Lisa-S sin fiskegalskap. (side 7)

Må Legge ved etpar bilder fra rekekaret..


Bilde 1. Godt kamuflert kloreke.
Bilde 2. Noen som ser grønnreken på dette bildet?
Tror kanskje jeg ser to små grønne?

Mener å ha lest at grønn reke kan krysse seg med krystallrekene, siden de begge er Caridina. Men vet ikke om de vil det lell... Ser jo veldig forskjellige ut...
Det står en grønn reke (i veldig mørk brun drakt) ved siden av Krystallreken til høyre på bildet.

Ja, jeg vet de kan krysse seg, men jeg hadde ikke noe valg da jeg satte de sammens.. Har for lite antall kar.. :P
Håper på det beste...
Cory, cory og en klovn!
Skjeggtryner!!
- og en veldig søt liten klovn!
På tide og legge ut bilder av karene mine..

Bilde 1. 170 l og 375 l
Bilde 2. 160 l
Bilde 3. 120 l, - som trenger en finere bakgrunn ser jeg.. :p

Bilde 1. 60 l
Bilde 2. Rotekroken med yngelbokser og 120 literen
Så fint å se at det er flere som har akvarium både her og der i huset )) Og lykke til med coryegg og yngel
Tusen takk Rita.

Ja, her er karene stablet rundtomkring. To i stua, to på kjøkkenet og et på hovedbadet..
Har alltid lyst på flere, men begynner og gå tom for plasser og sette de på. :p

Det går bra sålangt med Green laser yngelen, har plukket 50 stk til nå, og alle lever fortsatt. Fikk meg et lite sjokk da jeg sto opp da tempraturen ute hadde falt fra -1 til -11, og dermed hadde tempraturen inne og falt til "bare" 21 grader. - noe som igjen førte til at det bare var 22 grader i yngelboksene, jeg har brukt og ha en tempratur på 23,5 i boksene, så de har hatt et tempraturfall på 1,5 grader i løpet av natta. Var redd de hadde strøket med, men alle lever enda i beste velgående.
Hva gjør man når man ikke har varmekolber til så små kar??
Joda, en tallerkenvarmer under karene, ha den på i 15 min og slå den av igjen... Etter en time har de nå fått en halv grader varmere vann, så jeg prøver meg på og slå på tallerkenvarmeren med etpar timers mellomrom, så jeg får de langsomt opp til 23,5 grader igjen.
Så er det bare og fyre med ved, så tempraturen inne matcher yngelboksene..
Det skal sies at jeg går ganske lettkledd inne for yngelens skyld.. hehe
Er nå kommet opp i 97 yngel, og har enda en 10-15 uklekte egg i den ene boksen, så det er muligheter for at jeg ender opp i over 100 stk små Green Lasere.
Alle sammen lever i beste velgående, og de som ble klekt Mandag har ikke noe plommesekk igjen, så nå er jeg spent på det neste døgnet om de tar til seg microorm.

Jeg matet første gang i går kveld med orm, og regner med at om de ikke spiser, så vil de neppe leve stort lenger. Føler på meg at det neste døgnet blir ei kneik vi må passere..
Håper sterkt dette vil gå bra.

Bilder fra yngelboksen. Her kan man se forskjellen på de som klekte Mandag og de som er nyklekket. [External Image]

[External Image]



Og forresten, tusen tusen takk til Anna U som kom med microorm til meg så jeg hadde mat klar til småttisene.
Så gøy!

Er litt interessert i å kjøpe Green Laser av deg hvis du skal selge en vakker dag^^
Om jeg selger kommer helt an på hvor mange som vokser opp av disse. Men det er klart du kan få kjøpe når de er salgsklare hvis jeg får flere enn jeg vil beholde selv.

Har etpar potensielle kjøpere på "lista" mi allerede.. Det virker som om det er greit marked for disse her oppe ja.

Nå skal jeg igang med det daglige vannbyttet, er litt kronglete når den ene boksen er opptatt med uklekte egg, men håper at jeg i morgen har den boksen ledig så det blir litt enklere og ta vannbytter.
Bare hyggelig Må jo hjelpe til så min kommende gruppe blir store og sterke, hehe

Jeg ville ikke bekymret meg for om dem spiser, det kommer de garantert til å gjøre. Når jeg får mine adolfoiyngel til å vokse på mikroorm så får du det til med green laser. Sånn er det bare Du har vel TetraDiskusBits? Det er et must til cory-yngel har jeg merket meg.

Jeg såg tre litt større yngel i foreldrekaret hos meg nå i ettermiddag og er så fornøyd. Plukket også egg og la i yngelkaret. Drømmer om våren når jeg forhåpentligvis har en passelig gruppe med adolfoiungdommer gående i 60 literen sammen med foreldrene. Jeg elsker denne hobbyen!
Når jeg leser at dere begge plukker egg, spør jeg meg selv: hvorfor var det triller jeg kjøpte? Hadde jeg bare visst at de var vanskelige å få i lek :/

Men kanskje det blir en gang
Nei.. Jeg har ikke TetraDiskusBits... Jaja, hvis det er et must, så må jeg vel bare bestille.. hehe
Har vel minst 15 forskjellige fôrtyper i hus, så en til eller fra er vel ikke så nøye.

Så gøy at du stadig finner egg etter Adolfoiene dine!

Rutta, jeg skjønner frustrasjonene din.. Har en gruppe på 16 Triller, som faktisk er mine og Anna sine slått sammen, for å se om det og øke gruppen ville hjelpe, men de leker bare ikke!!!
I tillegg så ligger de bare gjemt hele dagen, og kommer ikke frem før etter lyset er av. Hrmmmffp.. :/
Åh...
Det er så gøy å lese om cory-yngel

Håper jeg får noen selv en dag...
Får håpe du får det Sissimor!
Det er kjempegøy og stelle med yngel og se de vokse, det er sikkert!
Må legge ut noen bilder av mine Malwi. De er jo bare sååå nydelige i fargen.
Elongatus og Acei Yellow tail
[External Image]
Elongatus sjefen i karet.

[External Image]
Acei sjefen i karet.

[External Image]
Kloreke hannen min poserte for meg i kveld, så jeg fikk tatt noen skikkelige bra bilder av han.
Sjekk den stilige karen her!! [External Image]
[External Image]
[External Image]
Stilige bilder av kloreke-hannen! De klørne hadde skikkelig flott farge.
HvemErJeg?
Stilige bilder av kloreke-hannen! :) De klørne hadde skikkelig flott farge.


Takk for det.
Han er morsom og skifter stadig farge på klørne sine.. Ikke lenge siden han hadde grønnlige klør. :p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap