer ikke på det kjøpet!
Alle virker friske og raske sålangt heldigvis..
Serverte en kvart fôrtabelett i yngelkaret i dag, tenkt til de to voksne coryene som går der i tilfelle de ikke får nok næring i seg av yngelfôret jeg omentrent overfôrer karret med..
Stor ble overraskelsen da yngelen hev seg over tabeletten og så ut til og nyte det fôret også. Artemiaklekkeren er dermed pakket bort for denne gangen.)
Trodde jeg ikke kunne forvente de skulle ta til seg slikt fôr på flere uker enda, må si jeg er strålende fornøyd med utviklingen på de.
Legger ved etpar bilder for å vise hvor store de har blitt.
[External Image][External Image][External Image]
Her kommer en liten bildeserie med Grenmallene mine. Synes de lå litt morsomt til på første bilde, med hunnene forrest og hannene bak de, enden på visa ble at jeg plutselig fikk med meg når den ene hannen flyttet seg opp til hunnene, bøllet den ene vekk og "storflørtet" med den hunnen som ble igjen.
Han la seg godt inntil henne og liksom strøk henne på ryggen med sidefinnen flere ganger.. Hehe, kanskje det er "kjærlighet i vannet". )[External Image][External Image][External Image]
Flere bilder: [External Image][External Image][External Image]
Fine bilder av grenmallene Sjanse for å få dem i lek tro?

Ser du det at teksten din blir kuttet i enkelte innlegg der du legger ut bildene sammen med teksten?

Når jeg legger bildene ved teksten lager jeg alltid et eget avsnitt til bildeadressa slik at du får bildet på en egen linje uten tekst ved siden av, vet ikke om det kan hjelpe?
Oi. så stilig bildeserie! Enig i at de lå posisjonert på en artig måte på det første bildet. Flotte maller, det ville jo vært veldig gøy om du fikk lek på disse, da. Og som du sier, og man ser på bildene, var jo hannen i flørtehumør... :P
Ja lek hadde vært utrolig morsom og få til lek på disse.
Har ikke gjort noe spesielt for å få det til, men hadde et stort kaldvannsbytte i går, så det kan jo hende de ble i bedre humør av det.

Anna: Jeg ser nok ikke hva du mener er et problem.. :p
Store deler av teksten om grenmallene er borte for meg. Såg det samme skjedde i et tidligere innlegg i tråden her også. Ingen flere som har det slik på sin maskin? Får sjekke når jeg kommer hjem om min egen PC også viser innlegget ditt likt.

Eksempel er innlegg 213. Der har en bit av det nederste bildet sneket seg opp ett hakk og vises ved siden av det øverste bildet. Teksten er kuttet på høyre side.

PS: Får jo lest hele teksten når jeg skal skrive i tråden, så lider ingen nød
Anna U.
Store deler av teksten om grenmallene er borte for meg. Såg det samme skjedde i et tidligere innlegg i tråden her også. Ingen flere som har det slik på sin maskin? Får sjekke når jeg kommer hjem om min egen PC også viser innlegget ditt likt. Eksempel er innlegg 213. Der har en bit av det nederste bildet sneket seg opp ett hakk og vises ved siden av det øverste bildet. Teksten er kuttet på høyre side. PS: Får jo lest hele teksten når jeg skal skrive i tråden, så lider ingen nød:-)


Aha.. Da skal jeg være litt mer nøye når jeg poster bildene heretter.
Det kommer ikke frem at teksten er kuttet hos meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap