- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Hva er passe størrelse på akvarium til guppy?
Hva er passe størrelse på akvarium til guppy?
Postet 06.11.10 kl 10:32
Endret: 06.11.10 kl 13:16
Postet 06.11.10 kl 10:49
Hei
Ja det at du tenker på 54l eller mer er jo kjempe fint.
Disse(Guppy) yngler jo en god del så et akvarie på den størrelsen blir fort fult.
Kjøp også i forkant en del bøker som du eller hun da leser om akvariehold. Det er masse og sette seg inn i.
Og ikke glem at det er viktig at det blir klartgjort på forhand Det vil da si ca. 4-6 uker før fiskene kommer i hus.
Dette siden at akvariets filter trenger og bli innkjørt. les alt du finner i artikel basen her inne på forumet. Spes den artikelen som heter akvarieskolen.
Der står det masse som er viktig og vite.
Ja det at du tenker på 54l eller mer er jo kjempe fint.
Disse(Guppy) yngler jo en god del så et akvarie på den størrelsen blir fort fult.
Kjøp også i forkant en del bøker som du eller hun da leser om akvariehold. Det er masse og sette seg inn i.
Og ikke glem at det er viktig at det blir klartgjort på forhand Det vil da si ca. 4-6 uker før fiskene kommer i hus.
Dette siden at akvariets filter trenger og bli innkjørt. les alt du finner i artikel basen her inne på forumet. Spes den artikelen som heter akvarieskolen.
Der står det masse som er viktig og vite.
Postet 06.11.10 kl 10:51
Inaktiv bruker
Det skal ikke være problem med 54 l til guppy Det står litt om de i fiskebasen.
Postet 06.11.10 kl 10:51
vi får sjå ka som blir.
å joda vi er klar over alt det med klargjøring og ditt og datt vi har jo akvarie stående fra før.
og ho har lyst på ett reint guppy akvarie.
så eg spurte bare om passende størrelse ikkje leksa om innkjøring og alt det der.
det er noe vi har vert gjennom med 2 akvarier hit til.
og fleire blir det vell med tid og stunder hehe
å joda vi er klar over alt det med klargjøring og ditt og datt vi har jo akvarie stående fra før.
og ho har lyst på ett reint guppy akvarie.
så eg spurte bare om passende størrelse ikkje leksa om innkjøring og alt det der.
det er noe vi har vert gjennom med 2 akvarier hit til.
og fleire blir det vell med tid og stunder hehe
Postet 06.11.10 kl 11:02
Postet 06.11.10 kl 11:06
B. AndresenOK. Da er jo den saken grei. ville bare være sikker. Det var jo ikke registrer noe akvarie på siden din så var litt usikker. Lykketil! Håper hun blir glad.
uansett takk for omtanken vi vill jo lykkes alle sammen.
hehe nei har ikkje registrert noe nei.
hadde en 60L men den er solgt.
skulle bytte det ut med en 160L men det blei en 110L isteden for.
og no har ho lyst på ett og så då får ho vell kanskje få ett til jul
Postet 06.11.10 kl 11:10
Hei ! Jeg hadde et artskar med kun guppy før, det var et relativt billig akvarie som jeg kjøpte hos en dyrebutikk med pumpe og varmekolbe til 900 kroner ca. det var nøyaktig 54 liter, og funka som kjempefint,
det eneste problemet med guppy er at det blir fort litt sykdom, men jeg fant ut at om du øker saltmengden bittelitt i vannet blir de mer resistente, får bedre osmoseløp og hadde lengere levetid, hunnene levde dog ikke mer en ca 6 mnd, eller 3-4 graviditeter så var de rimelig slitne. Jeg hadde ingen algespiser sammen med de, da de spiser en del alger selv. lykke til! Det er fine fisker som jeg gjerne skulle hatt fortsatt, men de er for skjøre for meg..
det eneste problemet med guppy er at det blir fort litt sykdom, men jeg fant ut at om du øker saltmengden bittelitt i vannet blir de mer resistente, får bedre osmoseløp og hadde lengere levetid, hunnene levde dog ikke mer en ca 6 mnd, eller 3-4 graviditeter så var de rimelig slitne. Jeg hadde ingen algespiser sammen med de, da de spiser en del alger selv. lykke til! Det er fine fisker som jeg gjerne skulle hatt fortsatt, men de er for skjøre for meg..
Postet 06.11.10 kl 11:20
Postet 06.11.10 kl 11:30
Endret: 06.11.10 kl 11:31
Heisann.
ikke meninga å knabbe tråden din eller no:p men har et guppy spørsmål, å istede for å lage ny tråd så slenger jeg inn et her. Håper det går greit lurer litt på hvor mange guppy på hvor mange liter man kan ha? Jeg har et guppykarr. Vel, nesten guppykarr:p noen få reker og noen ancistrus yngel oppi der også men altså.... Karret er på 180 liter. Har innebygd filter som fulgte med. Pluss jeg har satt inn et ekstra innvendig filter. Lurer da på hvor mange guppy jeg egentlig kan ha oppi der?? Yngel overlever ikke, har for lite planter, så faren for for mange små er liten. Mvh milla.
Postet 06.11.10 kl 14:02