Moss akvarieklubb 29 november

Denne gangen blir det foredrag bildeforedrag om Guppy som hobby, med Erik Rune Larsen. Erik Rune er leder i Larvik Akvarieklubb (LAK), Norsk GuppyKlubb og en ivrig oppdretter av guppy – og da spesielt utstillingsguppy. Han er norges fremste oppdretter av utstillingsguppy og vil ha med seg en del eksemplarer av sine fan...tastisk flotte guppy-stammer. Noen av disse vil også bli solgt på klubbauksjonen.

Det blir kiosk, loddsalg, sosialt og en liten klubbauksjon på slutten.

Velkommen!

klokken 18 . nesparken.

Se også vår hjemmeside og vår side på Facebook

Jeg skal pakke en del objekter å ta med på auksjonen, det blir maller og planter, så blir det sikkert noe annet vi finner underveis

Maller jeg tar med

Hypancistrus L-066
Hypancistrus L-270
Ancistrus L-213
Ancistrus L-183
Hei.
Har blitt anbefalt å "ta meg en tur til dere", og lurte derfor på
om dette er åpent for ikke medlemmer?

Lurer også på hva som ligger under familiemedlemskap.
Vil dette dekke både meg selv og samboer,
og evt hva med f.eks søsken under 16?
Klubben og møtene er åpen for både medlemmer og ikke medlemmer! Alle er hjertelig velkommen.

Familemedlemskap dekker deg selv, samboer/kona og barna.

Nå er det også mulig å melde seg inn for 2011.

Vi er medlem i NAF , og er med i den landsdekkende oppdrettskampanjen, så alt du får oppdrett på vanker det en fin diplom og ære å berømmelse

Hvis du er medlem vil du også få 15% rabatt hos Dahls dyrerike, på alt som er levende. fisk, planter , koraller og levende stein til saltvann.. (tror også dette gjelder levende for de selger, (hvite mygglaver)

Søsken under 16 kan melde seg inn som junior.. det koster vel 150 kr i året.

Vi snakkes
Minner om oppdrettskonkuransen, nå kan folk begynne å melde inn oppdrettene sine
eddiedahl
Jeg skal pakke en del objekter å ta med på auksjonen, det blir maller og planter, så blir det sikkert noe annet vi finner underveis:) Maller jeg tar med Hypancistrus L-066 Hypancistrus L-270 Ancistrus L-213 Ancistrus L-183

Har du sjokoladeguramier?? eller red back scalarer?
sjokoladegurami skal jeg fikse, den vanlige da kan ta med noen på auksjonen.

Manacapuru red back har Dahls inne nå.
eddiedahl
sjokoladegurami skal jeg fikse, den vanlige da:) kan ta med noen på auksjonen. Manacapuru red back har Dahls inne nå.

vet det. Men de koster veldig mye mer å kjøpe hos privat oppdretter. Sjokkiser er ikke inne før om 3 uker eller noe sånt. (fikk beskjed om det!) Har du sjokkiser hjemme? Jeg kommer ikke på møte, så blir vel ikke noen på meg da!
eddiedahl
Minner om oppdrettskonkuransen, nå kan folk begynne å melde inn oppdrettene sine:)

Holder det å sende dere NAFs oppdrettsskjema i mail, eller må jeg fylle ut alle opplysningene i skjemaet på hjemmesiden? I NAFs skjema er det jo mye mindre info som skal fylles ut.
Jeg så en annonse på disse scalarene til 60 kr?

Nei jeg har ikke sjokkiser hjemme, jeg regna med Dahls hadde dem, de har jo bestandig noe slikt inne og jeg skal jo ta en liten runde å pakke noe rart noe til denne lille klubbauksjonen

Rita Revestrek
[QUOTE=eddiedahl]Minner om oppdrettskonkuransen, nå kan folk begynne å melde inn oppdrettene sine:)

Holder det å sende dere NAFs oppdrettsskjema i mail, eller må jeg fylle ut alle opplysningene i skjemaet på hjemmesiden? I NAFs skjema er det jo mye mindre info som skal fylles ut.

Gull og førstegangsoppdrett i Norge må fylles ut på dette store skjemaet, eller så holder det å skrive dato, art, valør og hvem som har oppdrettet fisken og sende det på mail

Dere har jo alt ute i deres tråder, både framgangsmåte og flotte bilder så det blir enkelt for meg å godkjenne oppdrettene før jeg sender dem inn til NAF

Hvem av dere skal stå som oppdretter?
eddiedahl
Hvem av dere skal stå som oppdretter?

Hehe, det var jo et godt spørsmål )) Kan ikke begge to stå oppført?
Nei, kun en av dere

Og dere kan ikke "bytte" fisken mellom dere fra mnd til mnd så dere får dobbelt opp med oppdrett heller hehehe

Jeg annbefaler dere å finne EN person som registrerer alt, siden dere har så mye poeng konkurerer en av dere på landsbasis om beste oppdretter det gjør dere ikke om dere deler oppdrettene mellom dere.

Jeg husker jeg satt i samme dilemma på bømlo da jeg prøvde å registrere alt på firmaet så det ble retferdig med meg og Knut, Viggo registrerte alt på meg han.

Takk hehe
Hehe, da utnevner jeg meg selv ettersom jeg er hovedmedlem i klubben, Atle er jo medoppdretter på hundene så da får han være fornøyd med det ))

Noen spørsmål til, dette er jo helt nytt for oss:

- Er det bare oppdrett for 2010 som skal registreres?

- Hva med arter som fødes/klekkes nå, registreres de først som neste års oppdrett når de har passert den kritiske alderen?

- Hva med arter det ikke står oppdrettsvalør på, som Peckoltia compta, Corydoras sp C134 osv?

- Breddeoppdrett, kan vi søke det også selv om vi ble medlem først i 2010, noen av artene hadde vi jo oppdrett på i fjor.

eddiedahl
Jeg så en annonse på disse scalarene til 60 kr? Nei jeg har ikke sjokkiser:) hjemme, jeg regna med Dahls hadde dem, de har jo bestandig noe slikt inne og jeg skal jo ta en liten runde å pakke noe rart noe til denne lille klubbauksjonen :)

Jeg tror foreldreparet er kjøpt på Dahls, så det han selger er F1 på lik linje med de som er i butikken nå. Er vel 5 stk til 250 kr.

Jeg får se litt etterhvert hva jeg gjør! Lykke til med klubbauksjonen!

Rita Revestrek
Hehe, da utnevner jeg meg selv ettersom jeg er hovedmedlem i klubben, Atle er jo medoppdretter på hundene så da får han være fornøyd med det :))) Noen spørsmål til, dette er jo helt nytt for oss: - Er det bare oppdrett for 2010 som skal registreres? - Hva med arter som fødes/klekkes nå, registreres de først som neste års oppdrett når de har passert den kritiske alderen? - Hva med arter det ikke står oppdrettsvalør på, som Peckoltia compta, Corydoras sp C134 osv? - Breddeoppdrett, kan vi søke det også selv om vi ble medlem først i 2010, noen av artene hadde vi jo oppdrett på i fjor.

kult! Girlpower!!

Ja, det er alle oppdrett fra 1 november 2009 til og med alle oppdrett 31 oktober 2010 som gjelder for i år. yngelen må være 8 uker før den blir godkjent.

Nå har konkuransen for 2011 begynt så ja

Hvis det ikke står valør på fisken, (det finner du enten her i fiskedatabasen eller på NAF sine hjemmesider) skriver du ut det innvikla oppdrettskjemaet du finner på vår hjemmeside , så foreslår du en valør selv, dette er det valørkomiteen i Naf (der jeg sitter) som bestemmer, hvilken vanskelighetsgrad fisken får.

Breddeoppdrett, så langt du ikke har godtkjente oppdrett fra forige år, gjelder kun oppdrettene fra i år, denne konkuransen følger deg som oppdretter år etter år uansett om du bytter klubb.
Og, har du førstegangoppdrett i Norge, og foreslår valøren til f.eks. gull som er 7 poeng, vil du få dobbelt opp, alså 14 poeng for denne arten, så havner du også i listen på førstegangsoppdrett i norge på NAF sine hjemmesider
Skulle gjerne vært med i MAK, siden det er i området, men har ikke råd, blakk som jeg er.
du trenger da ikke å være medlem for å være med på det som er gøy!! kom innom da, spis litt pølser , se foredrag, kjøp noen kule guppyer og ønsk deg ett medlemskap i julegave

Vi finner på mye rart i denne klubben, jeg prøver å komme på noe ordentlig morsomt til juleavslutningen.. noen forslag?

Jeg lurer på å lage en peppekakekonk der man lager en fisk, og vinner en 54 liter komplett

Det er mange nybegynnere i klubben, både unge og vi som er litt eldre, noen kan mere enn andre men sammen er vi suverene

Vi bytter på fisk, selger og kjøper på auksjonen, drar på besøk til hværandre og masse andre kule ting.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap