Dekker din forsikring akvarieskader?

Da jeg fikk meg akvarium for et par uker siden tok jeg kontakt med forsikringsselskapet for å høre om innboforsikringen dekker skader om akvariet skulle gå lekk. Etter litt om om og men var dette svaret jeg fikk:
"Nå har jeg undersøk litt i vilkårene, og funnet ut at det ikke er noen dekning for lekkasje fra akvarium i vilkårene for innbo-forsikring. Det jeg vil anbefale deg å gjøre, er å undersøke om det er dekning for denne type skader i den forsikringen som dekker bygningen der leiligheten ligger. Disse vilkårene sitter nok styret eller lederen for sameiet/borettslaget på.

Håper dette hjelper litt."

Jeg har prøvd å ringe borettslagskontoret et par ganger, men jeg har nok vært uheldig med tidspunktene for jeg har ikke nådd gjennom.

Dekker deres forsikring akvarieskader? Var det vanskelig å finne ut av det? Og måtte dere evt bytte forsikring for å få det dekket?
Inaktiv bruker
Det vanlige er...
...at innboforsikringen dekker tapet av akvariet og evt. utstyr, mens f.eks. villaforsikringen/husforsikringen for selve bygget dekker vannskadene fra en lekkasje el.l.
Jeg kan forresten legge til at denne tråden egentlig begynte her:
Dette temaet var visst ikke interessant Ingjerd. Merkelig egentlig
Jeg gjorde denne gangen (når vi skulle ha inn første karet, 375 l) som jeg gjorde da vi kjøpte vannseng for "hundre år" siden (den har vi jo ikke nå da)...jeg ringte forsikringsselskapet mitt og forsikret meg om at mine forsikringer dekket alt av skader både på kar og hus hvis uhellet skulle være ute

Det forsikringen evnt. ikke skulle dekke, blir oppgradert slik at vi alltid har en sikkerhet om noe skulle skje

De kronene i året er det verdt når uhellet er ute, om en skulle være så uheldig noen gang
Helt klart viktig å holde dette varmt. Har hatt temaet på "to do lista" i en måned nå. Vil sende en mail og spørre, for å ha det skriftelig. Skal gjøre det NÅ.

Takk for påmindelsen
Jeg måtte oppgradere forsikringen min til superinnbo. Det eneste de ikke dekker fiskene vist det verste skulle skje...
Sendte akkurat mail til min forsikringskonsulent, og fikk til svar at; Ja jeg er fullt dekket mot vannskade i mitt selskap. Dette inngår i min vanlige innbo-forsikring.

Har ikke villa/husforsikring da jeg leier sokkel, men godt mulig huseier er dekket gjennom sin villaforsikring også. Men det virker som vannskader fra akvarie er dekket i standardpolisen for innboforsikring i mitt selskap.
Vannseng og akvareskader var fullt ut dekket fikk jeg beskjed om)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap