Filtermedie og filterbakterier?

Inaktiv bruker
Hvilket filtermedie holder best på bakteriene, blåsvamper eller filterkuler?

Jeg lurte på om det gikk an å modifisere et innvendig Juwelfilter gjennom å feks putte en liten nettingpose full av filterkuler fra et utvendig Eheimfilter oppi filterboksen imellom de svampene som er oppi der fra før av. Er dette smart?
Blir litt hipp som happ egentlig. Kuler er et veldig bra filtermedium, men det samme er også grov blåsvamp. Tror ikke det er så enorm forskjell mellom de to. Men dersom det er snakk om Juwels originale filtermedium (fin blåsvamp) hadde jeg personlig valgt kuler eller grov blåsvamp.
Inaktiv bruker
Ok. Ja det er original fin blåsvamp i det karret og en grønn svamp. Men, er grov blåsvamp bedre enn fin? Jeg trodde det var omvendt når det gjaldt hva som best holdt på filterbakteriene.

Vel, uansett, nå har jeg puttet i en god del filterkuler fra et innkjørt utvendig filter og lagt imellom de to svampene, for det er nemlig mellomrom mellom de svampene, av en eller annen grunn.

Ser ikke ut til å påvirke noe på kapasiteten på utblåset at jeg la inn en pose med filterkuler i midten der....
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap