Tørketis silokon til co2 anlegg?

Ser at det står 3-4 dager på tuba, men...?
Bør en følge dette rådet sjøl om det ikke kommer i direkte kontakt med vann?

Er jo helt vill for å få satt i gang dette her.
Jeg brukte silikon som vi brukte til å lime damduk, altså silikon man kan bruke under vann, og lot den tørke ca 16 timer. Tett som bare det. Jeg tettet lokket på krydder'flasken' jeg bruker som bobleteller, alt det andre ble tett bare med å presse slangene inn i hullene.
Tett blir det nok, men mens silikon herder så avgir det en del stoffer som du ikke vil ha for mye av i akvariet ditt. Derfor er det anbefalt å vente de angitte timene/dagene. Jeg vet at enkelte venter flere uker når de har re-silikonert akvarier eller bygger nye kar for å være sikker...
Var bare så veldig klar for å komme i gang. Satt satsen før jeg begynte liminga, tenkte det tok lengst tid.

Takker
Satsen tar rundt 3 minutter her før det begynner å boble

Det morsomme er, etter bare 3-4 dager var det synlig forskjell på plantene i alle 3 akvariene med co2.

Når det gjelder stoffer i silikonen slapp jo jeg å tenke på det, siden det er silikon til dam som kan brukes under vann (lime bunndren etc)...
Er vel erfaring fra før dere fikk vinmonopol som kommer til nytte

Gleder meg som en unge. Men må vel bare vente siden det hadde vært litt krise hvis de 3 leksparene oppi der hadde krepert.
Hehe :P Faktisk er jeg ikke egentlig fra Evje, så polet var her allerede da jeg flyttet hit fra min hjembygd som er Vennesla, og som ikke hadde pol

Jaudå, det er nok best å vente ja, det hadde jo vært tragisk om noe gikk galt :/
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap