Liten akvarieblogg (side 2)

Dina Holand
Tobias: aah jøss. Adolfoi e jo rå tøff da:D Skal følge med i tråden din. Om du fåt til oppdrett av dem etterhvert:D Begynner å ha ganske mange paleatus du nå da?:o


Ja jeg prøver no å få til litt oppdrett av denne kjempefine fisken, men yngelen har en tendens til å dø hittil uten at jeg vet helt hvorfor.
Jeg får det vel til før eller senere
Næi, paleatusene har jeg faktisk fått for få av nå for jeg har faktisk forhåndssolgt de som jeg holder på å klekker nå.
Jeg kan vel si at jeg har solgt skinnet før mallen er født
haha har du forhåndssolgt ALLE?:p Rimelig godt gjort det da:p
kjipt at de dør da:s men du får det nok til en dag!
Ja, alle yngel er faktisk forhåndsolgt ja.
Når jeg tenkte over det selv så ble jeg litt småimponert selv
haha det er bra! Oppdrett er gøy
Ser forresten ut til at det ikke skal bli noe problem å fore yngelen i morgen. ALLE har nemlig samla seg på ene kort siden i 43 litern. Der det er mest skygge. Skal forsøke å putte mikroormen i en kopp med vann og bruke pippette for å senke dem ned til dem:p jeg føler meg smart. men det gjør man vell somrgel til det motsatte er bevist.
Det høres bra ut det.
Selv bruker jeg en bomullspinne til å stryke microormen fra kanten på boksen og legge alt i en dært, men jeg har jo færre yngel i mindre kar.
Hehe. Jeg har jo plutselig blitt reserve mamma her:p litt bekymra for de nye små og at de ikke skal finne maten. De er sikkert mere hardfør enn jeg tror. Vill bare forsikre meg om at alle får i seg mat. Kommer til å våke over dem som en hauk å passe på så de spiser:P
Eggene i plast boksen har enda ikke klekka, men tror ikke de kommer til å gjøre det heller da det er over et døgn siden de andre klekka. Men har flytta noen over i en plastboks likevell for å se om de overlever bedre enn de i karet. Så får jeg fulgt med dem litt bedre i tillegg. Bytter nesten alt vannet hver morgen og flytter dem over med dråpeteller. (vannet har da stått å temperert seg siden dagen før)
Det kan nok bli litt vanskelig for deg å se at de spiser, men etter foringen kan du nok klare å se at magen er blitt hvit på de.
Hvis du ikke klarer å se det, men de har levd i flere dager etter at de har brukt opp plommesekken kan du være sikker på at de har fått i seg mat
Noen egg kan være litt sene til å klekke, men hvis du klarer å se konturene av yngelen inni egget, kan de enda leve og klekke.
Hvis de ikke har klekkt iløpet av morgendagen eller dagen etter det kommer det nok ikke til å skje noe heller
Hehe regner nokk ikke med at de kommer til å klekke nei.

Da har beibisn blitt foret to ganger i dag å ser ut som de hiver innpå da de blir helt ville som små rumpetroll når jeg fòrer med pippetten.

oftopic:
Var på kino her om dagen å så Trolljegeren med søte lille Maja som betalte for meg(:$) Faktisk en utrolig morsom film. Tror jeg snakker for hele kino salen når jeg sier at dette var en bra komedie. Man hører masse ekkle lyder i skogen å tror at NÅ skjer det noe skummelt her. Men det som skjer er at hele kinosalen stormskratter når en trehodet ragglefant(?) kommer ut av skogen. "er det noen av dere som er kristne?" "åååh kan de lukte kristenmannsblod eller? ha ha ha" JA. de kunne visst det. noe som betydde slutten for den gudsbetrodde mannen i den blå jakka (hvis jeg ikke husker feil). Anbefaler blodig å se denne "skrekkfilmen" folkens. Selv om det var minimalt med blod
Harry potter neste
Satte igang pumpa fra auksjonen for en stund siden. Fant ut i går at jeg skulle prøvve å sette på full guffe. Så nå "surfer" coryene her også Sissimor haha.
Dina Holand
Satte igang pumpa fra auksjonen for en stund siden. Fant ut i går at jeg skulle prøvve å sette på full guffe. Så nå "surfer" coryene her også Sissimor:D haha.


Så arti!!! ;D
nå er yngelen(e??) 5 dager gammle og faktisk mulige å se. Har begynnt å bli små gale nå å piler veggimellom. Kun funnet 2 døde, men er sikkert flere jeg ikke har sett:/ Ellers er det lite nytt.
Yngelet i akvariet vokser raskere enn yngelen i skåla. hmm.
I går var det 100 nye egg å finne OG bittesmå reke unger. Arti^^
Yngelen i akvariet finner sikkert mer mikro organismer og annet snax og det er sikkert derfor de vokser fortere.
Var det den andre hunnen som la denne gangen da?
Veldig usikker siden jeg ikke fikk med meg leken. Men hu runde la ca 30 stk i forrige uke, men disse var ubefrukta. kanskje hun sprakk. hehe. Men hun er fortsatt feit, så regner med det kommer fler. Nå har jeg ca 100 yngel og 150 egg...det er MYE!! skal høre litt med dyrebutkker rundt om kring å spørre om de betaler for fiskenen eller bytter de og lignende. om noen har tips gjerne sifra For tviler veldig sterkt på at jeg får solgt unna alle på rubrikken her:p hehe.

tror forresten det er de grønne rekene som har lagt egg, siden den knall røde fortsatt bærer på sine.
de grønne har lagt egg liksom. Neei,mente fått unger. Telte 10 små reker i dag
Ellers har det klekket flere cory yngel å ser først nå hvor store de første har blitt. Men hadde problemer med å finne 3 dager gamle cory i en masse med 2 uker gamle, så greide bare å fange 5. Litt redd for at de kan bli mat til de andre,siden de er så små.
Da har jeg tatt ibruk 10 litern som rekekar. Eller, babyreke kar 20 stk grønn og kirsebærreker går der nå.

Når jegkikka opp i sekskanten i sta var nesten alle coryene helt bleke. Ikke farger i det hele tatt liksom. Noen som vet hvorfor? Kan det kommeav stress? Drev å flytta om oppi der tidligere.
Lite som har skjedd i det siste. Men jeg har fått byttet til meg noen fantastisk fine planter av Sissimor Tusen takk frøken.
Ellers får jeg kaanskje et større akvarie etterhvert! Naboen har et stort kar i gangen som de skal kaste ut når de bare orker. Så det skal jeg få! Er vell mellom 200-300 liter etter mine øyemål...som sant skal sies ikke er så veldig nøyaktige. Så det GLEDES!^^
ah kjøpte forresten 2 ancistrus her om dagen. og den ene var diiiger:o synes jeg da.hehe. skal se om jeg får lagt ut et bilde.

åsså lurte jeg på om noen visste hvor mange måneder Corydoras pleier å være ved salg?:p
Jeg synes hu til venstre er stor jeg. På størrelse med den største hannen min...så kommer hu der...den er større en det ser ut som.
Hei!

Kordan går det med yngelen? har de blitt noe større nå?
Ja bynne å bli litt strl på lån av dem ja men syns fortsatt dem e veldig små. Korr mange mnda selg du dine på. ?:p
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Stegarud
Reklame for plussmedlemskap