Lisa-S sin fiskegalskap. (side 27)

Inaktiv bruker
Lisa-S
[QUOTE=Spock]Nå ble man ikke bare litt misunnelig :O Heldig. :) Lykke til med det 430L's ny karet.


Tusen takk.
Dette var unnskyldninga mi for og gi meg selv bursdags, og julegave.. hehe
Bursdag om en uke og det er jo snart jul, så det må jo være grei unnskyldning for og fleske til med nytt kar? Hurra for bursdag og jula!

Kanskje jeg skuller brukt samme unskyldninga. ;D Har jo bursdag om 9 dager.
Hehehe ;D
LeneA
Å så fint det ble!Gratulerer med nytt kar! er ikke misunnelig i det hele tatt...her har mannen satt foten ned og sagt nei til noe større enn 180 l i stua *sukk*


Takker.
Må vel si meg heldig med mann som bare sukker litt når jeg lager 11 timers arbeid med ombytting av kar og pusling av bord og diverse.
I tillegg så har han jo hentet karet for meg, og det måtte bæres ned 3 etg i en blokk, så snill er han til tusen.
Men jeg får heller ikke inn flere kar nå, 5 kar er mer enn nok synes han, og jeg drømmer jo om en fin liten reol til coryene mine, så jeg kan ha større fisk i 430 literen, må nok lokke med mye god mat og snill "kjerring" i lang tid fremover for og få lov til det. :p
Hehe

Spock: ja det må jo være verdens beste unnskyldning for og få seg et nytt kar i stua.
Nye bilder tatt i dag etter at tåka hadde lagt seg.






[External Image]
[External Image]
[External Image]
Et kjempeflott kar, ordentlig pent var det
Legger meg til på listen over misunnelige...
*sukk*
Marita Ekdahl
Et kjempeflott kar, ordentlig pent var det :) Legger meg til på listen over misunnelige... *sukk*


Takker. Er så fornøyd at jeg sitter bare og beundrer selv.
Fiskene ser også fornøyde ut og svømmer mye på glasset i øyeblikket, et herlig syn.
Så fint det ble! Jeg liker hvordan du har satt røttene inn, det ble kjempebra!
Vannsti
Så fint det ble! Jeg liker hvordan du har satt røttene inn, det ble kjempebra! :D


Ja ikke sant, endelig kunne jeg reise opp røttene så de kom ordentlig til sin rett.
Takker for alle godord ang mitt nye kar.

170 literen ble flyttet inn i spisestua i samme slengen som 375´en og 430 literen ble byttet om. I øyeblikket står det slengt inn der, uten nok vann og ser ganske så stusselig ut. Det er mye alger på glasset, så jeg tenker jeg skal ha en grundig rengjøring der før jeg fyller det opp igjen. Det er bare tre Løvehoder der, så de klarer seg vel til jeg får ordnet til de.
Pumpa som jeg fikk tilovers fra 375´en står og går i 170 literen, den skal jeg beholde selv, og bruke i 60 literen. Som igjen vil si at Anna kan få tilbake pumpen jeg har lånt for og se om jeg skulle gå over til utvendig pumpe i det karet.







[External Image]
Stiller meg i rekken av gratulanter og skrytere! ;D
Takk takk Sissimor.

Så litt "off topic", jeg har nettop vært ute og tatt bilder av Ishavskatedralen som er blå i anledning verdens diabetesdag. Vakker ikke sant?









[External Image]
[External Image]
[External Image]
Etter bestilling fra Anna, så har jeg nå tatt noen bilder av Ancistrushannen min som kom fra henne som liten. Han er nå ca 10 cm lang, og vokser fortsatt.
Fikk også tatt noen bilder av hunnen som er rundt 8 cm stor.
Venter og håper på egg, men til nå har dette ikke skjedd.







[External Image]
[External Image]
[External Image]
Flere bilder av Ancistrusene som har en diskusjon om en malletabelett:







[External Image]
[External Image]
[External Image]
Vinneren ble hannen.



[External Image]
[External Image]
Leke gjemsel med fotografen.
[External Image]
Hehe, morsomt bilde det siste der =)
Eggene kommer sikkert plutselig! Jeg har også lyst på albino, hentet jo hos Anna jeg også men de tålte ikke nitrittplagene jeg hadde da fiskene måtte på spa til deg. =C
Flytter og bytter... Fant 6 krystallreker i 375´en da den ble tatt ned og to av de er rognstinne. Har lyst til og bygge meg opp en ny stamme av de igjen siden de er veldig vakre og fargesterke individer, så dermed måtte de over i et kar med samboere som ikke vil være noe særlig trussel for de.
Lille blå og neontetraene fikk derfor flytte over i 430 literen, noe de tydelig satte pris på, og rekene ble satt inn i 60 literen sammens med Ancistrus super rot ungdommene. Disse ungfiskene skal over i 430 literen etterhvert tenker jeg..

Har dermed plusset 15 stk Neontetra og en kampfisk til lista over hva som er i 430 literen.
Fortsatt meget fornøyd med ny karet.

Ellers så har det forundret meg lenge hvor sakte L134 mallene vokser, disse begynner nå og nærme seg året gamle, men er ikke større enn ca 5 cm. Minimaller. :-0
Har lest at de vokser sakte, men hadde aldri trodd det skulle gå så tregt med de.










[External Image]
[External Image]
[External Image]
Fine malla! Jeg tror visst jeg ønsker meg alt mulig nå som jeg ikke har malawiene lenger! Har lyst på dvergreker også, har ønsket meg det lenge. Savner litt å ha dem i 60litern =)

Du kan jo trøste deg med at den fullvoksne ancistrusen min ikke er stort større enn minimallene dine! hihi :p

Vannsti
Fine malla! Jeg tror visst jeg ønsker meg alt mulig nå som jeg ikke har malawiene lenger! Har lyst på dvergreker også, har ønsket meg det lenge. Savner litt å ha dem i 60litern =) Du kan jo trøste deg med at den fullvoksne ancistrusen min ikke er stort større enn minimallene dine! hihi :p


Åneida. Denne mallen er mye mindre enn Ancistrusene dine.
Når jeg engang kan si sikkert hva jeg har av kjønn, så vil jeg beholde en hanne og etpar hunner, så da kan du evt få overta de som jeg da vil selge videre.
Det skal du ikke se bort fra at jeg vil! =)
Hvor mange har du?
Vet du, nå drømte jeg akvarium i natt igjen - denne gangen lette jeg etter et "nano" karanteneakvarium. hehe
I dag er Løvehode yngelen 10 dager gammel.
Mor passer fortsatt på, og slipper ikke yngelen ut av kokosnøtta. Pipetten med mat jeg stikker inn tre-fire ganger om dagen blir hun like rasende på hver gang, så jeg må jo bare tro hun enda har yngel der inne. :p
De har fått mat i tre dager hos meg, da jeg mente og kunne se etpar med veldig liten eller ingen plommesekk.

Mannen i huset klarte og "demontere" min hjemmelagde Artemiaklekker, så jeg må silikonere den på nytt. Yngelen får kun microorm i øyeblikket, håper de klaret seg enda ett døgn til jeg får klekkeren opp og gå igjen.

Venter spent på og få se yngelen, og håper hun slipper de ut snart.



Trude: jeg har 6 stk L134 maller, så i utgangspunktet skal jeg beholde kun 3 selv. Men har forstått det slik at de er nærmere 2,5 år gamle før de blir kjønnsmodne, og er ikke sikker på hvordan jeg skal kunne se forskjell på de, eller når for den saks skyld. :p
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap