Lisa-S sin fiskegalskap. (side 12)

Nå har jeg tømt 120 literen for fisk (i går kveld).. Ble så lei av invasjonen av Freshwater Limpet (Acroloxus lacustris) som har storkost seg med yngelfôringen i karet og formert seg ekstremt.
Nå skal det karet få stå der med kun sandsnegler og mine 7 suller i noen uker, uten mating men med hyppige vannbytter. Har lest at det er visst tingen for å bli kvitt disse. Jeg håper iallefall det skal hjelpe, hvis ikke så får jeg tømme karet helt og la det stå tørt en stund... Vet at disse Limpetene er harmløse, men det er fryktelig irriterende og ha glasset og plantene full av de. :/

Green Laser gruppen og de ynglene (ca 20 stk) som har vokst opp sammens med foreldrene ble derfor flyttet til 375 literen. Var litt spent på hvordan yngelen ville takle flyttingen, men det har sålangt sett helt problemløst ut.
Hvis det fortsetter og gå bra med de etter flyttingen i dagene fremover, er det jo mulig at jeg tar sjansen på og flytte de resterende 112 Green Laser yngelene fra yngelkaret og over til de andre i 375 literen. På den måten får jeg jo frigjort karet jeg har fått låne hos Beate.


[External Image]
Green laser gruppen med yngel på tilvenning.
[External Image]
Paleatusene og Green Laserene fant fort tonen og stimte sammens.
[External Image]
På dypdykking etter mat.
Wow, for noen fiiine bilder av fantastisk fine fisk... Blir misunnelig her...
Trond13
Wow, for noen fiiine bilder av fantastisk fine fisk... Blir misunnelig her...


Tusen takk Trond.
Jøss, for noen farger på de green laserene! Er de virkelig så fargesterke? Har ikke sett disse i levende live, bare på fotografier, og på de andre bildene jeg har sett har de sett litt livløse ut i fargene. Først nå forstår jeg hvorfor de heter green laser!
HvemErJeg?
Jøss, for noen farger på de green laserene! Er de virkelig så fargesterke? Har ikke sett disse i levende live, bare på fotografier, og på de andre bildene jeg har sett har de sett litt livløse ut i fargene. Først nå forstår jeg hvorfor de heter green laser! :)


Fargen er nok litt forsterket her pga blitsen, men de to lysende stripene på kroppen deres er nok grunnen til at de heter Green Laser, det har iallefall alltid jeg trodd. Disse stripene kommer godt frem i mitt kar, her spiller nok belysningen i karet og litt inn i gjengivelsen av fargen på fisken. Ellers så er ikke kroppen deres så metallic som her på bildene.
Kan forsøke meg på og få tatt et bilde uten blits, og se hvordan det blir.
Lisa-S
Kan forsøke meg på og få tatt et bilde uten blits, og se hvordan det blir. :)


Ja, det ville vært interessant å se forskjell på bilde tatt med og uten blits. Coryer ligger jo innimellom såpass rolig at man kan ta bilder uten å bruke blits.
Bilder av C. Green Laser tatt uten blits. Ble desverre litt uklare, men man får jo en ide om fargegjengivelsen uten blitsen iallefall.


[External Image]
Fikk en liten prisme effekt i 375 literen i dag da sola skinte gjennom hjørnet på 170 literen og videre inn i 375´en. Ble litt tøft synes jeg.
Nå skal det sies at jeg har persiennene lukket stort sett hele tiden der hvor sola kan nå karene mine, men hadde de åpne akkurat nå. :p

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Regnbuebarna! hehe! Det var morsomt! Jeg liker prismer!

Bilder av yngel i forskjellige størrelser, "Storegutt" på 6 uker er den største i flokken:

[External Image]

Så et av den store som har vokst voldsomt mye mer enn sine kullsøsken.


[External Image]
Å helledussen! Vil ha! Jeg smelter totalt av slike bilder.. Så store de har blitt!
Ja, de er skjønne de små grønne!

I dag leker trillene til Anna og meg.
Jeg lar de holde på i fred, og ser hvor mange egg jeg klarer og finne rundomkring etterhvert.
Var bare et par triller som lekte, og hun bar bare et egg i gangen, men jeg klarte og finne 13 egg som ser ut til og være befruktet alle sammen.
Er jo godt og vite at noen av de kan leke iallefall.
Bilder:

[External Image]

[External Image]
Oppdaget en enøyd Green Laser yngel i dag.. Stakkar lille..
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den men den ser jo ser jo frisk ut sånn bortsett fra det manglende øyet da.


[External Image]
Gratulerer igjen med Trillene!
Å stakar lille søte coryen uten øye! hælledussan altså!
Beate
Gratulerer igjen med Trillene! Å stakar lille søte coryen uten øye! hælledussan altså! :)


Yay for Trillene.

Huff ja, stakkar lille Grønne...

Blei litt lei meg på dens vegne da jeg fant den, men den er blandt de største av ynglene, så tror ikke den sliter med å finne føde iallefall.
Hurra for trillene! Sent, men godt

Den enøyde har nok denne skavanken medfødt? Kanskje den kan gi skavankene videre til avkom? Den lider nok ikke. Men om den burde få reprodusere seg er et spørsmål man må ta stilling til.
Anna U.
Hurra for trillene! Sent, men godt:-) Den enøyde har nok denne skavanken medfødt? Kanskje den kan gi skavankene videre til avkom? Den lider nok ikke. Men om den burde få reprodusere seg er et spørsmål man må ta stilling til.


Tja, ikke godt og si.. Har ikke hjerte til og avlive den sålenge den vokser og ser sunn ut ellers.

Kjempegøy med lek på trillene, men siden jeg er bortreist siste helga i April og første helga i Mai, så har jeg ikke mulighet til å pleie de sålenge som jeg gjorde med Green laser yngelen. Jeg blir og ha de i Breeding boksen intil jeg skal dra bort, men så må jeg bare la de svømme ned til foreldrene og la de klare seg så godt de kan på egehånd.. Satser på at det vil gå bra når de er blitt såpass store.
Flytting av Green laser yngelen..
Nå svømmer de sammens med foreldrene i 375 literen. Håper de skal vokse litt raskere der som søskene tydelig gjør.
Bilder fra tilvenningen:



[External Image]
[External Image]
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap