Record 800

Har innvistert i ett record 800 (110L)

Synst det er lite guff i pumpa (Bioflow 400)
noen andre som synest det?

er det noen måte og få meir gass på den, en skrue til å justere opp sirkulasjonen?

eller er det berre og bytte ut filterne med noe anna?

Noen forslag?
Har den samme selv, og synes ikke det er for lite futt i den akkurat. Filtervatten blir dog veldig fort full av guffe, så denne må enten vaskes/byttes ut veldig ofte, eller så kan du droppe å ha den der også. Det er da den øverste hvite, tynne greia i filterseksjonen.

Vil du uansett ha kraftigere pumpe får du kjøpt bioflow 600 l/t og 1000 l/t for en rimelig penge her.
Mytola
Har den samme selv, og synes ikke det er for lite futt i den akkurat. Filtervatten blir dog veldig fort full av guffe, så denne må enten vaskes/byttes ut veldig ofte, eller så kan du droppe å ha den der også. Det er da den øverste hvite, tynne greia i filterseksjonen. Vil du uansett ha kraftigere pumpe får du kjøpt bioflow 600 l/t og 1000 l/t for en rimelig penge [URLBLOCK1] :)


ok får prøve og vaske filtervatten.

hvor ofte bytter du filtervatten?
då var filtervatten vaska og guffen tok seg opp,
det blir vell en del bytte på den.
Min erfaring er at filtervatten må vaskes minst en gang i uken, av og til to til tre ganger i uken. Det går fint å vaske den grundig en 2-4 ganger, men etter det blir den alvorlig daff og lite effektiv, så da må den byttes. Jeg gidder ikke bruke filtervatt hele tiden, bare hvis jeg ser det er mye småpartikler i vannet jeg vil ha ut.
Mytola
Min erfaring er at filtervatten må vaskes minst en gang i uken, av og til to til tre ganger i uken. Det går fint å vaske den grundig en 2-4 ganger, men etter det blir den alvorlig daff og lite effektiv, så da må den byttes. Jeg gidder ikke bruke filtervatt hele tiden, bare hvis jeg ser det er mye småpartikler i vannet jeg vil ha ut.


ok takk for svar
Hei

skulle du alikevell ønske mer futt så mener jeg at du kan oppgradere pumpen til denne. Hvis jeg ikke husker feil er det en 400 ltr/t som er orginalt i det filteret. Det er mulig å oppgradere den til 600 ltr/t. -men, hvis filtervatten eller svampene er tette så hjelper det ikke å oppgradere pumpen
?mann
Hei skulle du alikevell ønske mer futt så mener jeg at du kan oppgradere pumpen til denne. Hvis jeg ikke husker feil er det en 400 ltr/t som er orginalt i det filteret. Det er mulig å oppgradere den til 600 ltr/t. -men, hvis filtervatten eller svampene er tette så hjelper det ikke å oppgradere pumpen :-)


for å oppgradere pumpa er det då berre og bytte ut rotoren til 600 så gir pumpa 600L\t
eller vist eg bytta ut til 1000 så gir den 1000L\t er det sånn det fungera?

noen som veit dette?
Du bytter hele pumpemotoren. Det er utrolig enkelt. Du napper ut den gamle og setter inn den nye. Det er gjort på 2 minutt. Jeg vet ikke om alle de ulike motorene til Juwel går omhverandre (er av samme størrelse), men jeg er ganske sikker på at du kan oppgradere ett hakk i hvertfall (fra 400 til 600 ltr) i ditt kar.
Det er bare å bytte ut selve pumpemotoren, ja. Både BioFlow 600 og BioFlow 1000 skal passe i en rekord 800.
Jeg mener å huske at på bioflow 400, 600 og 1000 kan man bytte impeller. Da kan du bare åpne motoren, dra ut den gamle og inn med ny impeller og vips, mer guff.

Sakset fra Juwel's nettsider:
"The impeller 600 is designed for the pump Juwel 600 and can be also used in the pumps 400 and 1000."
Dag A.
Jeg mener å huske at på bioflow 400, 600 og 1000 kan man bytte impeller. Da kan du bare åpne motoren, dra ut den gamle og inn med ny impeller og vips, mer guff. Sakset fra Juwel's nettsider: "The impeller 600 is designed for the pump Juwel 600 and can be also used in the pumps 400 and 1000."


var det eg mente at det bare var og bytte impeller så vart det meir guff blir jo billigere og gjøre det på den måten.
vist det fungerer vell og merke

men takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap