Lisa-S sin fiskegalskap. (side 24)

Jeg legger inn svaret i tråden din også Kusurien er grei å bruke, den har ikke tatt knekken på kirsebærrekene her i huset, tror ikke vi har mistet en eneste pestsnegle heller Pulveret blandes ut i kokende vann i en kopp (litt vrient å løse opp) og så skal det tilsettes i små doser (etter at det er avkjølt) i karet fordelt over en times tid. Det står på pakningen at man skal bruke en måleskje (0,3 g) pr 30 gallons (en UK gallon tilsvarer 4,546 liter så da er en skje nok til 136 liter) som en engangsbehandling, hardt angrepne fisk kan rebehandles etter 7 dager. Jeg har byttet vann i karet før behandling og så ventet en uke etter medisinering før jeg har byttet vann igjen. Håper du blir kvitt flukes'ene

Enhetsomreger finner du her
Hjertelig takk Rita. Jeg skal starte medisineringen på de i dag.
Litt annen doseringsanvisning på den forpakningen jeg har da, der står det 1/4 teskje pr 20 gallon. Litt komplisert dette, hvorfor kan ikke allle bruke vårt målesystem? Hehe
Finner iallefall ut at mitt kar er 82,5 gallon så da skal jeg med andre ord bruke 1 hel pluss en 4 dels teskje i vannet...
- håper dette blir rett.... krysse fingrene.

Trude, jeg har ikke fått noe svar enda ang den medisinen, men med et google søk så finner jeg ut at det er en antibakteriell medisin, hvis du vil prøve det på den syke fisken din, så er det bare og komme å hente.
Jeg kan prøve, det kan jo stort sett ikke bli værre med den ene.. Nå står hun jo for seg selv også.

Det er forsåvidt mye liv i karet nå, mulig Exit har fjerna noe av plagene! Men ikke Flukesene.. Tror du disse to medisinene kan blandes, ifall jeg bør kjøre Exit enda en gang i tilfelle de fortsatt er der?
Exit tar ikke flukes, så her må annen medisin til. Det er bare og komme og hente hos meg. Jeg aner ikke om de to medisinene kan blandes, så ville ikke tatt sjansen. Du kan jo først prøve med wormer plus så får vi se om det hjelper. :/

Huff for styr på oss to nå..
Ja.. og så midt i auksjonstida! Nå kan jeg jo ikke ta med noen planter fra 60literen! Jeg som har så fin rosa stengelplante som jeg tenkte å ta med =(

Exitkuren var ferdig i gårkveld, tror du det er trygt å bruke noe annet allerede? Skal ikke kjøre ny Exitkur nå iallefall da.

Du må ha vannbytte før du starter med behandling med wormer plus uansett.
Helt klart. Har bare for små vannlagringsmuligheter, så har bare 10liter på luftings nå.. Får omdirigere litt, så blir det straks 20liter..
Sånn! Da var første dose med wormer plus i karet, får håpe dette hjelper.
Vet ikke hvorfor men på min forpakning med wormer plus står det at dette skal gjentaes på dag 3 og dag 5, så jeg tar ingen sjanser og følger bruksanvisningen. Ser Rita snakker om bare en dose og ferdig med det liksom, men jeg tør ikke annet enn å gjøre som det står på min pakke.
Plussmedlem
Er du sikker på at du har lest helt riktig? Mener å huske at det står noe sånt som at hvis sykdommen er veldig ille, kan du gjenta det eller noe sånt.

Hils fiskene god bedring!
Tja, du kan jo se på bildet jeg har tatt av beskrivelsen, ligger nederst på neste side her. Mener det står tydelig dag 1,3 og 5 der. :p
Det var veldig ulik bruksanvisning på min og din Kusuri, det er denne jeg har.
Jaaaaa! Løvehode egg!! Hurra, men hva nå?
Burde jeg ta de ut tro, eller ta ut de andre fiskene? Er bare 4 løvehoder og to sverddragere der..
Vet ikke helt hvem som er pappaen her, for hunnen har to hanner som passer på henne. :P

Det skjer nå noe bra her heldigvis.




En stor og en liten vokter.
[External Image]
Hunnen i hula med to hanner utfor.

[External Image]
Egg i hula.
[External Image]
Hurra!! Så bra at det skjer bra ting også!! =D
Grattis!
Rita Revestrek
Det var veldig ulik bruksanvisning på min og din Kusuri, det er [URLBLOCK1] jeg har.


Min ligger i en ziplock pose, var kjøpt som en del av tre forskjellige medisiner.
Vannsti
Hurra!! Så bra at det skjer bra ting også!! =D Grattis! :D


Ja tusen takk, må bare finne ut hvordan jeg skal berge de.
Tok bilde med undervannskameraet for og se om jeg fikk tall på hvor mange egg det er inne i hula, finner ut at det er over 40 egg der inne! Helt utrolig at den lille ungfiskhunnen på ca 6 cm har fått det til.
Alle eggene ser gyldne og fine ut.

Har kommet frem til at i denne omgangen så får det gå som det går med yngelen, jeg har ikke kapasitet til og flytte de andre fiskene siden det er sykdom i 375`en. Men håper virkelig dette går bra.









[External Image]
Nattbilde fra 375`en.
Det ligger Coryer på rekke og rad langs glasset, dette er Paleatuser og Concolorer som alltid sover på samme område om natten.

Ellers, etter medisinering så har det dannet seg skum på vannoverflaten, er ikke sikker på hva jeg skal tro om det..
Tilslutt en grenmalle med nesa over vann, dette gjør den av og til.




[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det skummer ikke når jeg bruker Kusuri, men du har nok en annen variant av medisinen ettersom doseringen er så forskjellig.

Grenmaller er noen skikkelig snedige fremtoninger ))
Rita Revestrek
Det skummer ikke når jeg bruker Kusuri, men du har nok en annen variant av medisinen ettersom doseringen er så forskjellig. Grenmaller er noen skikkelig snedige fremtoninger :)))


Jeg tenker det kan komme av at jeg har hatt en liten proteinhinne på overflaten der i noen dager, og at det derfor har blitt skum etter medisineringen. -håper jeg. :P

Ja, tror nok vi har forskjellig variant av medisinen, kanskje jeg har en mildere variant siden jeg må dosere tre ganger?

Grenmallene er herlige, og de mest uredde fiskene jeg har sett, hvis jeg skal opp med en rot de ligger på så må jeg ta de løs av rota med hendene for og få de til og slippe rota, hehe.
Jeg har fått proteinhinne i 160literen min etter jeg fikk problemer med armaturet. Det blir skum der også.. rundt der utblåset til pumpa er og prøver å få blandet det sammen. Så det er jo mulig at det kunn har med proteinhinna å gjøre.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap