Jan's akvarier

Jeg skal i denne tråden fortelle hva som skjer i min akvarie verden.

Jeg har vært med i hobbyen noen år allerede,og pr dags dato er Corydoras min hoved interresse.

Jeg vil legge ut bilder av fisken min etterhvert.

Så hva har jeg idag?

Aspidoras spilotus
Aspidoras taurus ? identitet ikke fastslått

Corydoras aneus
Corydoras aneus "venezuela black"
Corydoras arcuatus
Corydoras atroperontus
Corydoras crimmeni ? id også usikker
Corydoras davidsandi
Corydoras duplicareus
Corydoras eques
Corydoras gossei
Corydoras gracilis
Corydoras habrosus
Corydoras leopardus
Corydoras leucomelas
Corydoras loretoensis
Corydoras melanotaenia
Corydoras napoiensis
Corydoras oiapoquensis
Corydoras orcesi
Corydoras panda
Corydoras pygmeus
Corydoras raubauti
Corydoras reynoldsi
Corydoras sterbai
Corydoras trilineatus
Corydoras venezuelanus
Corydoras weitzmani

Corydoras C 089
Corydoras C 090
Corydoras C 134
Corydoras C 140
Corydoras C 141

Corydoras CW 008
Corydoras CW 009
Corydoras CW 010
Corydoras CW 023
Corydoras CW 037
Corydoras CW 051

Scleromystax prionotos
Inaktiv bruker
Hei!

Du hadde mange Corydoras.
Gleder meg til å se bilder.
Wow er det noen corydoras arter du ikke har?
Bli artig å følge med her ja, kansje plukke opp noen hemligheter på oppdrett på disse små sjamørene
Kjekt å se du får en egen tråd her Jan.
Blir vel mest cory prat her men jeg slenger vel innom ibland

Willy
Det var jammen en imponerende liste , hvor mange har du hatt oppdrett på?
Inaktiv bruker
Synes Corydoras er utrolig morsome fisk! Så var rekene dine veldig fine også.
Willy , livet er jo mer enn bare malawi,men det vil vel dukke opp noen bilder med det også. Har fortsatt et kar igjen med malawi.

Sølvi , Takk, ble noe overrasket selv, var ikke klar over antallet.

Jeg har akkurat begynt med artskar,etter å ha solgt unna annen fisk. Men til nå har jeg drettet c.sterbai (nytt kull startet å klekke i dag) , c.venezulanus, c. aneus black , c. renoldsi og en ukjent.Den ukjente er en av tre arter, cw023,cw037 eller
c089.Her blir jeg nødt til å vente til de er store nok til pos. id.

Maruis, Det er virkelig en spennende art som lar seg kombinere med endel reke arter. Jeg har 3-4 reke typer(kommer litt ann på hvordan man ser det) Blå reker, red bee, black bee og suwlesien du ser på bildet over.
Imponerende liste med Cory ja!

De rekene du la ut bilde av, kardinalreke? Hvordan er de å holde syns du?
Gratulerer med egen tråd Jan, jeg skal følge med på den. Litt av en coryliste også, mange flotte varianter der

Har du bee-rekene sammen med annen fisk eller i egne rekekar?
Oj ja det var litt av en cory liste. Moro med flere Coryoiter ja.
Jeg har fanget inn gullfisken som går i hagedammen i dag.Den er for liten for overvintering med sine 1200 liter og 60 dybde. Jeg mister alltid noen fisk her,men finner aldri død fisk.Har mest tro på at det er katter som står bak,men har sett rev i hagen også.
Sterbai egg
Jeg hadde lyst til å drette c.sterbai igjen, så for ca. 2 uker siden flyttet jeg gruppen over i et artskar. Gruppa består av 7 store VF fisk.Det tok 3 dager før de første eggene var på plass,men mye var ubefruktet,kun 4-5 klekket. I dag plukket jeg egg på nytt,og nå var flertallet befruktet.Jeg tror jeg skal prøve dem en gang til før de må vike plass for en annen gruppe.
Proskjekt akvarie kjeller
Da er jeg endelig igang med proskjektet akvariekjeller.Kjelleren i tilbygget vi oppførte i 2001 har til nå stått tom og åpen. Det var ment å lage hybel der,men dette har stoppet opp i lys av ektsra mye jobb for å få till.De to rommene som er i tilbygget var ment som jkøkken og bad,så noe avløp er allerede på plass.Dt er også montert pumpestasjon for spillvann(kloak).
Som det kommer frem av bildene så er det fortsatt mye som må gjøres. Stepp 1 var å få satt inn ytterdør og vindu. Dette ble gjort for ca. 2 uker siden. Det ble også bært ut mye plank som var lagret der. Stepp 2 er å rydde gulv , noe jeg startet på i dag.En vannvittig støvete afære.Jeg vil ta bilder for å vise dere fremdriften i proskjektet,noe som også gir meg det dyttet opp fra sofaen jeg til tider trenger.
Noen bilder etter feiing av rom 1
Atsjooo!!
Kjente den støvskya i nesa helt hit. hehehe
Det kommer jo til å bli et toppers akvarierom da!
Stå på!!

Willy
Spennende. Hvor mange kvadrat er rommet på? Blir det mange flere kar enn du har i dag når rommet er ferdig?
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias H
Reklame for plussmedlemskap