- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Ancistrus claro.
Ancistrus claro.
Postet 10.11.10 kl 19:49
Denne mallen har jeg vært på jakt etter LENGE, sammens med andre akvarister. Jeg har en hunn her hjemme, og den skulle gjærne ha hatt en hann så jeg kan spre denne kule malla i Norge
Den finnes ikke på noen av fiskelistene jeg har tilgjengelig iallefall, men dukker det opp noen så gi beskjed. Dette er en kul fisk, du har god smak
Den finnes ikke på noen av fiskelistene jeg har tilgjengelig iallefall, men dukker det opp noen så gi beskjed. Dette er en kul fisk, du har god smak
Postet 10.11.10 kl 20:23
Ancistrus claro
Om du skal til Danmark så har di hos denne dyrehandleren ca 30 stk inne nå
prisen er 399 dkr pr par,Jeg har hentet flere der
Og "knarfen" her på akvaforum har en lekstrio,så noe er nok på gang " i Norge "
link.
http://www.levendedyr.dk/lda008-ancistrus-marmor-ancistrus-mato-grosso-2stk-p-2737.html
prisen er 399 dkr pr par,Jeg har hentet flere der
Og "knarfen" her på akvaforum har en lekstrio,så noe er nok på gang " i Norge "
link.
http://www.levendedyr.dk/lda008-ancistrus-marmor-ancistrus-mato-grosso-2stk-p-2737.html
Postet 10.11.10 kl 23:29
Postet 11.11.10 kl 16:18
Inaktiv bruker

De ser jo utrolig fine ut! Får håpe man etterhvert kan få tak i disse i Norge, for dem vil jeg ha!
Postet 11.11.10 kl 16:37
Postet 11.11.10 kl 17:25
Postet 11.11.10 kl 20:38
Nå ser det faktisk ut som jeg får 8 stk levert på døra på Lørdag, disse er ikke mine da, kun oppbevaring for en venn.
Jeg får plukke en jeg liker til dama (jeg er ikke helt sikker på kjønn) uansett, så da er det håp om å få småtasser jeg kan sende rundt om i landet etterhvært!
Kult!
Jeg kjenner mange fra Bergen, (disse fiskene skal forøvrig til Odda) så det vanker vel kule maller på deg også
Jeg får plukke en jeg liker til dama (jeg er ikke helt sikker på kjønn) uansett, så da er det håp om å få småtasser jeg kan sende rundt om i landet etterhvært!
Kult!
Jeg kjenner mange fra Bergen, (disse fiskene skal forøvrig til Odda) så det vanker vel kule maller på deg også
Postet 11.11.10 kl 20:55
Postet 11.11.10 kl 21:15
Inaktiv bruker

Syns egentlig at det er litt dyreplageri å sende fisk i posten! Tenk på hvordan det stresser fiskene!
Postet 12.11.10 kl 00:17
Postet 12.11.10 kl 00:24
Postet 12.11.10 kl 00:57
Dyreplageri! Jeg får fiskene levert på døra av han som selger dem..
Jeg ser ikke på sending av fisk i posten som dyreplageri.. jaja.. posten kan behandle pakkene som søppel underveis, jeg har selv erfart å få tilbakemld fra kjøper på at 2 av 10 poser er fri for vann?!? og fisken lever enda.. Dette er pakker som er plostra, og pakket med doble poser, fylt opp med ren oksygen.. ja gud vet hva som har skjedd underveis..
I dag fikk vi 8 kasser med ferskvannfisk som har gått 2 døgn i posene fra Singapore til Norge, det var svært liten død fisk å finne i denne sendingen som vanlig. Dette er fisk som dere kjøper på den lokale butikken deres til vanlig.
Hvis vi ikke kan importere fisk fra utlandet, og alt vi skal selge skal være Norskoppdrettet, ja da sitter vi med svært få arter i handelen..
Så langt man vet hva man gjør når man sender fisk , går det stort sett greit
Når man sender fisk med post, er det viktig å tenke på utetempen, de fleste postbiler har ikke varmerom , og fisken kan være svært nedkjølt før den når kjøper. I Norge passer det best å sende fisk sommerhalvåret så langt man ikke pakker med heatpack.
Og kassene vi snakker om er selfølgelig isopor..
Jeg ser ikke på sending av fisk i posten som dyreplageri.. jaja.. posten kan behandle pakkene som søppel underveis, jeg har selv erfart å få tilbakemld fra kjøper på at 2 av 10 poser er fri for vann?!? og fisken lever enda.. Dette er pakker som er plostra, og pakket med doble poser, fylt opp med ren oksygen.. ja gud vet hva som har skjedd underveis..
I dag fikk vi 8 kasser med ferskvannfisk som har gått 2 døgn i posene fra Singapore til Norge, det var svært liten død fisk å finne i denne sendingen som vanlig. Dette er fisk som dere kjøper på den lokale butikken deres til vanlig.
Hvis vi ikke kan importere fisk fra utlandet, og alt vi skal selge skal være Norskoppdrettet, ja da sitter vi med svært få arter i handelen..
Så langt man vet hva man gjør når man sender fisk , går det stort sett greit
Når man sender fisk med post, er det viktig å tenke på utetempen, de fleste postbiler har ikke varmerom , og fisken kan være svært nedkjølt før den når kjøper. I Norge passer det best å sende fisk sommerhalvåret så langt man ikke pakker med heatpack.
Og kassene vi snakker om er selfølgelig isopor..
Postet 13.11.10 kl 00:31
Så kult, Elisabeth!
Har Jon K(arlsen), fra Mallespesialisten, fra Sarpsborg/Fredrikstad endelig fått levert mallene til deg? Utrolig gledelig i så fall!
Eg sitter på flere mailer her, men det er litt vanskelig å få svar. Greit nok det siden firmaet tydeligvis ikke er oppe og går. Heldigvis sitter eg på personlige mailer fra selveste Jon Karlsen. Så fiskene kommer nok snart, får vi håpe
Har Jon K(arlsen), fra Mallespesialisten, fra Sarpsborg/Fredrikstad endelig fått levert mallene til deg? Utrolig gledelig i så fall!
Eg sitter på flere mailer her, men det er litt vanskelig å få svar. Greit nok det siden firmaet tydeligvis ikke er oppe og går. Heldigvis sitter eg på personlige mailer fra selveste Jon Karlsen. Så fiskene kommer nok snart, får vi håpe
Postet 18.02.11 kl 02:54
DonaldEg sitter på flere mailer her, men det er litt vanskelig å få svar. Greit nok det siden firmaet tydeligvis ikke er oppe og går. Heldigvis sitter eg på personlige mailer fra selveste Jon Karlsen. Så fiskene kommer nok snart, får vi håpe ;-)
Hei Donald, vist du skal bestille fisk fra Jon Karlsen, er det mulighet for å henge seg på? Ser det ikke er mulig å oppdrive A. claro for meg her i Bergen og har lite kontakter innen fiskemiljøet ellers.
Postet 24.02.11 kl 15:35