Svindler på akvaforum, (side 5)

Kom hjem fra kurs seint ikveld, og var litt overrasket over at pakken
min kjære skulle få i hus så fort den ankom, da den inneholdt både snegler og reker,
ikke hadde kommet.
En mail til selger som ikke kunne leveres, og så advarselen på rubrikksidene...
Og til sist finner jeg denne tråden
Joda, jeg har også blitt svindlet! 710,- til en drittsekk uten skrupler
Jeg som til og med tok meg tid til både å takke pent for gode priser, ønske lykke til
med barnet de ventet og nesten ville til å runde opp beløpet til 750,-
da jeg syns det var for billig.
Fikk medfølelse med karitorunn...

Har handlet masse her inne, og solgt en del.
Både betalt, og forlangt, forskudd uten å tenke på at dette kunne skje.

Om noen av dere som har anmeldt svindleren har litt info til meg så anmelder jeg også saken,
for sånn som dette blir jeg skikkelig sur på!
LOFFA
[QUOTE=Erik Johansen]Nåå drar vi striken litt langt her.




Er enig med deg Erik, dette er å dra det litt over grensene. Greit at en tøff i tryne teenager kommer med slikt, men fra et voksent menneske? Nope. Er nok mye en kunne tenke seg å gjøre med andre for noe som er gjort, men ikke SKRIV det her. Ha det heller i egne tanker. Dette mener jeg grenser til barnslige utsagn

Om en vet hvem denne personen er, og vet hvor vedkommende bor som har gjort disse svindlene er det politiets oppgave å ta saken videre. Etter som jeg skjønte var det innlevert 2 anmeldelser i dag (går) og en til kommer på mandag
Tullprat. Du som jeg vet hva politiet gjør med dette. Dette fixer vi selv !!!
Så stopper vi her, og tar kveld.

Så er det en ny dag, og tråden åpnes igjen. Minner om at det selvfølgelig ikke lovt til å ta loven i egne hender, selv om en opplever at offentlige påtalemyndigheter ikke kan løse saken slik som ønsket.
Er kommet nok informasjon om karitorun nå. Så de som vil anmelde kan få lov til det. Dere vet hvem dere skal kontakte. Min mening er at tråden bør handle om svindling generelt.

For min del var debatten rundt hvordan svindlere prøver seg her inne og hvilken regler man burde følge når man kjøper fisk veldig informativ. Jeg kunne dem, men synes det er bra at mange andre også får det med seg. Det vil bli mer av det etter hvert som tiden går.

Er synd for hobbyen at det skjer fordi folk bli så skeptiske og det gjør ting bare vanskelig. Er ikke lenge siden vi hadde en lignende "skandale" i en annen form hvor veldig mange følte seg lurt.
Plussmedlem
Vil berre gjera merksam på at svindlaren også er anmeldt for identitetstyveri av personen som fekk namnet sitt misbrukt.
Inaktiv bruker
juventus
Er kommet nok informasjon om karitorun nå. Så de som vil anmelde kan få lov til det. Dere vet hvem dere skal kontakte. Min mening er at tråden bør handle om svindling generelt. For min del var debatten rundt hvordan svindlere prøver seg her inne og hvilken regler man burde følge når man kjøper fisk veldig informativ. Jeg kunne dem, men synes det er bra at mange andre også får det med seg. Det vil bli mer av det etter hvert som tiden går. Er synd for hobbyen at det skjer fordi folk bli så skeptiske og det gjør ting bare vanskelig. Er ikke lenge siden vi hadde en lignende "skandale" i en annen form hvor veldig mange følte seg lurt.


Veldig enig med deg. Synd om dette skal ødelegge forde ærlige og redelige her og for det fine miljøet som er på akvaforum. Det å kjøpe ting privat er jo alltid en fordel, da det ofte er bedre kvalitet og rimeligere, så det er synd om dette her skal føre til at folk ikke tør å kjøpe privat!
Selv om det alltid er tryggest å kjøpe av noen i nærheten så er det jo ofte ikke alltid mulighet for å få tak i det man ønsker seg uten å sende varene.
Klippet fra Justisdepartementet:

"9.15 Utkastet § 15. Identitetstyveri og bruk av uriktig identitet
Utkastet § 15 lyder:

«For identitetstyveri straffes den som uberettiget bruker uriktig identitet ved elektronisk kommunikasjon. Som uriktig identitet anses identiteten til en annen fysisk eller juridisk person og identitet som ikke tilhører noen.

Straffen er bøter eller fengsel inntil 3 år. For grov overtredelse er straffen fengsel inntil 6 år. For liten overtredelse er straffen bøter eller fengsel inntil 6 måneder. »"



Tror det skjer mer hos politiet når det er id-tyveri og ikke bare svindleri.
Gladmelding !
Ett år etter, ble slasken tatt !

Hadde nesten glemt bort denne saken, men så kom en kar på IRC-chatten og fortalte meg at han har fått varsel fra SI om at dem skal kreve inn pengene for han. Han får refundert fult beløp!

Noen av dere vet jeg har blitt kontaktet for et par-tre uker siden, av politiet, og noen vil sikkert bli kontaktet straks.

Supert at dere orket å anmelde! Slike ting overser man som oftest, da man aldri tror man faktisk blir hørt på.
Men denne saken var litt spesiell, da han ikke bare svindlet; men brukte en annens identitet.
Dere som ikke anmeldte: Synd. Gjør det neste gang..

Orker ikke publisere navn. Svindler han igjen, så svindler han uansett ikke med sitt ordentlige navn, så det vil bare være meningsløst :p
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap