Lisa-S sin fiskegalskap. (side 32)

Plutselig var det L134 overalt i karet.
Ser ikke mye til disse ellers, men nå fant jeg 4 godt synlige i karet uten problem.
Fine mallene.




[External Image]

[External Image]

[External Image]
Så god og rund dem var!
Ancistrus sp "super rot" med snodig bartemønster.
Det hvite på hodet og finnene er ikke synlig på fisken til vanlig, det kom frem ved blitsbruk, så tror det er "hår" på fisken bare.






[External Image]
Anna U.
Så god og rund dem var!


Ja, er blitt noen tjukkaser etter jeg økte fôrmengden til de.
Du må bare si fra når du trenger easy-breedingen som er hos meg, hvis concolorene skulle finne på å leke! Så kommer jeg med en gang! Hvordan ser en dobbel en ut? Tror egentlig beibiene mine er gamle nok til å klare seg.. planen er å sette dem sammen med foreldrene med engang jeg får fiksa opp i karet! =)

Fine mallan ^^

Har blitt så facinert av disse dragefinnene dine!
Vannsti
Du må bare si fra når du trenger easy-breedingen som er hos meg, hvis concolorene skulle finne på å leke! Så kommer jeg med en gang! Hvordan ser en dobbel en ut? Tror egentlig beibiene mine er gamle nok til å klare seg.. planen er å sette dem sammen med foreldrene med engang jeg får fiksa opp i karet! =) Fine mallan ^^ Har blitt så facinert av disse dragefinnene dine!


Dragefinner er mine absolutte favoritter når det kommer til små stimfisk.
De er så små og grå når man handler dem i butikk, men så blir de til de vakreste flotteste fiskene jeg kan tenke meg med de lange slørene sine og nydelige farger.

Easy breedingbox i stor størrelse ser slik ut: Aquarium fish/shrimp hang on external Breeding Box (L)
Lisa-S
Ancistrus sp "super rot" med snodig bartemønster. :) Det hvite på hodet og finnene er ikke synlig på fisken til vanlig, det kom frem ved blitsbruk, så tror det er "hår" på fisken bare. :) [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/26321_111130190311_1.jpg[/IMG]

Wow,det var en spesiell farge,første gangen jeg har sett den!
Animorpher
Wow,det var en spesiell farge,første gangen jeg har sett den!


De er vel ikke helt vanlige nei. Men du som bor i Aust Agder vil nok kunne få fatt i disse uten og få de med fly som jeg måtte.
Fant faktisk etpar annonser med disse for salg på rubrikk nå i dag.
Synes de er kjempesøte da.
Ny og større Breeding boks i hus. Ser ut til at malleyngelen satte pris på at det ble plass til både rot og hule.
Men åy, hvor de kan grise disse små.. Må slamsuge til de tre-fire gang om dagen.










[External Image]
[External Image]
[External Image]
Flyttet en liten rot fra 430 literen over til malleyngelen i breeding boksen i dag, og på anubiasen fant jeg to enslige egg. Jeg har etter flere og saumfart alt av planter i 430 literen, men kunne ikke finne flere enn de to, så det blir jo spennende og se om det klekker noe og hva det kan være..










lite gyllent egg øverst på bladet:
[External Image]
et egg øverst i bildet og ett nederst :

[External Image]
Også sååå søøøte ;D
Sissimor
Også sååå søøøte ;D


Jaaaa.
Malleyngel er noe av de søteste jeg vet.
Har forundringseggene klekket? *spent*
Vannsti
Har forundringseggene klekket? *spent*


Eggene er klekket, men jeg ser ingen ny yngel noe sted.. :p
Falt for en nesten sort kampfisk på Tropehagen da jeg var der sist, så lille blå er solgt videre og den sorte har tatt plassen i 430 literen. Kunne bare ikke dy meg da jeg så denne vakre skapningen.
Første bilde er tatt uten blits og de to neste med.










[External Image]
[External Image]
[External Image]
170 literen som står i spisestuen har innsyn mest fra siden, så jeg har satt inn planter og røtter med tanke på det. Her regjerer Løvehodene utseende ellers, sand blir flyttet på hele tiden, så det er kun noen lette huler og etpar røtter i karet ellers.
Jeg har satt inn 5 stk Odessabarber sammens med ciklidene for og ha noen farveklatter i øverste sjikt, og de lyser jammen opp i karet. Nydelige og kvikke fisker som jeg gjerne skulle hatt flere av, men de blir jo ganske store så tenker 5 stk får holde.
Har kjøpt inn bare hanner for og ikke forstyrre løvehodene for mye med tanke på yngling og revirkrangling i karet. Dessuten så er jo hannene vakrest med den lysende røde stripen på kroppen.









[External Image]
[External Image]
[External Image]
Meg og overfôring av yngel alså... Nå er yngelkaret melkehvitt av infusorier, det ser ikke ut! Vet ikke helt hvordan bli kvitt det annet enn og ta vannbytter, må jo liksom fortsette og mate yngelen. :/
Ser at det hjelper på og la lyset være av over tid, men Løvehodene spiser ikke eller ser ikke maten i mørke, så jeg må slå på lyset iallefall under mating. Får la de gå i mørke ellers en stund og se om det går seg til..
Bilder av tåkeheimen. Første bilde tatt i går og de andre tatt i dag så ser at det hjelper på og la de gå i mørke, men synes jo det er litt trist og la de søte små gå slik..







[External Image]
[External Image]
[External Image]
I dag er Løvehodeyngelen 5 uker gamle og Ancistrusyngelen 2 uker. Det vil si at jeg kan registrere løvehodekullet neste fredag den 16 , og ancistrusene 6 Januar. Dermed fikk jeg ikke registrert oppdrettet på ancistrusene i år, men det vil jo bli registrert som 1 oppdrett til neste år iallefall.
Hjemmelaget mallemat viste seg og falle i smak hos ancistrusyngelen. Jeg gir de dette en gang i døgnet, ellers så har de alltid agurk/squash pluss at de får fôr i tabelettform også en gang pr døgn.
Løvehodene er alltid interressert i begynnelsen når jeg har sluppet maten ned, men de mister interessen raskt og mallene får ha maten i fred etterhvert.
Løvehodene får nå finknust flakfôr og frossen artemia.









[External Image]
[External Image]
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap