Lisa-S sin fiskegalskap. (side 31)

Vannsti
Du har iallefall hatt malleEgg før! det var jo hos deg kjærsteparet i 60literen min fant hverandre ;) Heldig som får følge med på fargefordelinger da! Mine er nokså kjedelige akkurat der. tihi :p


Er jo ikke sikkert det blir fargeforskjell, har lest en eller annen plass at albinoer kan godt få bare vanlige avkom, ved blandet kull er man avhengige at begge foreldrene har albino genet.. -eller noe sånt. :p

Ja, det har du jo rett i, det har vært lagt egg her hos meg før. )
Har nok en gang fått fisker på hospits her, denne gangen på grunn av at eieren hadde fulgt instrukser fra dyrebutikk og hatt 7 fisker i et 40 liters kar en uke etter opsett. Huffameg..
4 fisker døde, men jeg har nå 3 stk her hos meg inntil videre. 2 små platy (tror jeg) og en kampfisk.

Hadde ikke annen plass til de enn i sammens med Oscar og Kåre, så da måtte det lages skille så ikke fiskene skulle bli snacks.
Oscar syntes dette var kjempeteit så han står ved skilleveggen og stirrer på lekkerbitene hele tiden.
Både Kåre og Oscar flytter ut i dag, Kåre skal flytte for godt, og Oscar skal ned til min datter inntil vi får tak i et passende kar til han, så disse tre småtassene får snart hele karet for seg selv.

Syntes det var en nydelig kampfisk iallefall. Nesten lyst til og bytte han ut med lille Blå, eieren merker det sikkert ikke.. hehe

Slangen som er koblet på NewJet pumpa, er slamsugerslangen som er lagt over til den avskilte delen, slik at det blir flyttet vann fra hoveddelen i karet og over til den siden, så det blir sirkulert vann der også siden pumpa står i den største delen. ):







[External Image]
[External Image]
Wow, veldig fin kampfisk ;D
Det var en flott kampfisk ja! Jeg trodde først det var Lille Blå! hehe
Kjenner at lysten på kampfisk ikke forsvant særlig av disse bildene =)

Satser på at Ancistrusdamen bærer på et lite albinogen da :P
Hvem vet om ikke mine også har det forsåvidt.. de er jo så flekkete begge to! :P
Kansje stygt å okkupere tråden din litt, men jeg lurer på om man får kjøpt andre varienter av kampfisk i Tromsø? Crowntail,Halfmoon osv ? Annet enn vt

Jeg spør fordi jeg tror du vet :- )
Tunfisk biter
Kansje stygt å okkupere tråden din litt, men jeg lurer på om man får kjøpt andre varienter av kampfisk i Tromsø? Crowntail,Halfmoon osv ? Annet enn vt Jeg spør fordi jeg tror du vet :- )


Ja det får du.
Sist jeg var inne på Imazo sine lister (som er levrandør til de fleste, om ikke alle dyrebutikkene i byen) så hadde de 12 forskjellige varianter av kampfisker. Disse kan man da be butikkene ta inn på bestilling.
Men de færreste butikkene tar inn de litt mer spesielle variantene uten at man bestiller de spesielt.
Likevel så er man jo avhengig av at levrandøren har inne den arten man ønsker for at din lokale dyrebutikk kan ta inn til deg.
Sissimor: Er så enig. Denne var flott!

Vannsti
Det var en flott kampfisk ja! Jeg trodde først det var Lille Blå! hehe Kjenner at lysten på kampfisk ikke forsvant særlig av disse bildene =) Satser på at Ancistrusdamen bærer på et lite albinogen da :P Hvem vet om ikke mine også har det forsåvidt.. de er jo så flekkete begge to! :P


Hehe, nei lille Blå heter det nettop fordi han er kun ensfarget blå. Ikke en eneste annen farge og spore på han. :P
Men synes jo han og er veldig fin da.

Håper på og se litt farge på ancistrusyngelen i morgen.. Er så spent.
Kåre flyttet i går, og han var så heldig at han fikk komme til sin gamle kompis, praktbikiren Henrik.
Gjenforeningen gikk bare bra, og ifølge Kåres nye eiere, så virket det som om de kjente hverandre igjen, og de har delt hule i natt slik de brukte og gjøre før da begge bodde her. Morsomt.
De har og fått selskap av en stor flott Gibbiceps, som og ser ut til og gå fint sammens med begge bikirene. Har fått et bilde av de tre, og tillatelse til og legge det inn her.


Skal gå ned senere og ta bilde av Oscar i sitt nye midlertidige hjem hos min datter.

325 er nå alså bare bebodd av de fiskene jeg har på hospits, og det litt morsomme er at eieren av de fiskene har bestemt seg for og øke antall liter, så han slo til og kjøpte 325 av meg. ) Det kan man trygt kalle literssyken, fra 40 l og rett opp i kulpstørrelse.
Og da får han jo i tillegg ferdig innkjørt kar.








[External Image]
Fikk en pakke i posten i går fra Stjørdalsmannen. Han har laget meg en stor flott hjørnehule til mallene mine.
Er kjempeimponert over hvor bra han har laget denne hulen, hadde aldri trodd jeg skulle si at 4 mallehuler sammens er pent, men denne er noe for seg selv.
Virkelig verdt pengene han tar for jobben!
Kan nesten ikke vente med og prøve den ut, men kan jo ikke legge den ned i karet før ancistrusfar er ferdig med jobben med og passe på sitt første yngelkull.

Ser at det minker på plommesekken deres, så tenker de går over i easy breedingboksen i morgen eller mandag.






[External Image]
[External Image]
Plussmedlem
Er dette noe som kan kalles rekkehus for fisk? Kjempeflott var den!
Anders Kaste
Er dette noe som kan kalles rekkehus for fisk? ;) Kjempeflott var den!


Ja ikke sant?
Også har jeg jo masse "løse" huler jeg kan stable videre på oppe på den store terassen.
Veldig fornøyd med den hulen, og er spent på hva ancistrusfar velger neste gang.
Inaktiv bruker
Det var en flott bolig. Den kommer fiskene til og elske
Arkitekt-tegnet flermannsbolig, slett ikke dumt, plutselig ser min enslige skiferhule håpløst gammeldags ut
Tenkte at Lille Blå plutselig hadde tatt helt av og vokst på seg nye røde kanter på finnene.. haha.

Veldig flott hule du har fått deg! Er også spent på hvordan utfargingen av ancistrusyngelen går hos deg! Her har ynglene bodd i hula sammen med pappaen siden rundt den tiden dere var her, plommesekken er borte forlengs - men han passer på og lar ingen komme ut enda! Lurer på hvor de finner mat..!
Har tatt ut malleyngelen i dag siden de begynte og bli veldig aktive i hulen og far selv måtte ligge på tvers for å holde de innerst i hula. Ville ikke risikere og få alle spredd rundt i 430 literen, så nå er de flyttet til easy breeding boksen.
Fant to døde etter overføringen, så de har nok blitt klemt eller noe i flyttinga.
Tallet er 50+ mørke ancistrusyngel. Ikke en eneste albino og spore, så mor bærer nok ikke på det genet.
Bilder kommer.
Ancistrusyngel og Løvehodeyngel.









[External Image]
[External Image]
[External Image]
Concolor hannene har lyst til og leke, men hunnene er ikke helt med på det. Morsomt og se hunnene stikke snuten langt ned i sanda for og unngå de innpåslitne hannene. Hadde tre hunner som fortvilt prøvde og unngå sine beilere her i går.
Ser ut som alle hannene har samtidig fått lekelyst.









Hanne som inviterer til lek:
[External Image]
Damer på rømmen:
[External Image]
[External Image]
God kamuflasje på grenmallene:




[External Image]
Grenmalle koser seg med gulrot+en av mine flotte dragefinner.
[External Image]
Åh, så fine concolorene er! Fikk en ny fisk på ønskelista nå! Når vi flytter skal jeg ha flere akvarier, så jeg bestiller herved lek på concolorene dine

Det var et skikkelig kull med ancistrus du har der, over 50 stykker er nok ganske bra, hvertfall for en førstegangsfar!
Anna U.
Åh, så fine concolorene er! Fikk en ny fisk på ønskelista nå! Når vi flytter skal jeg ha flere akvarier, så jeg bestiller herved lek på concolorene dine:-) Det var et skikkelig kull med ancistrus du har der, over 50 stykker er nok ganske bra, hvertfall for en førstegangsfar!


Ja Concolorene er nyydelige.
Jeg vil og ha lek på de, men ikke før om en uke eller to.. Har en stk dobbel breedingboks på vei, og vil ha den i hus før jeg er klar til og plukke egg.

Er kjempeimponert over hvor stort kull disse to Ancistrusene fikk til på første forsøk, men nå er det jo opp til meg og få de til og vokse opp. :P
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap