Holder på å rive av med håret her!! (ancistrus sp.)

- Hvordan fisk er det? anscistrus sp.

- Hvor lenge har du hatt fisken og hvor stor/gammel er den? fulgte med et akvariet kjøpt i april 2010, vet ikke hvor gammel hun er

- Hvilke andre fisker går den sammen med? (antall og type) 2 x praktbotia og 2 x amonia reker.

- Har det kommet noen nye fisk i karet de siste par mnd.? nei.

- Akvarium/filterløsning? (+ rutiner for rensing av filter) innvendig fluval pluss4 og utvendig amtop 3338

- Vannverdier? (+ rutiner for vannbytte)PH ligger mellom 6,5 og 7. NO2 ligger på 0,025.

- Atferd? Også de andre fiskene i karet? dem oppfører seg helt vanlige, men brått så dør dem.!!!! noen av dem som har dødd har fått hvite prikker på seg. kan noen vennligst prøve å gjøre meg litt mere klok på hva det kan være?

beklager dårlig bilde

Om de får hvite prikker antar jeg at det kan vere sykdommen "hvitprikk" logisk nok...

Sånn jeg har forstått det (er rimelig fersk akvarist selv).. så finnes det medisin mot dette.. men at det må behandles RASKT..i og med at dette er en sykdom som kan ta knekken på fisk relativt fort...
Høres ut som du har hvitprikk på fiskene dine ja.
Her er en link til en veldig grei plass og starte hvis du mistenker sykdom i akvariet ditt:
ja det var det jeg var redd for at jeg har i karet, men det er ikke så veldig enkelt å se på veldig prikkete maller. hehe.
prakt botiane som jeg har i samme karet, har også begynt å bli litt tynne.
takk for svar.
Jeg hadde for kort tid tilbake hvitprikk i stue karet her. Jeg satte opp temp til opp i mot 30c og hadde det slik noen dager til jeg så prikkene forsvant. For så å senke temp ned til det normale. Hos meg hjalp dette. Det på de betingelser at alle fiskene i karet tåler en slik temperatur.

Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Fohrman
Reklame for plussmedlemskap