Foring av malle

hvor ofte skal man gi malletabletter til mallene. Har vanlig voksne ancistruser
Hvor mange har du? Har du andre fisker i karret, evt hva slags fòr gir du dem?
hei

Detter er det forskjellige meninger om.
Jeg gir mine 20 ancistruser (det er 2 voksne og 18 barn)
10 tabletter på deling en gang om dagen. det vil si en halv pr fisk(malle) di fleste er barn enda som er født 23 april i år.
jeg har to vanlige a.oppdrettsvariant, i tillegg har jeg fire leopardfroskpleca som er yngel, ca 4-5 cm lange. De får agurk og tetra wafermix. i tillegg til disse har jeg mollyer, ottoer og kardinaltetra.
hvor ofte skal de ha tablett og hvor mange skal jeg bruke
ble plutselig usikker på om jeg gjør det rette. Pre idag, får de en tablett om morgenen og to etter at jeg har slukket lyset.
Agurk har de fri tilgang til, når en er spist opp, legger jeg nedi ny agurkskive. både otto, ancistrus og miollyene spiser dette
du gjør det som meg når det gjelder agurk ser jeg, bare at jeg veksler mellom agurk, pære, potet og eple.
yngel skal som regel ha mat 2 ganger i døgnet, kan vel gi en om morgen og en om kvelden, trenger vel ikke mer når de er så små og får så mye annet i tillegg
koker du poteten eller gir du rå `

hvilket mallefor bruker du?
potetene er rå.
Av malletab så får dem: Tetra Tabimin.
Skal se om jeg finner et bilde av boksen.
fant boksen.

bestiller en slik en og så kan jeg veksle litt på de ulike forene.
B. Andresen
Av malletab så får dem: Tetra Tabimin.

Hvorfor gir du TabiMin til vanlig Ancistrus i stedet for PlecoMin eller noe tilsvarende?
Janne
[QUOTE=B. Andresen] Av malletab så får dem: Tetra Tabimin.

Hvorfor gir du TabiMin til vanlig Ancistrus i stedet for PlecoMin eller noe tilsvarende?

Må nok si meg enig med deg Janne. Tabimin bruker jeg til cory og aspidorasene samt innimellom til sverddragerne. Dette for at de løser seg så lett opp. Til mine ancistrus bytter jeg på litt, men akkurat nå bruker jeg Tropical green algae wafers. Disse inneholder Spirulina og nytes av mallene her
Skal ikke rabmin brukes til vanlig a.? Jeg ser at mollyene mine er gale etter tablettene også
Larsdog
Skal ikke rabmin brukes til vanlig a.? Jeg ser at mollyene mine er gale etter tablettene også

Du spurte om malletabletter til MALLENE DINE og det var det du fikk svar på, ikke hva mollyene skulle ha. Mollyene tar gjerne tabimin, men ancistrusene trenger noe annet enn det. Svarene du har fått er ut fra hva du spurte om, mallene.
Så en halv tablett pr.malle pr. dag er en grei rettesnor?
elwaro
Så en halv tablett pr.malle pr. dag er en grei rettesnor?

Så det var en annen som skrev det, og det er det jeg bruker. Har en gruppe selv på to hanner og seks huer, voksne, og de får 4 tabletter pr dag. Mat gjerne etter lyset har slått seg av ;- =)

Eller del det på to foringer. Halvparten om morran og resten etter lyset.....
Inaktiv bruker
Mine får en hel malletablett hver pr dag - og av og til en skive squash som de får spise på i et par timer før jeg fjerner den...
Janne
[QUOTE=B. Andresen] Av malletab så får dem: Tetra Tabimin.

Grunnen er at når jeg brukte PlecoMin gikk vannet så fort går i ubalanse.

Med det mener ja at nitritten blusset opp 2 ganger i uka.
Og det i alle karene mine. Så da fant jeg ut at jeg fikk prøve noe annet så snart jeg var tom.

Men jeg passer på og gi masse grønt utenom.

Inaktiv bruker
Jøss, det var interessant. Så du måler nitritten i ett sett du da? Jeg måler aldri etter nitritt, men skifter 30% vann to ganger i uka uansett. Men, mine fisker får litt allsidig for da, ikke samme maten hver dag, og jeg har også gitt dem noe malawifor for vegetariske malawifisk. De elsker det foret.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap