Hei får kansje akvarium

hei lure på hvordan akvarium som kan funke har lit lite sove rom der vor det skal stå å hadde tenkt å ta det med på hybeln når jeg fytter



så lure da på hvor mange liter er minimum og hvordan fisk skal ikke være så alt for mange tenkte på ål og vanelig fisk
gå ikke i fella å kjøp nytt første gangen det er lurt å få kontakt med noen lokalt som driver, de kjenner ofte noen som kjenner noen som kjenner noen som selger billig brukt. Er du over middels interessert så kan du gå for mindre kar men det krever oftere vannbytte og mer kontroll av vann kvalitet, jeg har et 48l som jeg bytter vann på 2 ganger i uken. kjøper du større 80l eller mere går det fint med 1 gang i uken til hver 2. uke. en vann pumpe er nesten lydløs går fint å sove til skal du ha luft bobler og luft pumpe bråker dette mye mere
Inaktiv bruker
Minimum kommer jo an på hva slag stype fisk du ønsker å holde men, jeg ville nok sagt 63 liter er minimum for alt under det vil bli for lite til annet enn yngel og reker.

Det kommer også an på om akvariet er avlangt eller firkantet. Feks så vil de fleste fisker ha behov for et avlangt akvarium hvor de kan svømme litt frem og tilbake.
Men, skal du kun ha feks maller så trenger du ikke et avlangt akvarium.

63 liters juwel akvarium selger man jo kjempebillig på nett for en tusenlapp + frakt 200 kr på feks Akvasia nettbutikk. Det er et bra akvarium og da får du med filtepumpe, varmekolbe og lys. Et godt kjøp vil jeg påstå

Og, ikke gjør samme tabbe som meg da jeg hadde mitt første akvarium og brukte en sånn magnetgreie som man drar over akvarierutene for å fjerne alger osv. de lager riper i glasset! Det skulle ikke vært lov å selge mener jeg. Bruk heller litt filtervatt eller en ren og myk svamp når du skal rengjøre akvariet innvendig!
e det nokka man kan gjøre regner med jeg får fisk å planter fra onkelen min å plantene er litt skrøpelige
Inaktiv bruker
Kjenner meg igjen med den magneten... Var en liten dverg satan (Unnskyld uttrykket) å ripet opp det helt nye akvarie mitt.

OT:
Jo større jo lette (og gøyere) om du går for en 60 liters variant vil det garantert for bli for lite, nettopp oppgradert selv til 325 og angrer ikke. I tillegg er det lettere å holde stabile vannverdier og man slipper så hygge bytter ut av vann som kan bli litt stress om man har tanken stående et stykke fra nærmeste kran.

Er helt enig med Dan , man får _MYE_ mer bangs for the bucks ved å kjøpe brukt om man er litt tolmodig å venter på en good deal. Ser her i Tromsø f.eks at det er et akvarium (63L) til salgs med fot og alt utstyr for 600,-. Kjøpte mitt nåværende brukt for litt over 1000 lappen i perfekt stand (uten lys og filter).


Lykke til!
da har jeg fåd akvariume 60l hadde ikkje plas til mer


har da litt planter som ska gro fasr i rota

men får fisken i dag har da lyst til at fisken ska trives best mulig oss meg

får noen ancistrus


ps. kan det med maten så

ska fære til tromsø snart å kjøpe fisk å planter men va kan jeg jøre får å få fisk å planter til å trives plantene burde helst da se friske å fine ut hele tiden å selføgelig fisken

kan jeg bruke en liten skifer plate i akvariumet???

håper på svar før jeg henter fisken om 1time
skifer går helt fint i akvarium(: men hvis du har funnet den ute burde du koke den før du har den oppi
Hvis du nettopp har fått akvariet må det kjøres inn før du setter inn fisk. Dette tar 2-4 uker. Les her for en innføring i hva du gjør når du starter opp et akvarium:

har sån greier som bactosym
Plussmedlem
Bactozym fungerer ikke slik som du tror.
Jeg har testet produktet og det hadde ingen virkning.

Du burde samtidig skaffe deg dråpetester for nitritt.
Det problemet kan jeg nesten garantere deg at du kommer til å få.
er et anen type som du leger i pumpen å ska ha å gå i 3 dager
Plussmedlem
En annen type av hva?

Bactozym som du legger i pumpa (filteret).
Hokuspokus-tabletter som skal gjøre akvariet klart for fisk på 1-2-3.
har ingen ting med bactozym


men no må det gå te hælga
Du får mange fine 54-63 liters akvarier på finn. Jeg har 2 akvarier. Et på 200 liter og et på 60 liter. Så kan du kjøpe Neon Tetra, Diamant Tetra, Black Molly, Tiger Barbe, Guppy. Jeg foreslår noen sånne. Tiger Barbe'ne kan bli hissige også. Men det går vanligvis fint!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap