Lisa-S sin fiskegalskap. (side 13)

At jeg gjør noe rett er vel sikkert, men hva jeg gjør som er rett er mer usikkert.. hehe
Det lekes i karene mine iallefall.
Sto opp i dag til egg overalt på glasset i 375 literen. Talte iallefall 25 egg på frontglasset, jeg lar de bare henge siden jeg ikke har fisk der som tar egg..

Men hvem som har lagt disse eggene er jeg sannelig ikke sikker på, det mest sannsynlige er jo mine produktive Green lasere, men muligheten for at det er Paleatusene er jo tilstede.. Tviler dette er Grenmalle egg, da de jo legger egg i en klynge og ikke spredd rundtomkring.

Gøy er det uansett.



[External Image]

[External Image]

[External Image]
Fantastiske bilder, sikle! Telt dem? hehe.. .

Går sikkert bra med trilleyngelen. Blir uansett spennende å følge med dem de første ukene. Du finner jo fort ut om de kun tar levendefor eller om de tar dødt tidlig også.
Anna U.
Fantastiske bilder, sikle! Telt dem? hehe.. . Går sikkert bra med trilleyngelen. Blir uansett spennende å følge med dem de første ukene. Du finner jo fort ut om de kun tar levendefor eller om de tar dødt tidlig også.


Regner med at det er yngelen du lurer på om jeg har antallet på.
Joda, i den klynga som fikk tilvenning og ble flyttet i går så er det 112 stk, og sammens med foreldrene gikk det fra før 23 stk.
Maaaange.. hehe

Jeg håper det blir og gå bare godt med Trillene ja.
Det ser dårlig ut for trille eggene, nå er det bare to egg igjen som kan klekke, resten er begynt å se lodne ut så jeg tror ikke det er håp for de.
Men trøster meg med at når de har lekt en gang, så vil de nok gjøre flere forsøk.

Eggene som henger på glasset i 375 literen derimot, ser bra ut alle sammen.
I dag teller jeg 38 egg som alle ser friske ut.

Jeg er ganske sikker på at dette er egg etter C. Paleatusene da jeg så de danse og oppføre seg som om de var på leting etter plasser og klistre egg i natt etter at lyset var slått av i kulpen.
Men helt sikker kan jeg jo ikke være enda, siden jeg ikke med sikkerhet kan si at det var lek de drev på med.
Æsj at de skal leke i mørke da!! hehe
Synd med trille-eggene. Men det viktigste er uansett at de har lekt synes jeg Første leken kan man vel ikke forvente allverdens kvalitet på eggene uansett.

Kan du fortelle hvilket stell de hadde fått i dagene før leken(lenge siden vannbytte?), og hvilke vannverdier de lekte i?
Anna U.
Synd med trille-eggene. Men det viktigste er uansett at de har lekt synes jeg:-) Første leken kan man vel ikke forvente allverdens kvalitet på eggene uansett. Kan du fortelle hvilket stell de hadde fått i dagene før leken(lenge siden vannbytte?), og hvilke vannverdier de lekte i?


Nei, man kan vel ikke forvente allverdens hell på første leken. Ser jo at de kan iallefall.

De fikk "dårlig" stell hos meg i en periode først med lite mat og ingen vannbytter, så daglige kaldvannsbytter og masse mat i en ukes tid, så ble jeg "lei" og gikk over til vannbytter hver tredje-fjerde dag... De lekte dagen etter et vannbytte.

Tempraturen i karet før vannbytter er jevn på 26 grader og jeg har en ph på 6,5 i karet. Hadde det sist jeg sjekket iallefall.

Men jeg føler ikke at jeg gjorde noe spesielt som jeg ikke har prøvd før, de var vel bare klare til og leke nå..
En yngel har klekket i dag. Så blir det spennende og se om egg nr to og vil klekke.

Trillene gir seg ikke, og legger egg i dag igjen. Denne gangen har jeg plukket 20 egg sålangt.


[External Image]

[External Image]

[External Image]
Bilder av Triller i lek.

[External Image]

[External Image]

Så avsted for å finne en fin plass og klistre egget.

[External Image]
Må bare poste et bilde av den ene Sullen min.
Synes disse er sååå fine.


[External Image]
Så flotte bilder! Både av trillene og av sullen...
Hei

Her var det masse fine bilder ja.
Får legge igjen en hilsen siden du har gjort det hos meg. )

Ja det er ergelig dette med ancisturene mine. Men får bare håpe på bedre tider med dem.
Tusen takk til dere begge.

Alltid hyggelig og få litt tilbakemelding fra andre.
Jeg prøver ut et nytt redigeringsprogram, så håper bildene kan bli enda bedre etterhvert som jeg skjønner meg mere på programmet.

Kjempe artig med bilder fra lek på trillene!
Lisa-S
Jeg prøver ut et nytt redigeringsprogram, så håper bildene kan bli enda bedre etterhvert som jeg skjønner meg mere på programmet. :)


Hva slags program er det? Jeg er på utkikk etter et nytt redigeringsprogram selv...
Så gøy at de lekte igjen, det var jo over all forventing! De kom sent men godt. Kanskje de har tenkt å leke i sommerhalvåret i stedet for vinterhalvåret? Dette blir spennende
Beate og Anna: Ja det er herlig og endelig ha fått de i lek.
De bildene er tatt fra en avstand på to meter fra akvariet, nærmere enn det kunne jeg ikke gå for da gjemte de seg bare mellom plantene bak i karet. :p

HvemErJeg?
Hva slags program er det? Jeg er på utkikk etter et nytt redigeringsprogram selv...


Har lastet ned en prøveversjon av Photoshop Elements som er en forenklet utgave av den orginale Photoshop. Kan prøve det i en mnd før jeg evt må betale for å få fortsette og bruke det. Koster ikke allverden, og er kanskje verdt det med tanke på hvor misfornøyd jeg er med Picasa som jeg har fra før.
Ser allerede at det er mye bedre enn Picasa iallefall.
Nå er det to små trille yngler i easy breeding boksen.
Ser desverre at noen av eggene trillene la i går og vil bli hvite, men det kommer nok til og klekke noen derfra også. Blir spennende og se hvor mange yngel det blir av dette tilslutt.

Eggene som henger på glasset i 375 literen har også startet og klekke, men der vil jeg nok neppe se noe til yngelen som overlever på etpar uker tenker jeg. De gjemmer seg nok godt den første tiden.

Spennede.
Slik ser da 170 literen ut med Easy breeding boksene hengende på kanten.
Den med ynglene henger på venstre side, og eggene er i den til høyre.

Akvariet ser tomt ut, men der er alså 17 voksne triller, 8 dragefinner og 6 L134.


[External Image]
Kjempe spent på å høre hvem som hang egg på glasset!

Ang redigeringsprogram anbefaler jeg 'Irfan view' som kan lastes ned gratis. Ikke det mest avanserte. Men duger i massevis synes jeg! Dette programmet er anbefalt i en av bilderedigeringsartiklene her inne. Mulig det var der jeg fant link til nedlasting også.
Ja det blir spennende og se hvem de nye små i 375en kommer fra.
Må inrømme at jeg håper på paleatusene siden jeg allerede har 135 små grønne.. :p

Ang redigeringsprogram, så takker jeg for tipset, men holder meg unna de som er gratis heretter da jeg synes de blir for enkle rett og slett.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap