Lisa-S sin fiskegalskap. (side 14)

De to første trille ynglene døde desverre, aner ikke hvorfor men mistenker at de ikke spiste av mikroormene jeg fôret de med..
I dag har det da klekket 7 stk nye yngler, så nå skal jeg lete frem artemiaklekkeren og se om jeg berger disse med artemia. Håper det vil hjelpe.
Det er et yrende liv på bunnen i 375 literen.



[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/jveNpqlEEi0?fs=1&;hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed>][URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/jveNpqlEEi0?fs=1&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed>][/URL][/URL]
For en fantastisk video! Det må da være vidunderlig å se det i levende live
sissimor
For en fantastisk video! Det må da være vidunderlig å se det i levende live :D



Ja alle disse 135 små grønne gjør det ekstra gøy og sitte foran dette karet.
Har nå fått sett selv, og dermed bekreftet at det er Paleatusene som leker i kulpen for tiden.
Bestemte meg derfor for og plukke noen egg, så 20 egg ble plukket av glasset i formiddag og flyttet over i easy breeding boksen. Håper disse er like enkle som de grønne og få til og leve opp...

- trilleyngelen dør etter dag to hos meg, det ser ut som at de hverken tar til seg mikroorm eller artemia.. :/

Bilder: Paleatuser i lek. Litt bortgjemt bak ei rot, men det var det beste jeg fikk tatt av de denne gangen.

[External Image]
[External Image]
Så en liten hvil før eggene skal plasseres.
[External Image]
Weeeeeeee!
Så spennende!
Så mange søte småttiser
Takk til dere begge.
Det er kjempespennende tider her hjemme hos meg ja, steller så godt jeg kan med alle 135 søte små green laser ungdommene, samtidig som jeg jo gjerne vil få til noen av de andre cory ynglene.... )

Har alltid hørt at Triller skal være lette og drette på, men sålangt så har jeg hatt ingen hell med de og stort hell med green laser. Håper at paleatusene skal være greie og få til også.
X-e fingrene for meg selv.
Heisann! Grattis med lek på trillene, selv om det ikke ble yngel....

Har selv 4 triller, og de skal få flere romkamerater etterhvert ^^
Rutta89
Heisann! Grattis med lek på trillene, selv om det ikke ble yngel.... :) Har selv 4 triller, og de skal få flere romkamerater etterhvert ^^


Ja det var morsomt at de endelig lekte, men frustrerende at yngelen ikke ser ut til og skjønne at mat er mat..
Synes det er forferdelig trist og finne alle døde dagen etter de har brukt opp plommesekken, og det med masse mat rundt seg.

Jeg har det oppe til vurdering om jeg skal selge trillene mine for å frigjøre litt plass i karrene... Må gå noen runder med meg selv i tenkeboksen først.
Det er visst på tide å luke i rekekaret...
Jeg har i lang tid bare dyttet plantene ned under overflaten igjen, men nå nytter ikke det lenger. Gruer meg til og starte på dette arbeidet, men nå er det visst ingen vei utenom.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Trist når sånt skjer ja

Hvis du bestemmer deg for å selge trillene dine, kunne du tenke deg å selge dem til meg? Jeg må bare spørre siden mine gjerne vil ha flere venner...

Men bare hvis.
Rutta89
Hvis du bestemmer deg for å selge trillene dine, kunne du tenke deg å selge dem til meg? Jeg må bare spørre siden mine gjerne vil ha flere venner... :) Men bare hvis.


Det er klart du kunne få kjøpe de.
Er du da interessert i hele gruppen eller bare deler av den? Det er 17 stk totalt. :p
Så hyggelig Har sendt deg en mail tilbake.

Jeg leste foresten i min nyinnkjøpte mallebok at selv om triller er en hardfør art, så har den vist seg vanskelig å oppdrette. Men det visste du kanskje....
Hehe, ja det har jeg jo skjønt etterhvert.
De lekte igjen i går, men denne gangen lar jeg eggene være i karet så får det gå som det går med yngelen.. Har Paleatusegg å styre med nå så det får holde.

Skal gå og sjekke mailen min.
Så bare det at de leker er jo en bragd i seg selv Men skjønner du har hendene fulle akkurat nå med x antall yngel
Rutta89
Så bare det at de leker er jo en bragd i seg selv :) Men skjønner du har hendene fulle akkurat nå med x antall yngel :)


Ja sier meg fornøyd med at de i det minste kan kalles en leksgruppe. )
Lykke!!!!
Paleatus yngelen spiser!! Hurra. )

Føler med en gang at den største faren er over når de tar til seg mat.
Røde Artemiamager:

[External Image]

Så et lite bilde av en dragefinne. Sjekk det sløret!

[External Image]
Hei! Titter bare innom her for å si at jeg er tilbake i byen og at fiskene mine lever i beste velgående etter mange dager alene Vi får høres snart om diverse

Godt å se at det blir yngel på paleatusene. Skjer mye i karene dine for tiden!
Anna U.
Hei! Titter bare innom her for å si at jeg er tilbake i byen og at fiskene mine lever i beste velgående etter mange dager alene:-) Vi får høres snart om diverse:-) Godt å se at det blir yngel på paleatusene. Skjer mye i karene dine for tiden!


Så bra at alle klarte seg gjennom ferien da.

Ja, her hos meg skjer det nesten for mye.. Det er jo mye og overlate til fiskepasseren vi skal ha i neste uke når vi drar til Riga, men men...
Er veldig fornøyd med og se at Paleatusyngelen spiser både artemia og mikroorm, det gir meg et håp om at jeg skal berge noen av de.
Tilfeldig bekjentskap
© Eirik S. Ekeberg
Reklame for plussmedlemskap