Jan's akvarier (side 2)

Rommet er 7,5m * 2,3m fordelt på rom 1 = 4,8m*2,3m og rom 2 = 2,7m*2,3m.

Planen er å starte med det jeg har i dag,og i tillegg til de 16 karene som er oppe å går, vil det bli satt opp 12 til som jeg har stående.
På sikt ønsker jeg å bytte dette ut med reoler bygget etter egne mål.Hvor mange kar det da blir til slutt,har jeg ikke tenkt over.
Det har vært noe stille på prosjektet den siste uka, men helt stille på fiskefronten har det ikke vært.
Jeg har tømt malawi karet og solgt fisken. 300 literen blir satt opp igjen med sør-amerikansk.Det har kommet inn ny fisk i karet allerede. En stim med 150 kardinal tetra og 8 flotte altum scalarer.
Nydelig SA oppsett, Jan. Kombinasjon Scalare og en stor stim med tetra er en av mine favoriter. Lykke til med akvariekjeller prosjektet.
Jo,takk så mye badat.

Planen med SA oppsettet er å tilføre en Cory stim + en VF diskus gruppe.drømmen er vel et STORT kar med dette oppsettet i kjelleren,men inntil da,så tager man det man haver.

Et par bilder av noen av mine andre kar.
Flotte
Altum er en utrolig flott ciklide! jeg har i flere år kunne tenkt meg et stort stuekar med disse nydelige fiskene. store er de du har Jan?
Jeg har vel aldri tenkt over muligheten av å ha Altum i egne kar,utenom å ha sagt at det hadde vært kult.Men plutselig er muligheten der til en overkommelig pris.Det var bare å la det stå til.Drømmen om storkaret er noe nærmere å få realisert.

Jørn H; de er mellom 7-9 cm SL tenker jeg.
Godt nytt år
Jeg vil først ønske alle lesere et godt nytt år.

Det har vært en hektisk tid med liten tid til prosjekt og fisk. Helgene har blitt fylt opp med svømmestevner, fødselsdager og noe opppusing før jul. Ikke har det vært noen fridager fra jobb heller.

På akvarie fronten er det også nokså stille,kardinal rekene gikk med egg,men uten at jeg finner noen forklaring faller de jeg har igjen nå fra med en ukes mellom rom.

Da jeg skulle mate torsdag manglet det ca. 100 liter med vann i 300 literen.Lekkasje. Det var bare å tømme karet og flytte Altumen sammen med de 10 kardinal tetrane som er igjen av de 150 (kan vel si at altumen spiser godt) til et annet kar.Nå står det tomt før jeg får siliconert på nytt.
JAG
Da jeg skulle mate torsdag manglet det ca. 100 liter med vann i 300 literen.Lekkasje.


Ooops! Flyttet du på akvariet i forbindelse med konverteringen fra afrikansk til sør-amerikansk i november? Kanskje noe "løsnet" da, og utviklet seg til lekkasje...??

Det var litt av en julegave å få...!

Ellers; godt nytt år!
Godt nytt år Jan Kjedelig med vannlekasje håper det sto i det rommet med sluk.
Hei Mona,godt nytt år, Hyggelig å se at det er bevegelser på den kanten også. :o)

Karet har stått stille siden jeg kjøpte det,men siliconet har sleppet taket på langsiden i front, og slikt må man regne med på gamle kar.Skulle vel strengt tatt hatt resiliconert det før jeg tok det i bruk.
Og siden karrene står i henholdts vis vaskerom og fyrrom er det sluk i begge rommene.
Hvordan går det på Akvariefronten og med Akvarierommet,fremdeles aktiv?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsenr
Reklame for plussmedlemskap