Lisa-S sin fiskegalskap. (side 34)

Grattis med kampfiskdamer! Skal du prøve deg på oppdrett etterhvert eller?

Ser du driver og bytter ut noen kar nå, spennende å følge med!
Anna U.
Grattis med kampfiskdamer! Skal du prøve deg på oppdrett etterhvert eller? Ser du driver og bytter ut noen kar nå, spennende å følge med!


Næh... Eller, det er jo en viss fare for yngel med to damer sammens med han, men om jeg direkte satser på oppdrett, det vet jeg nå ikke. Ser for meg at man må ha mange småkar etterhvert for og skille hannene fra hverandre. :P

Ja bytter ut størrelsene litt. 54 literen oppgraderes til 128 liters yngelkar, og 60 literen selges. Vil da ha sneglene og rekene i 54 literen.
170 literen oppgraderes til 240 liter.
Hvordan oppsettet blir der er jeg ikke sikker på, men mallene, barbene og Løvehodene som allerede er i 170 literen blir iallefall og gå der. Har lyst til og sette inn noen botiaer også der.
L 201. En skatt som kom med gratiskaret jeg hentet for noen dager siden.
Noenganger har man jo flaks.






[External Image]
Nytt kar til Løvehodene er satt opp.
Har økt opp til 240 liter og Løvehodene har fått seg nye naboer, da min datters gjeng med praktbotia har flyttet inn. Litt knuffing til og begynne med mellom de, men håper det skal gå seg til etterhvert.

Huser fortsatt noen sebraciklider for en venn, men regner med at de flytter om en uke eller så.

Ellers så har kampfisken laget seg et lite skumrede og overtalt en av damene til og komme på besøk og legg egg, men han er ikke så flink til og vokte eggene, så coryene er og snapper seg egg når han tar seg en "tur i nabolaget". Regner med han lærer etterhvert.







[External Image]
[External Image]
[External Image]
Ble fint det! Du er så flink til å legge røttene i karet slik at det ser naturlig ut
Gratulerer med kampfiskegg! Håper på det samme selv en vakker dag :p
Så gøy at kampfiskene har lekt! Det er jo facinerende adferd å se på. Fikk du sett?
Nei jeg gikk glipp av selve leken på de desverre, men han har nå påbegynt et nytt skumrede, så jeg følger med.
Hei Lisa!

Utrolig flotte kar du har, og gir stor inspirasjon! Koser meg virkelig å se på disse! Corykulpen liker jeg jo spes godt da! Men det siste karet er flott altså!!!
Digg rot/røtter!!!

-Stein Cory-
Hellis
Hei Lisa! Utrolig flotte kar du har, og gir stor inspirasjon! Koser meg virkelig å se på disse! Corykulpen liker jeg jo spes godt da! :) Men det siste karet er flott altså!!! Digg rot/røtter!!! :) -Stein Cory-


Tusen takk Hellis/Stein Cory.
Kjempemoro og få så hyggelige tilbakemelding.
En liten oppdatering igjen.
Har nå tatt ut Green laser gruppen og satt de inn i 60 literen for og forsøke og trigge til lek. De står nå med lav vannstand og får "dårlig stell", og over helga skal jeg starte med hyppige vannbytter og mye snacksfôring. Håper på masse flotte små grønne snart.
Er jo et helt år siden jeg sist gjorde noe forsøk på og ta vare på egg etter disse..

Planen er at når de grønne her lekt, så skal jeg sette de grønne på plass i kulpen igjen og deretter ta ut Concolorene for og forsøke og få egg av disse også.

Har sanket Scleromystax egg for etpar dager siden, i tillegg til at jeg berget og fikk klekket ett enslig egg fra de for en uke siden. Disse har nettop begynt med lek, og de legger enda ganske så få egg, fikk 15 egg denne gangen.
Yngelen er mye større enn det jeg er vant til, og det er jo helt greit.

Min datter har bestemt seg for og mer eller mindre legge hobbyen på hylla, og skal selge unna 400 literen sin, der har hun en 25 cm stor Black Ghost som jeg ikke har lyst til at hun skal selge, så nå vurderer jeg og flytte alle coryene over til 240 literen for og ta BG´en opp til meg og ha den i 430 literen sammens med praktbotiaene og løvehodene fra 240 literen. Noe som jo er fornuftig siden 240 literen etterhvert vil bli liten for 8 Botiaer..

Fikk Fluval G pumpen min i posten i går, skikkelig stilig design på disse pumpene alså! Den er kickstartet og står nå i 120 literen hvor løvehode og malleyngelen går. Selvom den er kickstartet, så velger jeg og la en innkjørt innvendig pumpe gå sammens med Fluvalen de første ukene.













[External Image]
Fin pumpe!
[External Image]
60 literen med lav vannstand hvor de grønne går.
Inaktiv bruker
Stilig Håper du får det til.
Lykke til. ^_^
Dette blir spennende ^^
Gleder meg til å høre videre hvordan det gikk med eggene fra Scleromystaxene!
Vi er visst flere som gleder oss til å følge med på dette
To nye fisketyper bestilt og hentes førstkommende mandag. ))

Annamia Normani og Brochis splendens .

Gleder meg vilt til og få de i hus.
Ja, gleder meg voldsomt til og få de fiskene i hus. Måtte på utenlandske nettsider og lese meg opp på "giraffgrønlingen" som den ble kalt i butikken, og det ser ut som de trives bra under samme forhold som løvehodene har, så jeg håper på at dette skal gå bare godt!
Brochisene er jo bare kjempeflotte, og jeg liker "Coryer" med litt størrelse på.

De små grønne har fått sitt første kaldvannsbytte i dag, og røde mygglarver sto på menyen. Det danses allerede på glasset så nå er jeg spent.
Scleromystaxyngel. Den ene lille jeg har.
Ingen av eggene klekte fra den siste eggleggingen de hadde, så denne lille er fortsatt alene.








[External Image]
Også så søt da ;D

Håper du får flere egg snart da, og at det går bra med dem. Kjedelig for denne å være aleine...
Sissimor
Også så søt da ;D Håper du får flere egg snart da, og at det går bra med dem. Kjedelig for denne å være aleine...


Ja stakkar.. Det må jo være bare trist. De legger egg stadig vekk, men de er unge enda så hittil har bare dette ene vært befruktet og har klekket.
Den yngelen ser ut til å ha vokst mye siden tirsdag?


Er "giraffgrønnlingen" Annamia Normani? Prøvde å søke her på AF etter den men fant ikke ut hva det var for en fisk! Den var jo kjempesøt! Hva for vannverdier skal den ha? Ehm.. Jeg tror ikke jeg får lov å ha flere "bunnfisk" nå av meg selv uansett men.. Ååh så tøff den var!
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap