Lisa-S sin fiskegalskap. (side 25)

Vannsti
Jeg har fått proteinhinne i 160literen min etter jeg fikk problemer med armaturet. Det blir skum der også.. rundt der utblåset til pumpa er og prøver å få blandet det sammen. Så det er jo mulig at det kunn har med proteinhinna å gjøre.


Ja kanskje det! )
Lenge siden jeg har forsøkt meg på og laste inn en film, men gjør et forsøk.
Her er det nye paret i løvehodekaret, morsomt med den store forskjellen på de to.


<embed src="http://www.youtube.com/v/fNtwg9W0TGU?version=3&feature=player_detailpage" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="360">









LeneA
Så søte! :)


Ja, ikke sant?

Synes det er ekstra moro at Leo som har bodd alene nesten hele sitt liv, og har rukket og bli en fullvoksen hanne endelig har fått seg dame.
Disse danner jo par for livet, så det var kanskje på tide med dame til han stakkar.
Så fine de er!

Skal kanskje ha en ny reol, da har jeg tenkt på å ha løvehodeciklider. De er utrolig flotte!!

Gratulerer med egg!
Emil Engø
Så fine de er! Skal kanskje ha en ny reol, da har jeg tenkt på å ha løvehodeciklider. De er utrolig flotte!! Gratulerer med egg!


Tusen takk, det er kjempemoro og følge med, men om det blir noen som overlever er jo usikkert nå på første forsøk, siden jeg ikke har ledig kar til og ta ut de andre løvehodene.. Sverddragerene flytter i dag til ny eier i et forsøk på og gjøre det enklere for foreldrene.

Disse fiskene anbefales virkelig. De er noen store personligheter alle sammen.

Leo har nok "kuppet" denne damen fra en annen mindre hanne som har beilet til henne lenge, og som forsøkte tappert og beskytte eggene det første døgnet, så hvem som er faren er heller usikkert. Men damen har nå akseptert Leo, og hjelper til med og jage den andre hannen unna.
Synes nesten litt synd på han jeg.. :p
Nhåå, ble han kasta ut? Stakkars fisken!

Så interessant!
Har knipset bilder av diverse coryer i 375´en og kan ikke finne flukes på noen av de. Tok nok bortimot 50-60 bilder for og se på de i forstørret utgave, så nå tror jeg faktisk at medisinen har virket og tatt knekken på parasittene.
Skal likevel fullføre kuren bare for og være på den sikre siden.

Noe mer bekymringsfullt er det at jeg ikke kan se en eneste reke der, så det er mulig de har strøket med alle sammen, skal se det an utover dagen i morgen, og da evt lete etter gabonreken for og fjerne liket. :/
Håper virkelig ikke den har strøket med.
Ingen flukes:







[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ingen flukes:



[External Image]

[External Image]

[External Image]
Vannsti
Nhåå, ble han kasta ut? Stakkars fisken! Så interessant!


Hehe, ja det er egentlig ganske interessant, disse danner jo par for livet så det at damen byttet ut hannen er jo litt snodig. :P

Skal sette de to andre inn i 54 literen inntil videre på Lørdag når adolfoiene flytter, hvis det er noe igjen av yngel eller egg og berge. Regner med at det skal kunne gå greit for en kort periode siden de enda er så små.
hvordan har det gått med snegler etter kuren?

Lurer på å prøve en kur uten å fjerne alt av snegler (har masse eple og sandsnegler).
Brukte kuren for noen år siden og da fjernet jeg sneglene da jeg var redd for at de skulle dø ut.

Espen
Black_Flys
hvordan har det gått med snegler etter kuren? Lurer på å prøve en kur uten å fjerne alt av snegler (har masse eple og sandsnegler). Brukte kuren for noen år siden og da fjernet jeg sneglene da jeg var redd for at de skulle dø ut. Espen


Ser faktisk ut til at det har gått greit, har både sandsnegler og jegersnegler i det karet og ser iallefall etpar snegler på glasset herfra. Ser aldri mange snegler der siden det er jegere løs der, så det at jeg ser bare etpar er helt normalt.
Men jeg ville ha fjernet eplene uansett om jeg hadde hatt de i karet, har hatt de tidligere og har funnet ut at de ikke er særlig hardføre når det kommer til medisinering..

Fant faktisk en vakker kirsebærreke svømmende i karet nå nettop, så det ser ut til at rekene (iallefall en av de) har klart seg bra gjennom medisineringen.
Regner med at når en er der så er resten der også, er jo så fullt av gjemmesteder i det karet så det er ikke mulig å se mange på en gang uansett.
Herlighet så stilig å se på løvehodene! Og så ser jeg du har skaffa deg sverddragere også! Åh, jeg vil også ha.. hehe.
Anna U.
Herlighet så stilig å se på løvehodene! Og så ser jeg du har skaffa deg sverddragere også! Åh, jeg vil også ha.. hehe.


Skaffet og avskaffet, solgte sverddragerene i går i et forsøk på og redde løvehodeyngelen om det blir noe av de.

Sjekket eggene i dag og de ser fortsatt gyldne og fine ut (rettere sagt, knall oransje). Håper de ikke klekker før tidligst Lørdag, for da skal jeg ta ut de to single løvehodene og la foreldrene ha karet alene med yngelen.
Plussmedlem
Godt å se at du har blitt kvitt parasittene. Det er så fryktelig å ha sykdom i akvariet!
Anders Kaste
Godt å se at du har blitt kvitt parasittene. Det er så fryktelig å ha sykdom i akvariet!


Ja æsj! Også nå rett før auksjonen, det var jo verst tenkelige tidspunkt og få slikt. :/
Satt og klødde meg i hodet i går og funderte på hvordan redde løvehodeeggene, og kom frem til at jeg jo kanskje ikke måtte vente til lørdag med og flytte de to som ikke var foreldrene til disse, så lille blå ble, noe usikkert, flyttet til 60 literen sammens med neontetraene for å kunne sette de "to enslige" over til 54 literen.
Som tenkt, så ble lille blå satt over først, noe som gikk forbausende bra, han svømte litt etter neonene de første minuttene, men virket ikke på noen måte agressiv, og i dag etter en natt sammen, så er alle fiskene like intakte og både neon og lille blå svømmer fredelig rundt.

Videre så måtte jeg ut med alt av røtter for og fange de to løvehodene jeg ville ha ut, siden jeg trodde damen med egg hadde godtatt leo, men hmmmm...
Etter å ha fått de ut, så ser jeg leo legge seg over åpningen i kokosnøtta og han ville absolutt ikke slippe inn damen til eggene. Hun stakkar måtte snike seg inn til de når han så en annen vei. Ble litt usikker, men tenkte dette ville gå seg til fort.
Satte av en eller annen grunn derfor ikke inn de to løvehodene jeg hadde tatt ut over i 54 literen, men avventet.
Finner ut etter en time at situasjonen ikke forbedrer seg, så konkluderer med at jeg har antageligvis lagt meg oppi en familisituasjon jeg ikke burde, men vil helst ikke sette alle sammen igjen. Så jeg valgte derfor og ta ut damen med egg, og sette de andre tre sammen igjen, så hun går nå i 54 literen sammens med Adolfoiene som hun tydeligvis ikke ser på som en trussel siden de får svinse rundt i fred.

Lurer nå på om jeg burde ta ut den lille hannen som jeg er overbevist om at hun la eggene sammens med og sette han inn sammens med henne, eller om jeg skal la henne ta barnevaktjobben alene. Er litt usikker der.

Huff hvor jeg rotet med dette, men jeg vil så gjerne ha overlevelse på disse eggene, om det blir yngel i det hele tatt da. :P
Ser iallefall ut som det ikke har forstyrret henne for mye at jeg har flyttet på eggene hennes, hun passer eggene og rydder sand som vanlig, heldigvis.
I dag har eggene til løvehodene skiftet fra egg som henger fast på kokosnøtten til egg med hale som ligger på bunnen og vrikker på seg. Moro!
Hunnen har fjernet all sand inne i nøtten, så wigglersene ligger rett på bunnglasset.
Får desverre ikke tatt bilder av de slik de ligger nå.
Går fortsatt bare bra med Løvehodeyngelen. I dag kan jeg tydelig se hode og hale på hver sin ende av en diger plommesekk.
Mor er flink og passer godt på åpningen i hula, så jeg får ikke tatt noen bilder av de ennå.
Kjempespennende.

Ellers så er Auksjonsdagen vel overstått, jeg handlet meg ikke så mye da jeg var med på og gjennomføre auksjonen, men en flaske med plantegjødsel ble det på meg, pluss at jeg bydde på og fikk tilslaget på en utvendig eldre Eheim for min datter Iris som ikke kunne være der.
Bilde tatt idag uten blits av en Scleromystax som leter i fersksvannstangen etter noe spiselig. Han styrte noe voldsomt inne i planten i flere minutter, så noe må han jo vel ha funnet.



[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap