Svindler på akvaforum, (side 2)

Forbrukerrådet kan ikke akkurat gjøre så mye når "gjerningspersonen" ikke er kjendt... saken må derfor overleveres samlet til politiet...

IP adressen til personen blir naturlig nok overlevert politiet sammen med ALL annen relevant informasjon. Så lenge de slipper å grave for mye selv, er det faktisk gode muligheter for at de orker å gjøre det de skal gjøre
OK forstår problemt til akvaforum.no her. Ser at QXL bruker bank ID for registreing av profil, om dette koster eller ikke er uvist.
Marius Stenbakk
Angående IP-en vil du aldri i verden få ISP-en til å utlevere konkrete data om hvor mailen er sendt fra vedmindre politet ber om det. Om du bygger opp beviser og legger det på fanget til politet med bla konto nr på svindlere kan du sikkert få i gang noe.


Det er jo akkurat dette jeg gjør. Jeg har ip, jeg har konto nr., jeg har kvitering. Jeg har hatt kontakt med flere, for å få enda mer dokument å slenge på pulten til politiet. Har blant annet sendt mail til ei som har anmeldt samme karen før.
Alt i alt, så kommer jeg til å gi politiet det de trenger på sølvfat. Hvordan de behandler saken er opp til dem.

Håper de gjør noe, da :P
Kampfisk
Når man handler på finn.no, setter kjøperen penger inn på finn.no sin konto, og selgeren får ikke pengene før handelen er ferdig. Hvis akvaforum.no hadde mulighet til å gjøre noe lignende, ville det nok blitt en del tryggere å handle her.


Har selv blitt svindlet av en annen bruker en den som omtales her. Men dette er jeg HELT enig i, har selv luftet forslaget. Jeg mener at når det drives med salg i en slags for på en nettside burde det også vært en sikkerhetsløsning, slik som den du snakker om. Alle er tjent med det, bortsett fra svindlere. Gå for løsningen da moderatorer!
Håvard Gulbrandsen
Hei Ville det være vanskelig for akvaforum.no og etablere et karakter system slik det er på qxl.no da? (Kunne eventuelt ligge på profilen til den enkelte) På denne måten kunne de som kjøper legge inn sin erfaring hos selger og på den måten så kan jo den enkelte selv vurdere sine forhåndsregler ved et kjøp/salg? får man en dårlig karakter med dertilhørende kritikk for hvordan ting er ordnet opp så kan jo en eventuell ny kunde velge og la være og handle med vedkommende og spare seg selv for problemer. Har evnetuel selger gode karakterer og tilbake meldinger er det jo ikke (burde ikke) noe problem.... Karaktersystemet til QXL er som følger Etter gjennomført handel kan karakterer gis til hverandre som viser hvordan kommunikasjon, betaling og leveranse fungerte. Alle karakterene samles i karakterboken og kan enkelt sees fra gjenstandssiden. På denne måten blir andres erfaringer bokført og useriøse aktører utestengt. Dette er ment som et inspill for og komme dette problemet til livs. Mvh


Dette ville ikke funket for svindlere sletter bare brukeren etter at de har fått det de er ute etter.
Robert
Har selv blitt svindlet av en annen bruker en den som omtales her. Men dette er jeg HELT enig i, har selv luftet forslaget. Jeg mener at når det drives med salg i en slags for på en nettside burde det også vært en sikkerhetsløsning, slik som den du snakker om. Alle er tjent med det, bortsett fra svindlere. Gå for løsningen da moderatorer!:)


Kjøp/salg på forum er en risiko man tar, det bør alle vite - og akseptere før man handler. Som nevnt av andre kan slike systemer bli dyre..

Og angående karakter systemet, så er det bra fordi du kan føle deg tryggere på personer med langt flere positive karakterer. Hvis du ser en bruker uten en eneste stjerne, bør du kanskje ikke handle fra den personen. Den personen bør ihvertfal gi mer informasjon om seg selv, slik at det ikke tyder på svindel.

Men, nå handlet ikke denne tråden om dette.
Jeg vil gjerne vite mer om spesifikt DENNE svindelen. Det er bare én annen person som har sagt ifra om at han har blitt svindlet, men det er minst 2 til.
Jeg har blitt svindlet, men ikke av denne brukeren.
Plussmedlem
Robert
Jeg har blitt svindlet, men ikke av denne brukeren.

Vedkomande har registrert mange identitetar og annonsar. Ta kontakt med [URL=contact.cfm?to=webmaster]webmaster[/URL] for å høyra om det er same person.
Holger Lockertsen
[QUOTE=Robert]Jeg har blitt svindlet, men ikke av denne brukeren.

Vedkomande har registrert mange identitetar og annonsar. Ta kontakt med [URL=contact.cfm?to=webmaster]webmaster[/URL] for å høyra om det er same person.

Done.
Holger Lockertsen
Vedkomande har registrert mange identitetar og annonsar.

Når jeg ser noen tvilsomme (billige) annonser tar jeg alltid og trykker på selger for å få opp profilen til dem, og vis dem har akkurat blitt medlemer og heller ikke har lagt ut noen tlf nr så styrer jeg glatt unna den annonsen.
Blir også litt mistenksom vis dem også har lagt inn oppdrett flere år før dem ble medlemer ;-O
Jeg personlig liker ikke å legge ut mitt private telefonnummer .
Dette gir jeg ved behov når jeg blir kontaktet på mail
Er ingen svindler fordi jeg liker å holde ting litt privat..
frosken
Jeg personlig liker ikke å legge ut mitt private telefonnummer . Dette gir jeg ved behov når jeg blir kontaktet på mail Er ingen svindler fordi jeg liker å holde ting litt privat..


Hehe nei helt klart Ikke er du en svindler Frosken.. (har jo kjøpt micromark av deg )!! Det jeg skev var " vis dem har akkurat blitt medlemer og heller ikke har lagt ut noen tlf nr så styrer jeg glatt unna den annonsen. "

Men vi kan jo ta din profil som et eksempel som viser at du er en god selger/kjøper

+ medlem. (tror neppe en svindler ville lagt ut kroner før han fikk noe inn??!!)
Medlem siden 2006. ( En ny ville stått */* 2010.)
Antall innlegg i forum: 1500 + ( Svindler = 0000 han vil jo ikke avsløre seg!)
Du har en Akvarietråd. ( Det er vel for mye forlangt av en svindler .hehe)
Du er medlem i en forening.
Du har registrert oppdrett etter du ble medlem.
Du har bilder av karene dine med beskrivelse.
Du har til og med fått medalje i bildebasen.

Så med deg er det ingen problem, og sånn skulle det vært med alle her inne

Håper dette ikke ble for personlig.

Mvh
John

Ps: Jeg blir også litt tvilsom når en vanlig selger velger å ta bort kommentarfeltet.!!
Neida Buskiz,det ble ikke for personlig .
Men det gir et godt eksempel på hva en bør se etter
Inaktiv bruker
Altså, om man virkelig vil svindle og går inn for det, og har litt hjerne, så greier man sikkert å lure seg til en troverdig profil her også
Buskiz, du gir sterke krav! Jeg vet ikke om jeg kan si at jeg består noen punkter i "testen" din :P
vil bare slenge inn det med maller osv. jeg selger maller som er uvanlige og se i handelen, men dog jeg er ingen svindler så om noen lurer på noe om meg så er det bare og rope ut
Erik Johansen
Ser ut til att jeg er en av disse som har blitt lurt :-(


Ser ut til at jeg også føyer meg inn i rekken av de som lettvint har latt seg lure
For ca ei uke siden. Har vært på reisejobb, og ikke hatt tilgnag til pc før idag, og da ser jeg dette. grrrrr

Har forresten e-postene som ble sendt, og kontonr til personen det gjelder.
Er det lov å spørre hva dere har kjøpt?
frosken
Er det lov å spørre hva dere har kjøpt?


Jeg SKULLE kjøpe en Eheim 2228 utvendigpumpe.
Burde lukte lunta når prisen lå på 600.- pluss frakt.
Gjorde desverre ikke det. Sukk.

Du derimot, Frosken, er en grei person å handle med. Microormene jeg kjøpte av deg i vinter var helt fenomenale, og ble vel mottat i yngelflokken. Desverre tok kulturen min kveld i ferien, så etterhvert må jeg vel bestille en ny av deg
har ikke denne personen og hatt annonser ute på finn.no og?
Tilfeldig bekjentskap
© Preben Gjertsen
Reklame for plussmedlemskap