Lisa-S sin fiskegalskap. (side 30)

Vannsti
Gratulerer! Nå får du sikkert mange små gule og sorte ancistrusbeibier! ^^


Tja, må jo gi han en sjanse til og få et prøveforsøk iallefall. Han er jo ung, og dette er første gangen han passer egg, så kan jo hende det blir med treningsforsøk denne gangen.
Men gøy er det iallefall. Han har jo avslørt metoden sin for og få hunnen inn i hula, med og ligge i hula og "flagge" med halen til hunnen kommer på besøk, så nå vet jeg hva jeg skal se etter neste gang.
hehe, det skal være sikkert. Kanskje det var derfor min lå og vifta på ingenting også: Bare et triks for å vise hvor flink han er. Var bare det at med en gang han fikk egg så ga han seg jo blaffen.. :S
Men når de først har begynnt så stopper det jo ikke der, etter både det jeg har hørt og erfart! =D

Vannsti
hehe, det skal være sikkert. Kanskje det var derfor min lå og vifta på ingenting også: Bare et triks for å vise hvor flink han er. Var bare det at med en gang han fikk egg så ga han seg jo blaffen.. :S Men når de først har begynnt så stopper det jo ikke der, etter både det jeg har hørt og erfart! =D


Følger med min som en hauk, hvis han forlater eggene eller kaster de ut, så vil jeg nok prøve og klekke de selv sålenge de ser friske ut.
Blir de spist derimot, så er det nok ikke så mye jeg kan gjøre med det. :P
17 dager gamle Løvehoder.
De er alene i 54 literen nå, siden mor har fått flytte tilbake til partneren sin. Det var fest i 170 literen da hun kom tilbake.
Var litt redd for at hun skulle være glemt av hannen, men det var tydelig at han husket henne, han farget ut i et vakkert mønster og heiv seg inn i en gledesdans med masse vrikking til henne.

Den store slasken (Leo) som kuppet henne da hun hadde egg leet ikke på seg da hun kom tilbake, så det er tydelig at han ikke bryr seg om henne nå som hun ikke har egg og passe lengre. :p

Løvehodeyngelen bruker hele karet nå som mor ikke passer på, men de holder seg stort sett i samlet flokk.
De spiser både microorm og artemia med stor appetitt, så jeg har tro på at dette skal gå bra. Jeg bytter 10 liter vann annenhver dag, og det ser ut til og fungere greit.

Jeg har fortsatt ikke noe tall på hvor mange de er, klarer og telle til 30-31 før de skifter plass i gruppa og jeg kommer ut av tellingen, igjen.. hehe

Ancistrusfar ligger ennå og vifter på ancistrus-gull.









[External Image]
[External Image]
[External Image]
Inaktiv bruker
Så artig. Yngel er så festlige. ^^ Gratulerer.
Gratulerer med masse flott og frisk yngel!
Takk til begge to.

Mating med artemia må foregå med lyset av og lommelykta lagt slik at den lyser i en stripe langs bunnen, da samler mesteparten av artemiaen seg i lysstripa og yngelen finner den lett.
Sånt sett er microormen enklere og fôre med da den legger seg på bunnen ganske raskt og blir der.






[External Image]
Har nå i dag observert Ancistrusfar forlate hulen etpar ganger, så nå følger jeg ekstra godt med. Er forberedt på og måtte ta eggene over i en breeding box om han fortsetter med disse turene rundt i akvariet.
Eggene ser friske og fine ut, så jeg ville bli litt lei meg om jeg ikke fikk yngel av dette, selvom jeg jo igrunnen var forberedt på at det nødvendigvis ville gå bra på første forsøk.
Andre turen han hadde ut av hulen så en L134 sitt snitt og tok seg en tur inn, men da var far raskt på pletten og jaget den unna.. Eggene må jo være skikkelig god snacks for comptaene vil jeg tro. :P
Trenger du den breedingboxen jeg har her? Du må bare si fra når du trenger den selv, så skal jeg komme med den! =)
Vannsti
Trenger du den breedingboxen jeg har her? Du må bare si fra når du trenger den selv, så skal jeg komme med den! =)


Nei foreløbig så trenger jeg den ikke. Har to, så sålenge det kun er egg fra mallene så er jeg berget.
Ingen tegn til Cory egg enda.

Du kan bare ha den til cory yngelen din er store nok til og få svømme ned til foreldrene i hovedkaret, eller til du setter de over i et annet kar.
Vi har bestemt oss for og kvitte oss med karet som Bichiren og Oscaren til mannen min går i, så iløpet av uka skal Oscar flytte ned til min datter for og gå der på lån inntil videre, og bichiren, Kåre krokodille, skal selges.
Disse to var en dårlig kombinasjon pga av at Oscar er en kjapp og grådig spiser, mens Kåre trenger sin tid for og finne og få i seg maten, så det ble enormt mye jobb for oss og sørge for at begge fikk mat.
Har virkelig ikke lyst til og kvitte oss med den, men ser ikke muligheten til og ha et kar med kun en fisk i, uansett hvor kul den er, desverre.
Annonsen finnes her.

Planen er etterhvert og kjøpe oss et nytt kar til Oscar, og få fatt i noen fisk som kan gå sammens med han. Han er en selskapssyk fisk, og kommer styrtende mot glasset for og titte på oss når vi kommer inn på badet hvor han står, så vi må få flyttet han inn i stuen på et vis. Han er en personlighet vi ikke vil kvitte oss med.
Derfor skal han ned til min datter inntil vi finner et kar som passer.
Det er nå 5 netter siden Ancistrusfar begynte og vifte på eggene sine, og det første jeg gjør om morgenen etter jeg har stått opp er og sjekke om hvordan det står til med tilstanen inne i hula. Ingen egg har klekt enda, men eggene ser oransje og fine ut og far vifter for harde livet. - flink gutt.

Løvehodeyngelen fikk selskap fra 60 l til Super rot gjengen i går, siden det er masse ekstra mating i yngelkaret, så satte jeg over en ungdom av den gjengen for litt støvsuging. Han sitter nå på glasset med god rund mage, og ser ganske så fornøyd ut.

Løvehodegjengen får artemia til frokost hver morgen og de ser ut til og vokse bra, skal se om jeg får tatt noen bilder av de i dag.
De er 20 dager i dag.
Artig med egg! Ancistruspappaer er så omsorgsfulle fedre - de vifter og vifter, og tar knapt til seg noe næring mens yngelstellet pågår. Det er bare barna som gjelder. Det er så morsomt når fiskene får yngel, enten det er Ancistrus, løvehoder, cory eller hva som helst. De små er alltid like nusselige.
HvemErJeg?
Artig med egg! :) Ancistruspappaer er så omsorgsfulle fedre - de vifter og vifter, og tar knapt til seg noe næring mens yngelstellet pågår. Det er bare barna som gjelder. :) Det er så morsomt når fiskene får yngel, enten det er Ancistrus, løvehoder, cory eller hva som helst. De små er alltid like nusselige. :D


Ja de er dedikerte fedre disse ancistrusene.
Egg er morsomt uansett, det er jeg helt enig med deg i.

Trodde det ble action hos grenmallene i natt, jeg har aldri sett de så aktive på glasset før som de var da, men det har nå ikke skjedd noe der såvidt jeg kan se. Venter og venter..
Når har eggene i Ancistrushulen klekket, bakveggen og taket i hula er dekket med små søte wigglers. )
Jeg er skikkelig imponert over far som fikk til på første forsøk!
Så nå er det bare og følge godt med og få satt de over i yngelkaret før de forlater hulen så de ikke sprer seg over hele 430 literen. :0

Tenker jeg skal ha de over i easy breeding boksen først og la de få meeeeget langsom drypptilvenning når den tid kommer.
Marita Ekdahl
Gratulerer med småttiser :)


Tusen takk.
Dette er mitt aller først kull med malleyngel, så det er jo ekstra morsomt.
Har ellers bare maller som ikke vil være kjønnsmodne før om ca ett år (med unntak av L333 mallene mine som er på utlån hos Anna), så jeg må bare kose meg med ancistrus sp babyene sålenge.
Er det ikke koselig med småmaller? Har ikke tenkt på at du ikke har hatt malleyngel før! Da er det jo ekstra gøy! Sikkert bra å ha de i litt mindre kar enn 430 liter ja! Hihi, jeg er jo litt tante til disse, siden hannen er fra meg. Imorgen eller overmorgen får du se hvilken farge de får, da må du oppdatere om det! Ellers er jeg imponert over løvehodeyngelen, må være veldig gøy å ha disse også! Veldig fine bilder av dem. Skulle skrevet det tidligere, men trur det ble borte i tåka
Anna U.
Er det ikke koselig med småmaller? :-) Har ikke tenkt på at du ikke har hatt malleyngel før! Da er det jo ekstra gøy! Sikkert bra å ha de i litt mindre kar enn 430 liter ja! Hihi, jeg er jo litt tante til disse, siden hannen er fra meg. Imorgen eller overmorgen får du se hvilken farge de får, da må du oppdatere om det! Ellers er jeg imponert over løvehodeyngelen, må være veldig gøy å ha disse også! Veldig fine bilder av dem. Skulle skrevet det tidligere, men trur det ble borte i tåka;-)


Ja det skal være visst at det er koselig. Er kjempespent på fordelingen av farger på de ja, så det kommer nok melding her med en gang jeg finner det ut.
Både malleyngelen og løvehodesmåttisene kom i tide til at jeg rekker og registrere oppdrett på de i år, så 9 oppdrett toltalt. Ikke verst det.
(selvom rekeopdrettene føles litt "juks" siden jeg jo ikke har løftet en finger for og hjelpe eller få det til.)

Tante Anna, tihi.
Du har iallefall hatt malleEgg før! det var jo hos deg kjærsteparet i 60literen min fant hverandre

Heldig som får følge med på fargefordelinger da! Mine er nokså kjedelige akkurat der. tihi :p

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap