Har fått meg oreochromis mossambicus har noen spørsmål

Hei har fått meg noen ciklider nå, de var spenstige i begynnelsen med og slåss og "tøffe" seg for damene, men nå ligger de nesten heletiden i et hjørne, det blir mye liv når jeg skifter vann. kan det være at det blir litt forlite oksigen i vannet??

jeg tror de leker også, men jeg kan ikke se noe egg i munnen dems, og alle spiser. kan de spise med egg i munnen??

og åssen mat annbefaller dere at de får, vil ha disse lenge.

hilsen Glenn
Hade vert fint med noe svar da :P
Jeg har hatt denne arten tidligere. De er veldig glad i alger og jafser i seg. Jeg fôret de også med helt vanlig "basic" akvariefôr i tillegg til noe frossen fôr.

De leker jevt, og det blir fort mye unger av det. Tygger de, så gjør de det, etter min mening behøver man ikke tilstrebe dette.... skjer det så skjer det, noe som betyr mye jobb på eier!

Men det er en fin fisk, livlig. Men den blir stor, så pass på at den har godt om plass i karet.
åssen ser jeg om de har egg i munnen?? er det noen triks for å se det??
De blir større og større i munnen/haka!
Følgende info er hentet fra fiskebasen:

"Lett fisk, denne tåler det meste. Bør ha et akvarie på over 500L da denne blir stor (45cm) og den formerer seg noe helt ekstremt du må regne med en mangedobbling hver måned. Yndet matfisk men også ansett som ufisk da den lett kan ta over en hel innsjø, må derfor ALDRI slippes ut i det fri.

Det sies at denne arten er veldig glad i å rive og spise opp planter, etter mine erfaringer tar den sjelden mine planter utenom leken. Hannen er mest aggressiv mot andre hanner av sin rase, men har sett han blitt sinna på andre fisk som har kommet i hans leksgrop."

Den påstås å kunne overleve i innsjøer i Norge, og derfor er det viktig å følge beskjeden i første avsnitt.
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap